wat is mijn pony waard ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:57

Ze heeft ook toen der tijd advies gehad van meerdere mensen, of het wel verstandig was om uberhaupt aan een eigen pony te beginnen dus lieveli, dat klopt niet helemaal, al ben ik het er wel mee eens dat haar ouders in dezen te kort hebben geschoten. Al verwacht ik idd ook wel wat verantwoordelijkheidsgevoel van een 15 jarige; hoeveel topics zijn er al wel niet geopend met 'wat kost een shetlander per maand??'.
Er nog verder over gaan zeuren heeft inderdaad weinig zin, helaas hebben de adviezen her en der toen ook weinig effect gehad, maar nu TS in deze situatie is beland vraag ik me af hoe je dat anders kan oplossen dan verkopen of echt 100% zeker weten dat TS straks echt genoeg zal verdienen en in staat zal zijn om haar pony te onderhouden.

@ mhollander: als je realistisch naar de situatie kijkt, en ze heeft idd geen geld om hem te kunnen onderhouden, wat zou er, behalve verkopen, verder nog een optie zijn? Ze geeft aan dat ze hem nog niet wil verkopen, maar al wel krap zit. Dan vraag ik me af hoe dat verder is op te lossen. Nog verder besparen lijkt mij persoonlijk niet van toepassing; als je nou zegt dat ze hem duur gestald heeft op een pensionstal met allerlei faciliteiten á zo'n €350,= per maand, tsja goed dan valt er misschien nog wat te besparen.

Maar hoe moet het dan als het diertje op dit moment ziek wordt, en ze de kosten niet kan betalen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:00

TS, Shetten zijn overal gratis af te halen, ook mét stamboek, ingereden en wel. Ik denk dat als je er €50 voor zou krijgen, je heel erg blij mag zijn :j

verder sluit ik me aan bij JoyCiej, dat sowieso de ouders beter hadden moeten nadenken voor ze toestemden, en dat het wel erg vlug is om dit ponietje alweer van handen te doen, maar zoals ik het nu zie is het wel de beste oplossing, en hoop ik voor Denter dat hij een goed huisje krijgt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:01

Ik denk dat de enige optie verkopen is. En het is een harde les, maar het hebben van een eigen paard is heel verleidelijk, zeker als je nog zo jong bent. De pony komt vanzelf wel goed terecht, een hele hoop bokkers willen hem hebben toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:01

Het is te belachelijk voor worden dat jou ouders jou hebben toegestaan om een pony aan te schaffen.. En dat jou pony daar de dupe van moet worden is helemaal verschrikkelijk..

Maar wat je max. voor deze pony kunt krijgen? 50 euro..

hecowo

Re: wat is mijn pony waard ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:19

En waar is hij precies de dupe van? ziet er verzorgd uit, alleen moet misschien van andere eigenaar wisselen! Is dat zo erg voor zo'n dier?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:24

paardengirll schreef:
hallo,
ik ben nu werkzaam bij Jumbo supermarkt, maar omdat ik daar niet genoeg verdien en NET de stalling mee kan betalen en desnoods de DA

Ze kan de stalling toch betalen en desnoods ook de da schrijft ze. Goedkoper kan altijd natuurlijk. Ze kan hem mss ook bij iemand in de wei zetten voor minder. Shet kan 24/7 buiten staan. Ik heb hier ook een 2 ha land plus 5 stallen in een loods en 4 buiten boxen 2 rijbakken en een paddock voor nog geen 60 euro in de maand.(heb geen heel veel geluk gehad weet ik maar heb het wel) En hooi en krachtvoer voor een shet is niet zoheel veel. Andere kosten blijven natuurlijk het zelfde.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:25

het beest is er de dupe van dat hij nu bij een baasje zit dat hem schijnbaar eigenlijk niet kan betalen en zo slecht in de markt ligt dat het maar de vraag is of er uberhaupt een baasje gevonden wordt... Mocht hij morgen iets krijgen dan heeft hij waarschijnlijk gewoon 'pech'....
Aangezien ik lees dat simpele dingen als chippen al een probleem waren bij aanschaf dan houd ik mijn hart vast wanneer hij echt wat krijgt wat niet met 30 tientjes opgelost is.
stalling is 75 E las ik elders, veel goedkoper dan dat ga je het niet vinden denk ik.
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 16-02-11 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:26

MarcoBorsato schreef:
xJolien schreef:
Ik neem aan dat je als 15-jarige toch wel een redelijk verantwoordelijksheidgevoel hebt?
Dan weet je van te voren écht wel wat het allemaal gaat kosten (als je hier bij stil hebt gestaan).

Niet alleen haar ouders zijn hier schuldig aan, maar ook de TS zelf.

Als de ouders toestemming geven, is dat voor een kind een bevestiging. Ik vind het echt nergens op slaan dat ze zo gebashed wordt, de ene vijftienjarige is de andere niet. Ik kan me voorstellen dat als je niet met paarden bent opgegroeid het heel verleidelijk is om een shetje te kopen en te denken dat dat niks kost.

Ik ken de TS, ze heeft weinig tot niks met dr ouders overlegt. Het is dat ze zelf tegen de boer zei dat ze de pony wou kopen en vats gezet, daarna had ze verteld aan dr ouders. ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:27

als TS mijn kind was geweest had ze d'r excuses aan de boer moeten maken en was het einde oefening. Wie is er nu helemaal de baas thuis....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:28

Dan had ik als ouders die pony acuut weer te koop gezet. Ik ben echt van mening dat je hiervoor bij de ouders moet zijn. Die laten het zo ver komen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:28

Dan snap ik de ouders niet. Als mijn dochter dat zou doen dan had ze de ponie terug kunnen brengen en jammer dan van haar geld dat was ze dan kwijt geweest. Daarnaast had ze ook nog een verassing gekregen huisarest of zo.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:31

een verassing lijkt me wel weer heel rigoureus ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:32

M_i_R schreef:
een verassing lijkt me wel weer heel rigoureus ;)

Arme dochter :')

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:39

MIR allemaal erg leuk maar denk dat de fout dan toch eerder ligt bij de gene die hem verkoopt! Die boer kon ook informeren en of navragen aan zo'n meisje als ze de mogelijkheden heeft en vervolgens naar haar ouders opbellen van ik heb hier een jonge dame die een pony wil kopen.

Als ik mn auto te koop zet laat ik hem ook niet kopen door een stel 14/16 jarigen, al hebben ze het geld!
Zal dan toch eisen dat ze met hun ouders en of voogd langs komen voordat er gehandeld wordt.
In dit verhaal moet het mes dan ook aan 2 kanten snijden.

Goed, slim is het helaas niet van onze TS maar niet iedereen even verantwoordelijk op jongere leeftijd.
Gelukkig geeft ze he zelf nu al wat aan waar de knik in de kabel zit en wellicht dat ze inmiddels al tot de conclusie is gekomen dat ze er te makkelijk overna dacht.
Laatst bijgewerkt door hecowo op 16-02-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:40

Waarschijnlijk was de fokker/boer alleen maar blij dat ie van het veulen af was ;)
Kost meer dan dat ie oplevert..

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:41

Dat denk ik ook, maar als het haar er om gaat dat hij te veel kost kan ze hem beter voor een paar centen, al dan niet gratis van hand doen!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:43

er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen een auto (qua prijs en mbt het feit dat jongeren daar uberhaupt niet in mogen rijden) en een shetlander waarvan het vrij vaak voortkomt dat een meisje van een jaar of 15 die koopt. Uiteraard was het symathiek geweest van de verkopende partij om de ouders op te bellen maar de verantwoordelijkheid voor de situatie die nu ontstaan is komt mijns inziens nooit bij de verkoper te liggen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:50

is het jullie niet opgevallen dat ze al een tijd niet heeft gereageerd heeft misschien omdat dit best hard is al dat commentaar. jullie kunnen haar ook gewoon vertellen wat ze wil weten en het aardig houden

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:53

Dat heb ik ook gedaan, als een van de eersten. OP het moment dat iemand subtiel aangaf dat het niet een hele doordachte actie was werd deze afgesnauwd. Dááruit is de huidige discussie voortgekomen :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:55

ja precies las ook zo iets
M_i_R schreef:
Dat heb ik ook gedaan, als een van de eersten. OP het moment dat iemand subtiel aangaf dat het niet een hele doordachte actie was werd deze afgesnauwd. Dááruit is de huidige discussie voortgekomen :)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:57

Ongeveer 25-50 euro zou ik ervoor geven, zeker niet meer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:58

topic is pas gisteren geopend, dus dat vind ik beetje overdreven. Ze is vandaag ook niet online geweest.

Of de boer er wat aan had moeten doen, tsja. Die is al lang blij dattie er weer eentje kwijt is, voor een heel mooi bedrag ook nog eens. die zou wel gek zijn, zijn zijn zorgen toch niet?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:01

Ik hoop dat de ts er nog uit kan komen kwa kosten
meschien een krantenwijkje erbij?

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:07

Ik zou haar niet zo enorm afkraken, volgens mij heb je het al moeilijk genoeg als je je pony misschien moet verkopen.

Pien28 schreef:
Ruilen voor een goudvis inclusief kom?
Is veel goedkoper in het onderhoud dan een pony en een goudvis wordt ook niet zo oud.Moet je er wel zelf een bij kopen want 1 goudvis alleen is wel zielig.

Goudvissen worden mits ze goed verzorgd worden zo'n 25.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:11

Ik vind dat Joycie007 helemaal gelijk heeft. De ouders spelen idd een rol en die zouden geen toestemming moeten geven. Maar ze is 15 en heeft zo te horen genoeg advies gehad en is gewoon eigenwijs geweest. Sneu voor het beesie.