Paard niet rad!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 00:17

Ja ik ook, en ik zou er denk ik ook iets over zeggen!

EllyC

Re: Paard niet rad!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 06:53

Minimaal iets over zeggen.
Als pony echt vreselijk mager is zelfs op rapport zetten. Een paar jaar geleden was er hier in de regio iemand die elke x weer met een te mager beestje op wedstrijd kwam. Met de waarschuwingen van de verschillende juryleden werd niets gedaan. Gelukkig heeft een jury haar toen eindelijk op rapport gezet.
Met een paard dat geheel niet in wedstrijdconditie is heb je dus ook niets te zoeken op een wedstrijd.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:17

Weet je wat het is?
Als jullie als jury deze deelnemer niet de keus hadden gegeven, maar gewoon door hadden laten rijden, dan waren er weer andere mensen geweest dit daar hun mening over geventileerd hadden.
Als in het protocol de cijfers laag waren geweest en er had onregelmatig bij gestaan, of zoiets...dan was die instructrice daar misschien wel weer verhaal over komen halen....
Kortom....zulke dingen doe je in de ogen van omstanders nooit goed.
Dus ik vind dat als je als jurylid een beslissing neemt waar je zelf achter staat, je de mening van de omstanders gewoon naast je neer kunt leggen (wel even reflecteren met jezelf....vind ik echt dat dit een goede beslissing is....want soms kun je door feedback ook anders er tegenaan gaan kijken...maar blijft het een goede beslissing...klaar...niet meer over piekeren).

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 13:17

Ik pieker er ook niet over hoor, maar was ff benieuwd naar de meningen van collega-juryleden!

Pebblesther

Re: Paard niet rad!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:25

Toevallig heb jij mij anderhalf jaar geleden ofzo ook een keer bij je geroepen dat mijn paard niet rad liep. Weet even niet meer of het halverwege of na de proef was.
Ik wist eerst niet wat dat betekende "niet rad" maar ik dacht het zal wel onregelmatig zijn :P

Mijn paard liep af en toe licht onregelmatig wat ik dan zelf niet altijd door had dus wel goed dat je het aan mij verteld hebt.
Vorig jaar is uiteindelijk gebleken dat hij een ontstoken hoefgewricht had. Deze is behandeld en sindsdien loopt hij beter dan ooit.