Wat zijn nu echt fijne rijschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Re: Wat zijn nu echt fijne rijschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:32

Hoewel ik ook fan ben van Ariat (gebruik ze alleen niet voor bij de paarden,maar voor werk) , heb ik ook de mountainhorse rimfrost paddock.Dat zijn ook hele fijne schoenen.
Voorheen had ik legerkistjes,maar die zijn hier niet zo makkelijk te vinden.En die waren ook heel fijn en hadden een lange levensduur.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:01

Anoniem schreef:
Zeker geen Ariats! die zijn niet geschikt voor wandelen,stal uit mesten, en door de modder banjeren.

Verder slijten die heel hard en zijn ze erg duur( in verhouding met de levens duur..)

Mountain horse is naar mijn idee veel meer geschikt! echt degelijk en zeker heel geschikt om door de modder te banjeren :) En kun je goed 3 a 4 jaar mee doen.

ariats gebruik IK ook alleen tijdens het rijden. om door de modder te banjeren, stallen te mesten, met de paarden te wandelen vind IK ze wel fijn!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:14

mijn ariats zijn gewoon waterdicht hoor, ik doe er werkelijk alles mee! Ik heb 2 paar, 1 voor net om mee te werken en 1 die ik echt mishandel.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:56

Ik heb Hobos en zweer erbij,
ik mishandel ze ook modder etc, maar ze zijn nog als nieuw na een jaar dagelijks gebruik, nooit natte voeten en makkelijk om op te lopen.
Voor mij waren het de enige schoenen die mij goed pasten, omdat ik moeilijke voeten heb was het nog een hele zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:03

Sjors493 schreef:
Anoniem schreef:
Zeker geen Ariats! die zijn niet geschikt voor wandelen,stal uit mesten, en door de modder banjeren.

Verder slijten die heel hard en zijn ze erg duur( in verhouding met de levens duur..)

Mountain horse is naar mijn idee veel meer geschikt! echt degelijk en zeker heel geschikt om door de modder te banjeren :) En kun je goed 3 a 4 jaar mee doen.

ariats gebruik IK ook alleen tijdens het rijden. om door de modder te banjeren, stallen te mesten, met de paarden te wandelen vind IK ze wel fijn!

Ik schrijf dat MH naar MIJN idee veel geschikter is ;) verder hoor ik van iedereen om mij heen dat ariats fijn zitten en lekker lopen. Maar wel heel hard slijten in verhouding met de prijs. En dat de rijschoenen (dus de jophurs) helemaal niet geschikt zijn voor stallen enz. De terrain bijv. schijnt wel veel geschikter zijn. Maar ook daar ben je in een jaar doorheen. Dat is mij verteld door 2 ruitershops en door ervaringen van stalgenoten enz. Dus vandaar dat ik de TS ariats afraad en MH aanraad...

En daar hoef jij het niet mee eens te zijn ;)

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:43

Ik heb gewoon stalschoenen gekocht! met een beetje dikke voering, zodat mn tenen er swinters niet af vriezen, haha. Werkt prima!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:48

Ik vind Ariat ook erg fijn! Ze waren wel verschrikkelijk om in te lopen heb enorme blaren ervan gehad, maar nu vind ik ze heerlijk. Wel heeft dit paar een zwakke rits dat irriteert wel :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:52

Ariat, zeker weten!!!!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:53

Ik heb die van Kieffer maar daar moet je niet mee tot je enkels in de nat gaan staan. Hiervoor had ik altijd van mountain horse johpers (protective) en daarna stevige schoenen (rimfrost). Maar die johpers die slijten snel en die stevige schoenen zijn niet echt fijne rijschoenen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:35

Ariats zijn erg fijn maar mijn ervaring leert dat ze te netjes zijn om mee door de blub te crossen.
Ik heb een paar harrys horse scout staan, fijne schoenen, lekker voetbed :j
Afbeelding

Ze zijn goed waterdicht(uiteraard niet het elastische gedeelte, maar denk ook niet dat je anders kan verwachten ;) )Wil je ze hoger dicht hebben kijk dan naar model Smart.

Prijs is ook erg leuk, €69,-
Overigens zijn ook de schoenen van mountain horse het waard om naar gekeken te worden, zien wel duurder maar ook dat zijn fijne schoenen