stallings betaalachterstand ;ik zit er midden in !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:22

Is het nou je vriend als in verliefd, verloofd, getrouwd of gewoon EEN vriend?
In het eerste geval kun je overleggen wie de kosten betaald en in het tweede geval vind ik je een profiteur,wel de lusten niet de lasten.Zo wil ik zelf geen paard hebben.

wendy_x

Re: stallings betaalachterstand ;ik zit er midden in !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:24

het is EEN vriend en als je even terug leest kan je zien dat hij mij niet ingelicht had over het feit dat hij mn oude paard terug ging kopen ;) 't is nogal een koppig persoon en hij wilde het zo...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:25

Het maakt geen bal uit of hij je wel of niet heeft ingelicht. Vraag in deze is wie de rechtmatige eigenaar is. Die moet betalen, klaar en punt uit. Desnoods moet je daar bij je rechtsbijstand navraag over doen.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:28

ik heb straks een gesprek met m'n ouders, kijken of ik genoeg op mijn spaarrekening heb om het te betalen.

sterre49

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:30

Caira schreef:
Ik vind jou echt ongelovelijk! Hier valt mijn mond echt van open! Jij word er spuugzat van dat je opgebeld wordt? Ben je nou helemaal bedonderd die man moet gewoon zijn geld hebben. Hij heeft keurig dat paard verzorgd en daar moet voor betaald worden. Dit is een vorm van diefstal, je berooft die man van zijn broodwinning.

Idd en ik denk dat die stal eigenaar er onderhand wel SPUUGZAT van wordt om elke keer om ZIJN zijn geld te vragen.... :(
Sorry hoor kan hier met mijn volle verstand niet bij..... Kijk zelf wat je kan missen , en wat die vriend kan missen en misschien dat je moeder iets bij wil/kan leggen en los in iedergeval een gedeelte af. Laat merken dat je er moeite voor doet.
Lukt dat niet dan zou ik toch een van de paarden verkopen hoe moeilijk het ook is, leven gaat niet altijd over rozen....
Succes

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:31

Het zou wel fijn zijn als je ouders mee willen helpen.
Je vriend heeft blijkbaar een groot hart en een kleine portemonaye.
Het enige punt is dat de stalhouder daar niet de dupe van zou mogen worden.
Succes met je gesprek!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:34

er is vorige maand 200 afgelost dus nu nog 400, ik heb minimaal 300 op mn rekening staan hoorde ik net dus hopelijk ga ik het met een beetje behulp van m'n ouders redden :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:35

Fijn als het zo kan worden opgelost, voor de stalhouder en voor jou. Is de schuld voldaan en jij kunt je paard goedkoper stallen.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:41

Ik weet niet of dit al gezegd is, maar ik last de openingspost en móést even reageren. :)

Wat een vervelende situatie! Ik zou met je stalbaas in gesprek gaan, en de situatie gewoon uitleggen. Want als hij alles niet weet, kan hij ook geen begrip voor je situatie hebben. En gewoon goede afspraken maken. Kijk of die vriend daar ook bij kan zijn. Maak van te voren een lijstje voor jezelf waar je het allemaal over wil hebben, zodat je niets vergeet. Want als jij dit gaat betalen, en dat in eerste instantie niet de bedoeling was, dan kan de stalbaas goed zien dat je probeert wat aan de sitatie te doen. Dat voorkomt een hoop scheve gezichten en akelige gevoelens.

Heel veel succes met je paardjes en met het oplossen hiervan! :(:)

Appy_Powerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:48

Al met al vind ik het woord "vriend" dan nogal groot voor iemand die 5 maanden niet betaald en het dan ook nog verzwijgt (al zijn zijn bedoelingen misschien goed geweest) En van is het paard nu dan?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:52

Waarom moet de stalbaas begrip opbrengen voor de situatie van TS? TS weet toch dat er elke maand betaald moet worden? Bij de bakker ga je toch ook geen gesprek aan als je geen geld hebt, maar wel een brood wil? De stalbaas heeft al maanden "begrip" opgebracht, op mij komt hij niet over als iemand die vreselijk achter zijn centen aanzit als hij pas na 5 maanden aan de bel trekt.
Als je een paard niet kan betalen moet je er gewoon niet aan beginnen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:07

Fijn dat er een betalingsregeling is getroffen. Als ik jou was zou ik je "goede" paard verkopen, als je persé dit paard wil houden en je niet echt de financiele middelen hebt. Ik zie dat je ook nog een opleiding doet, je dus nog moet "settelen" en een baan vinden, dat gaat sowieso een stuk makkelijker zonder paard, laat staan 2!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:10

Citaat:als ik van te voren had geweten dat hij mn oude paard zou terug kopen had ik daar ook heus wel een stokje voor gestoken hoor.

Sorry maar ik geloof het niet dat jij niet wist dat hij je oude paardje zou terug kopen.
Hij wist niet dat jij dat paard wel wilde verzorgen enzo,dus dat zal hij echt wel eerst gevraagd hebben aan jou.Hij gaat echt niet een paard kopen zonder eerst te weten dat jij er voor gaat zorgen.
Want stel jij kon of wilde niet dat paard verzorgen?[geen tijd voor,enz.] dan zou hij met een paard zitten waar niemand voor zorgde?
Hij zal dit vast wel eerst met jou overlegd hebben lijkt me.
Maar hoe dan ook,jij bent eigenaar en bent zelf verantwoordelijk,niet die vriend.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:39

Verkoop het ding waar je nu mee bokt, je pc, je laptop je iphone etc. Dat levert vast de helft van die 600 al op.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:51

[quote="wendy_xals ik van te voren had geweten dat hij mn oude paard zou terug kopen had ik daar ook heus wel een stokje voor gestoken hoor ;)[/quote]

Dit staat in jouw profiel:
Helaas kreeg unnie artrose in haar schouder en heb ik haar naar een goed tehuisje gebracht. Ik heb haar precies 14 maanden gehad.
Na een tijdje begon ik haar toch wel te missen, en heeft en hele goede vriend van mij haar terug gekocht! ik ben super blij dat ze weer van mij is, en ze gaat ook nooit meer weg .

Is toch tegenstrijdig en zoals ik al eerder heb aangegeven je hebt er twee wat gebeurt er als er 1 ziek wordt? Wie betaalt de DA dan?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:51

Fijn dat het nu nog maar 400 euro is. Wat nog steeds een klap geld is. Je gedraagd je erg kinderlijk met mijn paard en dier sneaky meenemen. Volgens je profiel ben je 19 dus dan zou je er toch van moeten uitgaan dat je volwassen genoeg bent om in te zien dat de situatie niet zo werkt.

Is het geld er niet dan moet het dier maar weg. Nu zadel je iemand op met jullie problemem (= geld te kort). Die beste man moet ook gewoon eten en dan begrijp jij het niet als hij je woedend opbelt om af te vragen waar het geld blijft? Kom nou!

Zorg voor een oplossing. Nu, niet over een week maar nu! Want, na maandag start er weer een nieuwe maand dus weer 120 euro bovenop het bedrag wat er al staat!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:18

Ik snap niet dat je een paard (2 zelfs) kan kopen of bezitten, maar geen 600 euro kan voorschieten. Dan koop of heb je toch geen paard? Wat doe jij bij hoge dierenartskosten? Ofwel verkopen ofwel die man vlug van zijn geld voorzien. Desnoods lenen of harder werken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:25

unicorn_kiss schreef:
Ik snap niet dat je een paard (2 zelfs) kan kopen of bezitten, maar geen 600 euro kan voorschieten. Dan koop of heb je toch geen paard? Wat doe jij bij hoge dierenartskosten? Ofwel verkopen ofwel die man vlug van zijn geld voorzien. Desnoods lenen of harder werken

Zelfde geld helpen haar ouders in zo'n geval, daar kan je niet over oordelen vind ik.
Hopelijk kan je alles aflossen en dan verhuizen TS..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:37

wendy_x schreef:
beste bokkers :)

het is een lang, misschien onsamenhangend verhaal maar hoop dat jullie even de tijd willen nemen om het te lezen.

Een vriend van mij heeft zo'n 1,5 jaar geleden mijn eerste paardje terug gekocht aangezien ze anders naar de slacht zou gaan.
Hij zou alles betalen het enige wat ik moest doen was alle zorg op me nemen, dit deed ik natuurlijk maar al te graag, en nog steeds.
Nu zit het zo dat hij de stalling niet meer kan betalen en nu zo'n 600 euro betaalachterstand heeft

oke dus als ik het goed begrijp heeft een vriend van jou jou paard terug gekocht van jou???
en hij betaald alles jij moet de zorg op je nemen, maar jij noemt het wel JOU paard waarom betaal je haar/hem dan niet gewoon zelf?
logisch dat de staleigenaar jou belt. 600 is niet niks en ik zou daar ook pist van worden.
als jij die 75 kan missen om haar wel ergens anders neer te zetten kun je het nu ook missen omdat extra aan de eigenaar te geven als afbetaling. en dat je nu zelf moet voeren ja dat is iets wat hij beslist en ook wel terecht. en ik zou gewoon is even langs die vriend van jou gaan en gaan vragen hoe het zit voordat dat paard dalijk verkocht word of iets dergelijks.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:01

wendy_x schreef:
iedereen bedankt voor de tips !
weg gaat ze sowieso niet ;)
ze mag haar 'oude' dag bij mij doorbrengen :)

praten met de beste man werkt niet, ik voel me ook niet prettig als ik daar op stal loopt, hij is nogal vijandig.
ik heb het nummer gegeven van die vriend en die heeft ie ook een keer gebeld, maar hij vind het mijn verantwoordelijkheid...
ik ga kijken of ik mijn spaarrekening kan raadplegen, heb liever dat die vriend het aan mij terug betaald dan dat ik moet wachten tot hij het aan de staleigenaar heeft betaald.

tja formeel de eigenaar ? hij heeft gezegd dat het mijn paard is, maar dat hij de kosten betaald. Ik heb het paspoort in mn bezit voor als er wat aan de hand is, ik mag het dier ook verkopen als ik dat wil.

het is ook niet dat ik denk van ooh ik neem haar sneaky mee en klaar... tuurlijk wil ik daar gewoon op een normale manier weg gaan maar ik wordt er zo spuugzat van dat ik elke x woedend wordt opgebeld, nu mn paard niet gevoerd gaat worden (had gister sms contact met de dochter van de staleigenaar en die mag haar ook niet voeren van haar vader...) en ik 600 euro moet gaan ophoesten ...

Ik vind dit toch allemaal een heel raar verhaal.
Waarom zou EEN vriend een paard voor jouw kopen, waar hij ook nog eens de stalling van moet betalen.
Als die vriend niet meer kan/wil betalen en het is JOUW paard zal jij zelf met centen op de proppen moeten komen.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:13

ik heb vandaag het geld bij elkaar kunnen krijgen mede door een hele lieve vriendin & ouders :)

iedereen bedankt voor de 'tips'

slotje

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:23

als je nu eens met de stal eigenaar gaat praten dat vanaf nu jullie de stal betalen, maar dat hij de achterstand bij die vriend moet gaan verhalen?

Ik neem aan dat hij een overeenkomst heeft met de staleigenaar? en op wie zijn naam staat het paardje?

Niet stiekem weg gaan hoor want dan sta je altijd zwak, probeer het eerst zo op te lossen en anders een advocaat raadplegen. Ik vraag me overigens wel af of een stal eigenaar zomaar je paard mag vasthouden tot de huur betaald is, ik weet wel dat je drie maanden huur schuld mag hebben voordat ze je op straat kunnen zetten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:36

Xantaatje schreef:
als je nu eens met de stal eigenaar gaat praten dat vanaf nu jullie de stal betalen, maar dat hij de achterstand bij die vriend moet gaan verhalen?

Ik neem aan dat hij een overeenkomst heeft met de staleigenaar? en op wie zijn naam staat het paardje?

Niet stiekem weg gaan hoor want dan sta je altijd zwak, probeer het eerst zo op te lossen en anders een advocaat raadplegen. Ik vraag me overigens wel af of een stal eigenaar zomaar je paard mag vasthouden tot de huur betaald is, ik weet wel dat je drie maanden huur schuld mag hebben voordat ze je op straat kunnen zetten

Misschien even het bericht boven je lezen, TS heeft het geld bij elkaar.

TS, fijn dat je het hebt kunnen regelen! Heb je de stahouder al op de hoogte kunnen brengen?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:19

ja sorry niet gezien :+

fijn meid dat het is opgelost

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 07:34

_Dune_ schreef:
Xantaatje schreef:

Misschien even het bericht boven je lezen, TS heeft het geld bij elkaar.

TS, fijn dat je het hebt kunnen regelen! Heb je de stahouder al op de hoogte kunnen brengen?

ja zeker die kwam ik vandaag tegen op stal :)
hij was er blij mee en excuseerde zich voor zijn af en toe groffe taalgebruik, en ik excuseerde me voor de late betaling, eind goed al goed :)