Western Ranch Du Haut Languedoc (FR) 13-20 aug.Wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:12

Een galop kan net zo snel (of langzaam) naar gelang de slechtste ruiter zeggen we altijd maar. Als het dus allemaal ervaren ruiters zijn, en daar gaan we vanuit, dan zijn het echt geen slome galopjes, niet over rechte paden en zeer zeker zul je regelmatig takken moeten ontwijken. Het komt gewoon weleens voor dat mensen denken een betere ruiter te zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Jarenlang in een manege rijden of buitenritten maken, dat is toch vaak wel een verschil. Alle paarden moeten gereden worden, het zijn geen kermisknollen.

@darlindixie: die foto op Sas, in het water, daar mag je zuinig op zijn. Er zijn er maar weinig die op Sas gezeten hebben en zwemmen was al helemaal niet zijn grote hobby :)
En die Butch met de koeien... oren plat en gaan met die banaan. Maar Butch is niet de enige hoor... jullie zullen het allemaal ervaren binnenkort :D

Was ik maar een vlieg, met een camera om mijn nek :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 20:16

hahah :))

Jaah meestal wordt dat indd wel aangehouden (aanpassen aan niveau van de minst ervaren van de groep).
Ga er ook vanuit dat de meesten wel al ervaren zijn :P (Al dan niet met western)
Voor mij wordt het ook de eerste keer in een western zadel :D (nouja okeej 1 keer met ponykamp gingen we als uitje naar een western manege waar je 5 minuutjes mocht stappen op een western paard xD)
Het zal wel heel erg wennen zijn in het begin denk ik :P

Takken ontwijken ben ik op getraind :7 bij een trektocht bij 't reelaer had de fjord waar k op reed een afwijking naar de boskant tijdens de galop xD (op een heel breed pad) Die kreeg je ook echt niet terug gestuurd(sterk beest) dus heb al die takken maar net moeten ontwijken in hoog tempo in de galop xD (met mn cap als bescherming van voren xD) 1 keer bleef toen een tak haken, gevolg was een mooie scheur in mn 2 shirts die k aan had, en in mn rug een hele snee :o
En ook in de ardennen moesten we soms echt zwemmen tussen de takken xD

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:22

Mabotje schreef:
Een galop kan net zo snel (of langzaam) naar gelang de slechtste ruiter zeggen we altijd maar. Als het dus allemaal ervaren ruiters zijn, en daar gaan we vanuit, dan zijn het echt geen slome galopjes, niet over rechte paden en zeer zeker zul je regelmatig takken moeten ontwijken. Het komt gewoon weleens voor dat mensen denken een betere ruiter te zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Jarenlang in een manege rijden of buitenritten maken, dat is toch vaak wel een verschil. Alle paarden moeten gereden worden, het zijn geen kermisknollen.

@darlindixie: die foto op Sas, in het water, daar mag je zuinig op zijn. Er zijn er maar weinig die op Sas gezeten hebben en zwemmen was al helemaal niet zijn grote hobby :)
En die Butch met de koeien... oren plat en gaan met die banaan. Maar Butch is niet de enige hoor... jullie zullen het allemaal ervaren binnenkort :D

Was ik maar een vlieg, met een camera om mijn nek :j

Afbeelding
Dit is een foto om zuinig op te zijn, Sas is niet meer, maar mijn grote liefde is ong 7 weken na deze vakantie ook overleden.... |(
Als ik zie hoe hij hiervan genoot....

Mabotje

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc (FR) 13-20 aug.Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:32

Koesteren Sylvia.... deze nog veel meer.... Ben nog steeds blij dat jullie toen zo hebben genoten...

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:52

Echt een super foto syl. Wat was het ook een schat van een man ben blij dat ik hem heb mogen leren kennen.
Ik pak nog vaak mijn vakantie boek er even bij.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 16:06

ik had al eens iets hierover gelezen :\
Was hij ziek?
Hij heeft in ieder geval nog wel een hele mooie ervaring mee kunnen krijgen :)

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:43

het was de vakantie van zn leven!!! (en de mijne)
maar het blijft voor mij moeilijk om de foto's te bekijken...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 13:01

<3 als k in Frankrijk ben is het daar 30 graden :D Heerlijk!
Tijd raast voorbij! Volgende week vrijdag alweer weg. Moet dan ook al inpakken voor het kamp :j

Nog speciale dingen aangeraden die sowieso mee moeten???

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:31

Jazeker: goede zin!! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 14:35

haha :))
Dat komt wel goed dan :')
Ook nog voorwerpen die we niet moeten vergeten? xD behalve rijkleding.
K neem 2 of 3 rijbroeken mee O:) en rijschoenen en chaps :P (mag daar op stal niet mee rijden vanwege grof profiel, maar met western wel *\o/* )

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:43

Geweer, kogels en lasso hebben ze allemaal op de ranch :D evenals een regencape, indien nodig ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 15:45

mooizo :)) moet k mn harnas nog meenemen? (voor t geval dat)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:48

Ridderspelen zitten dit jaar niet in het programma :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 15:50

he jammer :( :')
Denk dat k geen lading koek/ snoep mee hoef te nemen? :)) Volgens mij zit het met het eten wel goed daar O:)
Al ben k geen makkelijke eter, maargoed xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:52

ohw en ehh hebben de western zadels toevallig ringen ofzo aan de voorkant zitten???
Heb een voortas (zadeltasje) die je voor het zadel vast kan maken met klittenband xD maar dat kan alleen als er iets is waar het aan vast te maken is _O-

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:21

Yep, de zadels hebben ringen (de meeste dan toch geloof ik), ander zeg je dat je een zadel met ringen wilt en het paard wel neemt wat daaronder past :D
Oh... ladingen snoep zijn daar welkom hoor, maar dat heb je niet nodig omdat je vergaat van de honger idd. Ik kom altijd zwaarder thuis dan dat ik ging, dus ben allang blij dat RyanAir dát niet gaat wegen ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:29

hahaha xD
Jaah soms zie je namelijk mensen die op kamp een extra weekendtas meenemen voor het snoep en koek, hahaha voor het geval dat het eten niet smaakt en ze uithongeren :')
Doe ik niet hoor :)) maar was wel benieuwd wat ze daar zo al te eten aanbieden xD
Weet jij dat?

Dan maar hopen dat het een leuk paard is wat onder het zadel met ringen past _O-

haha neej maar als ik een paard krijg met een zadel zonder ringen ist niet erg hoor, maar tis wel handig als mn zadeltas mee kan :D Daar kan ik dan mn camera in doen, want ik wil natuurlijk wel heel veel foto's maken, ook onderweg O:)
Ben dr al in getraind, haha *\o/*

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:40

Eten is echt prima, allemaal home-cooked door Jacqueline, maar als er iets is wat je specifiek niet lust/wilt/mag eten, dan moet je dat doorgeven hoor, houden ze rekening mee, evenals met vegetarisch. Is helemaal geen probleem. We hebben zelfs gasten die glutenvrij moeten eten. Overal wordt wat op gevonden.
Liever even doorgeven via het gebruikelijke mailadres dan, want dan wordt het 'gefiled in je dossier' :-) en kan ik het makkelijker terugvinden.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:55

hahah neej zijn verder geen specifieke dingen die ik niet eet :D
Nouja okeej sla en champignons O:) Maargoed xD Sla is sowieso nooit het hoofdgerecht gelukkig :P Dus hoeft geen rekening mee gehouden te worden xD

Denk dat t allemaal wel goed komt, haha

spieKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:35

Yes, yes, ik ga van 24sept. tot 1 okt. naar de Haut Languedoc!
Heb net arrangement B geboekt! En ik kijk er enorm naar uit!
Nog mensen die deze periode gaan?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:52

Wat leuk! :D
Nee ik ga van 13-20 augustus :D
Veel plezier alvast! :)
Was je door bokt (dit topic) op dat kamp gekomen?