Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Spy schreef:Nee, hij heeft absoluut geen pijn. Ik denk dat ik dat wel in zijn gedrag zou herkennen.
Maargoed, ik stelde vandaag aan mijn moeder voor dat ik het gedrag dus misschien maar eens moet filmen en dan aan de ouders moet laten zien samen met wat informatie over het gedrag en hoe het op te lossen valt. Haar antwoord was;
" En wat wil je daar nou mee bereiken? Gewoon dat die meisjes niet meer naar hun verzorgponies mogen komen? Die ouders hebben geen verstand van paarden."
Oftewel, ze gaat er meteen van uit mijn enige reden voortkomt uit egoïsme. Dat ik mijn verzorgponies niet meer wil delen, dus dat ik vandaar er alles aan zal doen om de meisjes weg te krijgen.
Ik snap dit niet, waarom denken die volwassenen dat meteen? Het kan me niks schelen dat er ook anderen rijden, als ik er maar niet onder te lijden heb. Want ik word nu wel mooi opgezadeld met een pony waar eerst niets mee aan de hand was. En wanneer ik dit gedrag wil aantonen krijg ik meteen zo een reactie.
Ik voel me nu al schuldig en heb nog geen woord met de ouders uitgewisseld.
RobinJoep schreef:Spy schreef:Nee, hij heeft absoluut geen pijn. Ik denk dat ik dat wel in zijn gedrag zou herkennen.
Maargoed, ik stelde vandaag aan mijn moeder voor dat ik het gedrag dus misschien maar eens moet filmen en dan aan de ouders moet laten zien samen met wat informatie over het gedrag en hoe het op te lossen valt. Haar antwoord was;
" En wat wil je daar nou mee bereiken? Gewoon dat die meisjes niet meer naar hun verzorgponies mogen komen? Die ouders hebben geen verstand van paarden."
Oftewel, ze gaat er meteen van uit mijn enige reden voortkomt uit egoïsme. Dat ik mijn verzorgponies niet meer wil delen, dus dat ik vandaar er alles aan zal doen om de meisjes weg te krijgen.
Ik snap dit niet, waarom denken die volwassenen dat meteen? Het kan me niks schelen dat er ook anderen rijden, als ik er maar niet onder te lijden heb. Want ik word nu wel mooi opgezadeld met een pony waar eerst niets mee aan de hand was. En wanneer ik dit gedrag wil aantonen krijg ik meteen zo een reactie.
Ik voel me nu al schuldig en heb nog geen woord met de ouders uitgewisseld.
Uhm,
Waarom laat je deze topic niet zien?
Dan snappen ze misschien dat egoïsme niet de reden is.
En zien ze ook wat je (en anderen) erover denkt/denken

Varekaj schreef:En als het dan misgaat? Wie zegt dat het dan niet in jouw schoenen wordt geschoven?
je kan op hun hyves zeg je. Wel, waarom print je dan die foto's niet af waaronder ze de commentaar zetten "hij wilde gaan steigeren" of "mijn wilde hengst"? Woorden van de kinderen zelf, foto's door de kids zelf gemaakt
Ik merk vaak genoeg hoe veel jonge kinderen een verzorgpony zoeken, die er eigenlijk niet genoeg verstand van hebben en nietsbeseffende ouders die ze maar laten doen. Die zien in het begin de brave pony, maar niet de lolligheidjes die er daarna gebeuren en hoe het dan evolueert.
Stel desnoods aan de ouders voor dat je de kids les wil geven als jij er ook bent, zo heb je enigszins zicht op wat ze uitvreten, en anderzijds kan je ze corrigeren of ingrijpen als het misgaat.
Dan kan niemand je beschuldigen van egoïsme, je stelt immers voor om de kids wat bij te leren.
loveulla94 schreef:mijn fries steigerde ook altijd met poetsen, viel aan, etc echt gewoon heel erg,
nu gaat het steeds beter, heb doorgezet en als ze wat druk is met poetsen longeer ik haar van te voren, dat helpt echt heel goed bij haar!
ik hoop dat het snel goed komt
Spy schreef:loveulla94 schreef:mijn fries steigerde ook altijd met poetsen, viel aan, etc echt gewoon heel erg,
nu gaat het steeds beter, heb doorgezet en als ze wat druk is met poetsen longeer ik haar van te voren, dat helpt echt heel goed bij haar!
ik hoop dat het snel goed komt
Fijn dat het nu steeds beter gaat, de lol gaat er wel een beetje vanaf wanneer het paard zich zo rot gedraagt. Ik merk ook dat de pony na het rijden net een mak lammetje is, daar zal ik zeker ook gebruik van maken om dit gedrag af proberen te leren.
Dankjewel.
Even bewijzen dat ik na 3 jaar ze nog steeds te slim af kan zijn

zij was er als eerste om te verzorgen, doet ze nog steeds, maar door studie en dergelijke heeft de boer er voor de andere momenten nog 2 jongeren verzorgstertjes bijgenomen
Spy schreef:@Jollie: Was het maar zo simpel.
1. Het zijn mijn eigen ponies niet.
2. De verzorgstertjes kan ik niet de deur wijzen
3. Ik straf hem niet af, en werk met beloningen wanneer hij braaf is, zie de post boven de jouwe.
4. Ik kan alleen in het weekend komen om te mesten en rijden. Dus het is niet zo dat ik niet meer kom.
@Varekaj: Lijkt me een goed idee, maar ze zijn nu dus een week weg. Dat zal dus nog even moeten wachten.
@Sjors: Met het zadel is niets mis, ligt gewoon nog goed.
Daar zijn ook geen problemen mee.
Dierenarts, of iemand met wat meer ervaring misschien. Ik ben al wel wat aan het rondvragen.