julius_juut schreef:Apart dat er tot noch toe nog maar 1 iemand is geweest die een mes noemt. Ik kom niet meer op stal zonder een scherp zakmes.
Ik heb ik de twee maanden dat ik mijn pony heb al tweemaal een halstertouw door moeten snijden. Hoe kort je hem ook vastzet, het is hem twee keer gelukt om een poot over het touw te slaan en vervolgens niet te snappen dat je die poot weer op moet tillen. Dan sloop ik liever een halstertouw dan te wachten of het paard zelf doorkrijgt wat ie moet doen. Ik raak hem liever niet kwijt omdat hij zijn eigen nek breekt.
Ik zet mijn pony altijd zo vast dat hij met 1 ruk (van mij) aan het touw los staat, daar heb ik geen mes bij nodig.

Gelukkig zijn kinderen wat dat betreft vaak nog wel kneedbaar en nemen ze dat ook gewoon van je aan. Ik heb dat ook vaker gehad. Ook een pony op de manege die last had van singeldwang. Gooide enorm met zijn hoofd bij het opzadelen en aansingelen. Meisje, ook een jaar of 6 had het eventjes niet in de gaten, ik deed mijn mond open om haar te waarschuwen maar dan gaat het zo snel dat het al te laat is en de pony raakte haar nogal behoorlijk. Ze moest even huilen, maar toen zei ze zelf dat de pony er niks aan kon doen, want hij gooide zo met zijn hoofd dat hij haar vast niet had zien staan
... Was ook wel schattig, en toen hebben we het tijdens het warmstappen ook nog even gehad over hoe goed je op moet letten bij de pony, en wat de regels zijn (bijvoorbeeld niet in de stallen rennen) en of ze nog meer goede regels kon bedenken. Was heel leuk achteraf
Heb jij weleens een hengst gehad?