Paard Bomproof maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Re: Paard Bomproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:47

Boomproof = Alle natuurlijke reacties uitschakelen.

Geen goed idee imo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:11

Rivaldo schreef:
Boomproof = Alle natuurlijke reacties uitschakelen.

Geen goed idee imo

Nee, zo'n bok die voor elk vallend blaadje aan de kletter gaat!

Geef mij dan maar een Boeing-747-op-60m-hoogte-proof-paard. Het feit dat een paard niet op de loop gaat voor "enge" dingen is niet hetzelfde als dat ze niet reageren.........

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:05

Wammus5 schreef:
Hoe doen ze dat eigenlijk met politiepaarden? staat daar nergens een trainingsschema van op internet?

Ja dat zou nog eens interessant zijn.

Caily

Re: Paard Bomproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 02:29

Voordat een paard uberhaupt in aanmerking komt om politiepaard te worden wordt er zo uitgebreid gekeken naar karakter, opvoeding en gedrag, daarna komt het dier op proef. Verder wordt er heel veel gewoon nagedaan, rook, knallen, geweld. De paarden gaan altijd met twee of meer, een paard met jarenlange ervaring en vaker een wat minder ervaren dier. En daarnaast wordt je ook niet zomaar aangenomen bij de bereden politie; daar moet je echt wel overwicht op zowel het paard als de mensen om je heen kunnen hebben.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 02:43

Kilometers maken en herhalen is het enige dat helpt. Elk paard zal nog wel schrikken, maar je kan ze wel leren hoe ze moeten schrikken.
Van de week vloog er een hengst door het hek van de bak heen terwijl ik reed, daar kun je onmogelijk op oefenen, maar peerdlief bleef wel staan.