Laten vallen in Tailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:26

apple01 schreef:
Ik ben wel benieuwd of het bji jou paard nog ooit opgelost wordt.

Ik ga er in het geval van mijn paard vanuit dat we dit gaan oplossen. Het zal alleen heel lang duren.
Waarom is het bij jouw paard niet opgelost, wat heb jij er allemaal aan gedaan?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:18

Bedankt weer voor jullie reacties.

Target training ken ik wel! Is ook een goede optie, vooral omdat het antwoord van Pirelli tegenviel :( ik snapte het antwoord wel maar kan er niet zoveel mee nu. Ze antewotwoorde dat ik bij spel 1 moet beginnen en langzaam opbouwen. Tijds indicatie is een jaar voordat ik bij 7 ben.. :S nou ja ik heb geduld, maar wat nou als ze ziek wordt en ze moet naar de kliniek. dan ga ik niet zeggen och over een jaar meisje.. dus target training gaan we doen/proberen :D
Ik heb al een klikker, schijnt met paarden te werken dus we gaan het proberen. En dan ga ik haar ook zelf leren om op comando om te stappen. Moet mogelijk zijn :)

mvdbijl schreef:
Bij mij is het over gegaan door veel te oefenen, ook even rustig alleen op de trailer zetten, eten en eruit..

Kijk dat geeft moed :) we hebben geduld en oefenen veel dus hopelijk komt het bij ons ook goed!

_Canter_ schreef:
Jij hebt er toch een zekere druk op ivm je les. Zou je dat los kunnen laten? Dat je voorlopig gewoon gaat stappen en niks meer móet?
Succes weer!!

hmm, ja en nee. We pakten bewust de terug weg, dus haast en druk om thuis te komen hebben we nu niet. Dus we gingen stappend heen en met trailer naar huis. Maar ik heb nu weer even 2 weken geen les. Dus zal er tegendie tijd weer even over denken ;)

ojah bedankt voor die wip ik zal es vragen of papa hem wil maken ;)

en nog een toevoeging, je kan je paard laten ophalen door Annemarie/haar medewerkers.. maar het is bij mij ruim 250 km rijden vandaan. En dat ga ik mijn paard sowieso niet aandoen. Zelfs niet als ze geen trailer probleem had. Vind het niet nodig om zo te slepen met een paard. (persoonlijke mening ik val niet mensen aan die het wel doen).

gisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:34

Welke PArelli-instructeur heb jij geraadpleegd? Je hebt nl. een onzinnig antwoord gekregen.
De 7 games van Parelli zijn dezelfde spelletjes als paarden onderling gebruiken en de games 1,2 en 3 heb je een paard in een half uur geleerd.
Nodig Eddy Modde uit en die helpt het probleem waarschijnlijk in enkele uren de wereld uit.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 13:08

Ik ben naar de website toegegaan (via google pirelli ingetyped) en toen bij contact een mailtje gestuurd.. daar kreeg ik reactie op dat ik bij t begin moest beginnen.

Met Eddy Mode heb ik al contact gehad, toen ging het wel nog echt over het laten vallen in de trailer en niet over het omzetten van mijn paard op commando. Hij wist er ook geen raad mee als het schot eruit/schuin zetten niet hielp. En dat doet het dus nog niet helemaal.
(we kunnen inmiddels wel al op rechte stukken normaal in de trailer staan, nu is het echt in bochten).

Mijn paard is gelukkig heel volgzaam, ze loopt in de wei altijd achter me aan, als ik naar rechts ga gaat ze mee. we kunnen zo een hele dressuurpref lopen (op galop na want dat gaat mij te snel haha). Dus de rangorde is goed, ga daarom vanmiddag zelf rustig aan de slag.
Om haar op commando om te laten gaan. Een commando gebruiken, en dan vragen en als ze doet goed belonen. Mijn paard is slim dus ga der even vannuit dat het gaat lukken :)

Mocht het na het weekend nog niet gelukt zijn (bedoel dat er nog helemaal geen verschil in zit; verwacht niet dat ze het binnen een uur snapt hoor) zal ik hem opnieuw vragen om raad. Gezien de situatie al wel wat veranderd is!!