Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:40

janouke schreef:
jha de ken jij een internationale ruiter die daar niet meer rijdt?

Ik let daar niet op. :n

Maar ik begrijp dat het iets is wat 'erbij hoort' als je internationaal rijdt?

Armanie

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:42

Jha ik ben vaker op internationale wedstrijden dus dan zie je dat wel, ben een paar jaar terug op het EK pony's in Freudenberg geweest nou je moet eens zien wat daar allemaal rondloopt!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:58

Hoi melissa :Y)
Ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens, mensen op wedstrijd met dure jassen
en GPA caps, vind ik soms nogal arrogant over komen.
Dat wil niet zeggen dat iedereen zo is hoor :Y)
Maar de meeste die IK ken, doen nogal uit de hoogte :))

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:05

okee dan ben ik arrogant want ik heb een GPA cap!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:51

OMG wat een erg topic is dit eigenlijk.
Oké op school kom je het inderdaad snel en vaak tegen, de "populaire" kinderen hebben vaak ook de duurdere kleding aan. Net of geld respect afdwingt en dit laten ze zien in bv. hun kleding. Erg jammer en vooral bij kinderen is dit erg goed merkbaar (die kunnen dan ook behoorlijk hard naar elkaar zijn).

Zelf vind ik het gewoon echt de grootste onzin, wat maakt het nou uit wat je draagt? Kan me wel heel goed voorstellen dat wanneer je echt gepest, getreiterd, genegeerd, er echt op je neer gekeken word vanwege je (rij)kleding dat je je er heel ongemakkelijk bij gaat voelen en automatisch dus maar probeert mee te doen door ook diezelfde kleding aan te schaffen. Om er ook maar van af te zijn.. maar dit is ook gewoon eigenlijk de grootste schande als iemand op iemand anders neerkijkt vanwege de kleding of iets.

Vroeger kreeg ik van mijn ouders echt niet dure rijkleding of caps of wat dan ook, ze vonden het gewoon de grootste onzin (en terecht!!), ik heb me er altijd prima in vermaakt overigens hoor! Hoorde er ook gewoon bij, en ach ik kon soms echt lang doen met zo genaamde 'goedkope slechte' kleding. ;) Soms juist wel leuk, bedenk eens hoeveel verschillende dingen je kan kopen (en afwisselen) voor het geld wat je bv. uitgeeft aan 1 zo'n ding. Ik heb nu overigens wel soms voorkeur bij bepaalde dingen voor een echt goed merk (en ja dan betaal je er ook wel voor) puur omdat het kwalitatief gewoon een stuk beter is, en ook langer mee gaat vaak. Je word er ook niet goed van als je om de haverklap weer opnieuw moet aanschaffen omdat het gewoon versleten is ofzo. Ben je uiteindelijk zelfs duurder uit waarschijnlijk. :P

Ik heb er overigens nooit behoefte aan gehad om te showen met iets, dat het merk er echt groot op moet staan ofzo. Achja je houd het toch altijd wel dat soort dingen waar TS op doelt, er zijn altijd mensen die serieus status van iemand bepalen aan de hand van hun kleding.

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:34

Nee hoor, wand bij mij in de les rijden ook mensen met duurdere kleding, en die gaan ook gewoon voor mij aan de kant.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:38

Wha ha ha wie let er nou op wat een andere ruiter draagt :?
LB :P imo....
Laat iedereen lekker in zijn waarde of diegene nu Pikeur draagt of een Zeeman shirt ;)
En wie weet dat er mensen zijn die hun "merk" in de finalesale hebben gekocht voor een habbekrats omdat ze zich het anders niet kunnen veroorloven :+

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:40

op internationaal zie je echt alle ruiters met merkkledij, ik heb echt nog nooit ( in België) een internationale ruiter met iets van HH of de ""goed"" kopere merken zien rondlopen eigenlijk :/
spijtig of niet , nja ... god wie weet, ze willen er gewoon goed uit zien denk ik... voor foto's en de filmpjes die de hele wereld rond gaan.
Wie wilt er nu niet goed uitzien als fotograven fotos nemen of een camera ploeg je wilt filmen en die aan de hele wereld worden getoont...
zo denk ik voor de internationale
voor de niet internationale is het oftewel voor zich te laten showen of gewoon omdat jijzelf het mooi en het goed zit ...
Moest ik kiezen tss een meerder goedkopen rijbroeken die absoluut niet goed zitte oftewel een wat meer uitgeven aan 1 dure rijbroek die als gegoten zit zou ik toch de dure nemen gewoon daarom ;) kan ook een reden zijn om met duren rijkledij te rijden of rond te lopen.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:38

Ik heb eigenlijk altijd wel merkkleding aan met paardrijden, gewoon omdat ik dat vaak mooier vindt. Maar het is niet zo dat ik iemand anders die desnoods kleren van de zeeman draagt, niet respecteer. Wat voor kleren je ook draagt, het beinvloed niet je manier van rijden. Iemand met zeeman kleren kan ook hartstikke goed rijden. Ik ben zelf wel van de wat duurdere kleding, maar ik zal nooit iemand die voorrang heeft geen voorrang geven omdat die lelijke kleren aan heeft!

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:39

Dit is helemaal geen ''erg'' topic,het is naar mijn mening in veel gevallen gewoon waar.
degene die zeggen dat het 'onzin' is,en dat het helemaal niet klopt.
dan vraag ik me af waar ze (wedstrijd)rijden.

want ik heb al op veel stallen gestaan,en slechts op enkele was dit niet zo.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:52

wat wil je hiermee zeggen: want ik heb al op veel stallen gestaan,en slechts op enkele was dit niet zo

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:37

janouke schreef:
wat wil je hiermee zeggen: want ik heb al op veel stallen gestaan,en slechts op enkele was dit niet zo

ben ik het mee eens ;)

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:41

ik was in de paardenwinkel er waren wel 3 soorten harry's horse broeken
toen keek ik naar de andere mooie broeken in de 200 euro.
Maar ikzelf zou niet onderscheid maken tussen de merken hoor :).
Ik vind van die polo shirts altijd wel mooi, maar ik heb ze niet.
& Ik mag niet zulke dure kleding.
x

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:09

mohica schreef:
janouke schreef:

ben ik het mee eens ;)

Dat ik op veel maneges wel merk dat er een dik onderscheid wordt gemaakt tussen degene met mooie kledij/dure paarden en de anderen.
Dit zou niet zo mogen,maar het is naar mijn ondervindingen wel zo.
Ik denk dat het er ook vanaf hangt waar je rijdt mischien,geen idee,
ik vind het iig geen onzin wat ts zegt :x

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:15

_Kelly_bokt schreef:
x

Zelfde probleem, mijn moeder vind het niet nodig :(

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 01:12

lisaislisa schreef:
_Kelly_bokt schreef:
x

Zelfde probleem, mijn moeder vind het niet nodig :(

Maar lieverd , van merken ga je niet beter rijden :Y)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:21

Het is zeker waar dat, vooral bij jongere leeftijdsklasse, wordt gekeken naar het merk.
Er wordt ook gekeken naar de setjes die hij/zij heeft, het shirt en het dekje moeten qua
kleurencombinatie bij elkaar passen en het liefst een merk erop. :n
Maar ach, wat verwacht je dan? Op school wordt er ook verschrikkelijk op gelet, het straalt
rijkdom uit. Dit is een teken van perfectie, rijk,mooi,slim oid. En dat wilt zo'n beetje ieder kind. :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:28

Is me nooit echt opgevallen eerlijk gezegd.
Tuurlijk heb je er wel de andere types tussen lopen die het wat breder hebben en in een duurder merkje lopen, maar om nou te zeggen dat zij meer geaccepteerd worden..
Denk dat het per stal verscheelt en het misschien een combinatie van samenhang kan zijn eventueel waardoor je het in twijfel neemt.. (hoe is die persoon, hoe rijd diegene, hoe is diegene met paarden, hoe zit diegene in elkaar en tja misschien zijn er wel mensen die kijken naar 'de' merkjes, maar denk niet dat er in de paardenwereld echt op die manier aan gedacht word.. :n)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:54

Ik let er eigenlijk nooit op, wel let ik er op of het mooi bij elkaar staat. Hele mooie combi's vallen op, maar ook hele lelijke. Maar of het dan een merk is of niet zou ik niet weten.. Interesseert me ook weinig. Het gaat toch om je rijden.

En dat internationale ruiters vaker duurdere merken aan hebben ligt hem denk ik ook aan het feit dat die duurdere merken langer mee gaan. Een broek van HH is zo kapot als je er elke dag zoveel paarden mee rijdt. Duurdere broeken zitten meestal fijner en blijven ook langer goed. Ik denk niet dat een internationale ruiter gaat staan: Goh ik moet die en die broek hebben want die is het duurste. Ook zitten zij natuurlijk met hun sponsers. Daardoor moeten ze ook bepaalde dingen aan lijkt mij.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:57

Oooh daarom krijg ik op de manege soms van die arrogante blikken,
dat komt natuurlijk omdat ik geen merkkleding aan heb! Dat ik daar nou nooit aan gedacht heb zeg. }:0

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:36

_Kelly_bokt schreef:
ik was in de paardenwinkel er waren wel 3 soorten harry's horse broeken
toen keek ik naar de andere mooie broeken in de 200 euro.
Maar ikzelf zou niet onderscheid maken tussen de merken hoor :).
x

Omdat die duurdere merken misschien langer meegaan?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:38

[/quote]

ben ik het mee eens ;)[/quote]

Dat ik op veel maneges wel merk dat er een dik onderscheid wordt gemaakt tussen degene met mooie kledij/dure paarden en de anderen.
Dit zou niet zo mogen,maar het is naar mijn ondervindingen wel zo.
Ik denk dat het er ook vanaf hangt waar je rijdt mischien,geen idee,
ik vind het iig geen onzin wat ts zegt :x[/quote]

Jha het klopt wel dat diegene wat hoger rijden ook duurdere kleding hebben, maar wat boeit dat? waar maken jullie je druk over? Ik heb ook altijd die kleding aan ik ga echt niet in een of ander slobber jasje op concours lopen of een verkleurde cap. Als andere mensen zich hier fijner in voelen laat ze toch!!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:31

janouke schreef:
okee dan ben ik arrogant want ik heb een GPA cap!!

Goed lezen :Y) Er stond bij dat niet iedereen zo is :j
Maar ik bedoel meer de hele jonge kinderen (9-10 jaar) die met van die dure pony's rondrijden en
dure spullen hebben. Zie ze dan eens arrogant kijken :o
Natuurlijk zijn er kinderen die echt goed kunnen rijden, en zulke spullen hebben :j

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:18

een beeetje onzin sorry ik let daar echt niet op hoor!

Jackie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:40

Nou heb een jasje van Jeamo laten maken, kost geld maar het zat ook helemaal niet;(. Heb je een duur maat jasje en krijg je helemaal geen service...gelukkig was de ruitersport zaak zo netjes om een ander jasje te laten uitkiezen.
Een duur jasje zegt dus niks ;(