chikie1989 schreef:de argumenten die jeplaatst zijn alleen maar dat je graag een extra pony er bij wilt hebben want dat is makkelijker en leuk voor mijn dochter van 2.
het echte probleem daar ga je niet op in.
je wilt terug van 3 naar 2 maar we kopen er wel een kleintje bij, welke overigens de aankomende 4-5 jaar niet veel te doen heeft...
ik denk dat er op de een of andere manier je paard moet inzien dat ze niet echter gelaten word.
ga met de andere op pad en ga zelf met haar poetsen? of zet haar op stal en ga zelf de andere stal mesten etc. zoalng je maar inzicht blijft de 1e paar keer. kijk of dit wel kan.
dit kun je dan langzaam aan uitbreiden door bv langer onzictbaar te zijn. maar zodra het wat uit de hand begint te lopen je te voorschijn komt om haar gerust te stellen en dan niet meteen de stal in lopen nee eerst alleen langs lopen anders krijg je net zo'n effect bij baby's die gaan huilen en worden opgepakt. dan zou ik ook vaker gaan huilen!!
probeer eerst dit soort dingen voordat je een nadere pony koopt, het probleem word zo nooit minder.
" en ik las dat je paard 2.5 is hoe weet je dan dat ze zich niet alleen voelt als ze op wedstrijd is?"
Als de andere op wedstrijd is....

Tot nu toe werkte dat het beste bij mijn paardje. Zuiver psychologisch gezien hoort het ook niet hè? Om een paard alleen achter te laten. En dat bedoel ik gewoon om aan te geven, dat ik er maar gewoon begrip voor heb, want ik weet ook niet hoe ik het kan oplossen, zodat het paard er ook vrede mee heeft.
Sterker nog: onze Dartmoor vindt het ook best als hij niet dagelijks wordt gereden. Hij krijgt wel dagelijks aandacht van zijn kleine bazinnetje en eten en doet volledig mee in het verzorgingsproces. En als het beestje nog 4-5 jaar stilstaat, kan je een jaarling ofzo overwegen? Dan kan je je dochter alle facetten van het paardje leren kennen. Ze kunnen een heel mooie band opbouwen. Lezend wie je bent, kun jij dat vast wel begeleiden. Dartmoorveulens bijvoorbeeld zijn heel fijne paardjes en als ze wat ouder zijn ideale kinderpony's.