Body-protector aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Re: Body-protector aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:00

Ik vind hem zo lekker warm en winddicht..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:16

Da's ook een goeie reden. haha. :)*

Die bp was de veroorzaker in mijn verhaal. Ze viel in een zachte bak en de pony stond stil. Het uitkuren had ze uitgezeten. Als je daar een dwarslezie van krijgt, dan ga ik er één dragen als ik van de trap af kom... En een gekneusd bekken, kun je dat er ook mee voorkomen? Nog even en we gaan het riddertijdperk weer tegemoet. Dan moeten we weer in een boom getrokken worden om op het paard gezet te worden. :+
Die verhalen over caps door de midden zijn altijd heel interessant. Wie heeft er hier één? Ik heb nu mijn 3e cap in mijn leven. Modegrillen bij mij. Ik vond een nieuwe niet zo vaal enzo. Maar er is er bij mij niet een door de midden gegaan hoor. Dan moet je raar kwakken. Ik rijd al jaren bij verenigingen en ook daar nog nooit iets dergelijks meegemaakt. En laten we eerlijk zijn, als je zo iets moet doormaken, dan kan dat net zo goed met een ongeluk zonder een paard. Ik geloof nogal fatalistisch, dat wat moet gebeuren, toch wel gebeurt.

Leuke om te bestuderen...
http://www.skate-skeeler.nl/downloads/dossiersportblessures.pdf

o.a. Voetballen, hockey en tennissen zijn gevaarlijker... :j

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:18

wat ik heb gedaan is;

leen er 1tje van iemand.
ik heb er 1 van een vriendin kunnen lenen... die had er 1tje liggen;
en die mocht ik lenen.
ik geef hem na het inrijden weer terug ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:34

Hoe val je uberhaupt als je pony stil staat :D :D
En tuurlijk, meeste mensen hier rijden al jaren, maar 1 keer verkeerd vallen is genoeg en een cap geeft je toch net dat beetje meer bescherming :)

Ik wil mijn bp straks ook uitbreiden met een air jacket. :)

Deze topics zijn er ook niet voor niks! Veiligheid is imo zo belangrijk, je hebt maar 1 hoofd en 1 stel hersenen en die zijn wel heel kwetsbaar :) Maar als iemand het niet waard vind om die te beschermen.. Tsja, dan zal het ook wel zo zijn :P
[ON] Amazone zonder cap overleden na val van paard
[VN] Strengere regels voor het dragen van een cap in Amerika
[VN] FEI dressuurcomité roept ruiters op om een cap te dragen

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:20

Idefix, ja he :D :D
Bij 30 graden geldt het niet meer, dan heb ik hem gewoon voor de veiligheid aan.

Maar zij heeft dus wel enorme pech gehad, wel een passende bp?

Heb net een nieuwe cap omdat de oude te wijd werd, zo knullig als hij op je neus zit..
Maar deze begint ook al te schuiven, rotding.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:17

Ik denk dat bij die sporten die idefix noemt er meer ongelukken zijn. Verdraaingen en dat soort blessures, maar wanneer het mis gaat met paardrijden gaat het meteen goed mis. En waarom zou je het niet doen? De nieuwe caps en bp's zijn zo licht enzo, daar merk je bijna niets van. Dus waarom zou je het dan laten?

Edit: Iemand vroeg naar het klitteband. Ik heb deze nog maar net, dus ik kan daar niets over zeggen. Maar dat klitteband is wel echt extreem sterk. En hij heeft een rits aan de voorkant, dus je zit ook nooit aan het klitteband behalve wanneer je hem verstelt.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:24

kimmekuh schreef:
ik las even stiekum mee, en vroeg me af of ik deze bodyprotector ergens kan passen? ben namelijk lang en vrij slank, dus heb nog geen bodyprotector kunnen vinden die over me laatste 2 ribben valt. durf het dus ook niet aan om de bodyprotector zo te bestellen.

Hows bodyprotectors worden volgens mij alleen maar bij eventingwinkels verkocht en dat zijn allemaal internet winkels, of je moet bij de agenda kijken of ze binnenkort op een wedstrijd bij je in de buurt zijn.

wel is het zo dat er een hele duidelijke maattabel staat op de site van; www.eventingshop.nl als je dan gewoon een hows BP aanklikt staat er als tweede plaatje een maattabel dan kan je het zelf opmeten!

Ik ben zelf ook lang en slank, ben ongeveer 1,75 en heb zelf een kinder maatje XL wat bij mij goed valt, maar je zou het even bij jezelf moeten opmeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:25

idefix4 schreef:
Da's ook een goeie reden. haha. :)*

Die bp was de veroorzaker in mijn verhaal. Ze viel in een zachte bak en de pony stond stil. Het uitkuren had ze uitgezeten. Als je daar een dwarslezie van krijgt, dan ga ik er één dragen als ik van de trap af kom... En een gekneusd bekken, kun je dat er ook mee voorkomen? Nog even en we gaan het riddertijdperk weer tegemoet. Dan moeten we weer in een boom getrokken worden om op het paard gezet te worden. :+
Die verhalen over caps door de midden zijn altijd heel interessant. Wie heeft er hier één? Ik heb nu mijn 3e cap in mijn leven. Modegrillen bij mij. Ik vond een nieuwe niet zo vaal enzo. Maar er is er bij mij niet een door de midden gegaan hoor. Dan moet je raar kwakken. Ik rijd al jaren bij verenigingen en ook daar nog nooit iets dergelijks meegemaakt. En laten we eerlijk zijn, als je zo iets moet doormaken, dan kan dat net zo goed met een ongeluk zonder een paard. Ik geloof nogal fatalistisch, dat wat moet gebeuren, toch wel gebeurt.

Leuke om te bestuderen...
http://www.skate-skeeler.nl/downloads/dossiersportblessures.pdf

o.a. Voetballen, hockey en tennissen zijn gevaarlijker... :j

Die sporten zijn niet gevaarlijker die sporten hebben vaker blessures. Op die lijst kun je geen conclusie trekken. het gaat om aantallen. Niet om procenten.

Het is logies dat er in het voetbal meer ongelukken en blessures zijn. Waarom? omdat er veel meer gevoetbalt word. Dus die lijst is gewoon compleet onzin. Als je het over gevaar heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:26

Evony schreef:
kimmekuh schreef:
ik las even stiekum mee, en vroeg me af of ik deze bodyprotector ergens kan passen? ben namelijk lang en vrij slank, dus heb nog geen bodyprotector kunnen vinden die over me laatste 2 ribben valt. durf het dus ook niet aan om de bodyprotector zo te bestellen.

Hows bodyprotectors worden volgens mij alleen maar bij eventingwinkels verkocht en dat zijn allemaal internet winkels, of je moet bij de agenda kijken of ze binnenkort op een wedstrijd bij je in de buurt zijn.

wel is het zo dat er een hele duidelijke maattabel staat op de site van; http://www.eventingshop.nl als je dan gewoon een hows BP aanklikt staat er als tweede plaatje een maattabel dan kan je het zelf opmeten!

Ik ben zelf ook lang en slank, ben ongeveer 1,75 en heb zelf een kinder maatje XL wat bij mij goed valt, maar je zou het even bij jezelf moeten opmeten!

In de 3 ruitshops hier in de buurt worden ook how's verkocht alle 3 geen eventing zaken. Dus gewoon even rond kijken.

Verder kun je beter uit de UK bestellen dat is veeel goedkoper

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:21

Anoniem schreef:
In de 3 ruitshops hier in de buurt worden ook how's verkocht alle 3 geen eventing zaken. Dus gewoon even rond kijken.

Oke, in die tijd dat ik nog bij een eventingzaak werkte werden ze alleen bij speciaal zaken verkocht.
UK is miss goedkoper maar je betaald ook verzendkosten van 60 euro ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:18

Ik vraag me altijd af of die klittenband dingen aan de zijkant niet na een tijdje rijden losser gaan zitten..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:28

Dat vroeg iemand eerder ook al. Mijn reactie was:
Citaat:
Iemand vroeg naar het klitteband. Ik heb deze nog maar net, dus ik kan daar nog niets over zeggen. Maar dat klitteband is wel echt extreem sterk. En hij heeft een rits aan de voorkant, dus je zit ook nooit aan het klitteband behalve wanneer je hem verstelt.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:54

Okeee. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:24

Evony schreef:
Anoniem schreef:

Oke, in die tijd dat ik nog bij een eventingzaak werkte werden ze alleen bij speciaal zaken verkocht.
UK is miss goedkoper maar je betaald ook verzendkosten van 60 euro ;)

1 jaar geleden heb ik vanuit de UK besteld. En dat scheelde me ong. 80 euro met nederland. Dus incl. verzendkosten.
Dus als je een how's wil kopen. Zou ik zeker eens vergelijk met de UK ;)

In de UK betaal je voor een How's maat M (adult) 181,77 euro incl. verzendkosten
In nederland voor een how's Maat M (adult) 240 euro
Dus op dit moment scheelt dat 60 euro.. Ik zou het de moeite waard vinden!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:27

Anoniem schreef:
1 jaar geleden heb ik vanuit de UK besteld. En dat scheelde me ong. 80 euro met nederland. Dus incl. verzendkosten.
Dus als je een how's wil kopen. Zou ik zeker eens vergelijk met de UK ;)

In de UK betaal je voor een How's maat M (adult) 181,77 euro incl. verzendkosten
In nederland voor een how's Maat M (adult) 240 euro
Dus op dit moment scheelt dat 60 euro.. Ik zou het de moeite waard vinden!

dan komen er nog verzendkosten over en daar buiten zijn ze in nederland nu in de aanbieding ;)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:27

Inclusief verzendkosten staat er..

Maar goed, op Ebay staan nieuwe voor 158 euro incl verzenden naar NL om ter vergelijking even in Medium size te blijven.

http://cgi.ebay.co.uk/Racesafe-RS2010-B ... 8e0712efd3

Als je ze in NL goedkoper kunt vinden, laat het me even weten...

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:40

:D Hallo ik heb hier nog gloednieuwe body,s liggen in div maten, blokjes model, level 3, kosten slechts 60 euro, er kan gepast worden,en evt geruild worden. ook ben ik bereid evt naar je toe te komen als er meer mensen zijn die een body evt willen,ik weet niet zo snel hoe ik een foto moet plaatsen, de body,s zijn ook te zien bij kyrkelover.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:29

Hmm cap dragen is me al v.a. de eerste keer dat ik op een paard stapte ingestampt, heb dat ding dan ook altijd op. Maar een BP heb ik dan weer niet, nooit echt bij nagedacht aan te schaffen. Immers heb ik echt zo'n gevoel dat ik helemaal een stijve hark word met zo'n BP aan, dat het opstappen niet meer lukt, ik niet meer de vrijheid in het zadel hebt etc. etc. Door heel wat mensen is dat al weg geblazen als onzin en dat je er juist niks van merkt met rijden (tja dat zeg ik ook over de cap, je merkt er niet eens wat van! Ik iriteer me er absoluut niet aan, terwijl andere mensen het regelmatig over kunnenn hebben hoe onhandig ze zo'n cap vinden). :+

Heb altijd wel veel jonge beestjes gereden etc, maar dus nooit een BP aangeschaft mijn ouders zijn helemaal voor de veiligheid (die hoeven mij dan ook echt niet zonder cap te zien rijden bv.) Maar ze hebben dan weer nooit gezegd dat ik een BP moet aanschaffen..... Ik wil nu toch wel echt een BP aan gaan schaffen, tja die dingen zijn er toch niet voor niets gekomen? En ze worden niet voor niets voor o.a. de cross verplicht... Al heb ik er denk ik (heb het nog nooit aangehad dus kan niet oordelen maar het lijkt mij dat) ik er een gevoel bij krijg alsof ik in een harnas zit.

Maar vraag me dan wel af, volgens mij buig ik mijn bovenlichaam erg veel vooral bij het op/afstappen of wanneer ik eraf val (rolbeweging / rond maken, al ben je je daar niet bewust van maar ik heb zowaar een idee dat ik dat dus wel doe....) Zit zo'n BP dan niet in de weg? Dat je bovenlichaam echt gewoon stijf is? :+

Moet maar gewoon eens proberen, denk even lekker mee gaan rijden op een ervaren paard voordat ik hem echt met dat jonge spul ga dragen (evt. gestuntel van mij door de BP kun je dan niet echt bepaald goed gebruiken).

xandra1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:54

Verstandig om een bp te kopen..
ik reed er alleen mee als ik ging springen of crossen maar dat ding heeft een aantal keer mn rug gespaart.
Ik had er een met zon losse flap aan de onderkant waardoor die een beetje opzij bewoog..
ideaal omdat hij daardoor niet in de weg zat. Alles went!
Ik heb m tweedehands gekocht 'rechtoe rechtaan' model maar zat prima. Gewoon kijken of je er in kunt bewegen maar hij niet te klein is.
En nog een tip: Let op dat je m niet losmaakt als je erop zit..mijn pony schrok dan en dan was de schade niet te overzien(A)
Succes ermee!

ps. cap moet geen discussie zijn lijkt mij..ik denk dat ik er anders niet meer zo bij had gezeten *\o/*

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:59

kamsel schreef:
Inclusief verzendkosten staat er..

Maar goed, op Ebay staan nieuwe voor 158 euro incl verzenden naar NL om ter vergelijking even in Medium size te blijven.

http://cgi.ebay.co.uk/Racesafe-RS2010-B ... 8e0712efd3

Als je ze in NL goedkoper kunt vinden, laat het me even weten...

op de eventingshop zelfde prijs voor een adults S en kinderen XXL nog goedkoper en die passen volwassenen ook, ben zelf 20 heb een C cup en ben 1,75 lang en heb een XL kinder maat.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:14

:o juist bij jonge onervaren paarden zou ik een body dragen, omdat er dan veelmeer kan gebeuren,en je eerder wat kunt oplopen. Zelfs ervaren ruiters in de rensport is het verplicht om een body te dragen,natuurlijk zijn die van een andere level, 1 dus maar die zijn dan ook voor profs die elke dag tich paarden rijden, level 2 is voor de meer gevordere,en 3 is de meeest verkochte, omdat dit de standaard body is,voor iedereen, dan heb je nog wel het verschil in body,s met vaste stukken, en blokjes, die je meer bewegings vrijheid geven gr hans :(:)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:40

MrTut/Hans ja ik snap uiteraard dat je het bij jonge onervaren paarden veel sneller aantrekt dan een ervaren paard, en als je moet kiezen eerder voor dat jonkie met BP kiest en die ervaren zonder dan anderssom. :) Alleen als je niet gewend bent met BP te rijden (zo'n ding nooit hebt aangehad, laat staan ermee gereden) het verstandiger is juist even eraan te wennen op een ervaren paard, en die handigheid met dat ding te pakken op een ervaren paard die wel wat gewend is. Lijkt me niet ideaal om te stuntelen bij zo'n 1e keer dat ding dragen op een paard wat bij wijze van nog geen ruiter kent. ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:44

Ik ben echt een zeikerd als het gaat om comfort, was echt anti bodyprotector. :+
Sinds een paar maanden heb ik een Racesafe en heb hem nu zelfs standaard gewoon aan.
Gisteren toevallig weer een andere met blokjes gepast, maar die zat echt verrot. :o
Ik ben dus blij dat ik wat meer geld betaald heb en er nu dus ook goed gebruik van maak..

Absoluut de Racesafe wat mij betreft, ben echt gevoelig op mijn lijf. :j
Ik heb een maat S, shortback. De normal was te lang.
Was ook bang dat ik er anders door zou gaan zitten, maar dat is absoluut niet zo.
Mij hinderd de Racesafe mij echt niet in beweging.
Hij was bedoeld voor springen, maar ik trek hem altijd aan.. Heb er geen last van dus waarom niet?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:12

Heejj moonfish, da's wel 'n goeie..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:13

Wat is wel een goeie?