Elke dag opnieuw inrijden/aanleren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:19

femkesanders schreef:
Ja daar heb je een punt, maar als je al mijn tussenverhaaltjes hebt gelezen dan doe ik dat juist heel veel, en dat maakt hem dan ook niet zo veel uit, ok snuffelen daar is niks aan, maar leg je het op mijn rug , dan bijt het misschien wel :D

DeMolenhoek schreef:
Mijn paard heeft zich in december mis stapt in de wei. Ik heb er dinsdag voor het eerst weer mee kunnen rijden ;)
Misschien eerst de oorzaak van het schrikken zoeken? Schrikt hij omdat hij slecht ziet of omdat hij het niet kent? Misschien kan je eerst trainingen doen om bomproof te worden. Leg een dekje in de piste en laat hem er zelf aan ruiken. Net hetzelfde met die lijnen.

Hmmm, vind het echt raar dat hij zo doet. Ik heb zelf ook een tinker en daar heb ik helemaal geen probleem mee... Het kan ook zijn dat jouw paard "klein" is in zijn hoofd. Geen groot karakter, niet echt dapper. En inderdaad, als het 1 keer fout gaat blijft er er schrik van hebben.

Is hij bij andere paarden de baas of is hij onderdanig?

femkesanders

Re: Elke dag opnieuw inrijden/aanleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:04

nou hij is echt heel sociaal, niet echt onderdanig maar ook echt niet de baas.
hij laat ook niet met zich sollen, dus dat betreft in de kudde een voorbeeldig paard.

en wat betreft zijn dapperheid, dit is dus heel verschillend, hij is op zich best stoer, het is puur die lijnen, zadel dekje etc.