Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Men_Sven schreef:Ik vind inderdaad dat een hoedje echt bij het Z en hoger hoort. Het is een soort traditie. Wat veiligheid betreft is het misschien veiliger om een cap te dragen. Maar ik vind dat mensen in de gelegenheid moeten zijn om zelf te bepalen wat ze dragen. De ruiters kennen hun paarden zelf het besten en weten waarbij ze zich veilig voelen. Maar laat het idd niet de droom van veel ruiters wegnemen om het hoedje definitief af te schaffen...
secricible schreef:Ik heb hierover een mailtje naar de KNHS gestuurd, gewoon omdat ik benieuwd ben hoe die regel die hierboven genoemd staat opgevat moet worden. Wellicht zet het ook bij de KNHS aan tot denken en kan het eventueel meegenomen worden bij een volgende reglementswijziging

RM94 schreef:Ik vind dit allemaal zo jammer laat lekker iedereen zelf bedenken of hij een hoedje of cap op wil. Ik wil mijn hoedje gewoon ophouden.
Krijg altijd BigBrother gevoelens van dit soort dingen. Dressuur is een traditionele sport en vanuit de traditie hebben we een hoedje op dat ze er gewoon vanaf blijven.
Pikeur schreef:secricible schreef:Dus als B-ruiter mag je niet met een hoedje losrijden en dan een cap opzetten bij de proef
Haha moest even lachen toen ik me probeerde voor te stellen wat voor een vertoning het zou zijn als iemand dat serieus deed

Zei toen alleen wel tegen mijn vriend dat in het Z het eerder verplicht was om met hoedje te starten i.p.v. cap en ik toch wel heel erg hoop dat ik ooit eens in het Z beland. Kwam de reactie al; "nou dan start je maar mooi met cap i.p.v. dat hoedje dat is nu toch niet meer verplicht dat hoedje?"

) vindhet zo mooi! Evenals S&T (oke dat is meer verantwoording dan een hoedje
)