Pension. Wie Wat Waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:57

amziss schreef:
maar bij halfpension moet je wel s'ochtends naar stal. :)

Dat ligt eraan hoe je halfpension is geregeld ;) Ik sta ook half pension, dat houdt in: Paarden worden gevoerd, zelf mesten en zelf buiten/binnen zetten (of iets regelen)

Lindsey1996

Re: Pension. Wie Wat Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:39

Oh, maar dan moet je toch naar stal in de ochtend? om uit te mesten en om hem buiten te zetten?

xNadia

Re: Pension. Wie Wat Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:28

Ik ga elke dag naar stal, doordeweeks in de avond. Ik sta op een manege/pensionstal. Het is vrijrijden van 6 tot 7 en na 9 uur s'avonds door de week. Je kan ook de hele ochtend+middag tot 4 uur komen.
Ik zit op vmbo school, dus heb niet zo heel veel huiswerk. we krijgen ook op school veel gelegenheid om huiswerk te maken, dus heb ik meestal niet heel veel huiswerk. Meestal maak ik dat nadat ik thuis ben vanuit stal. rond kwart over 8.

Voor mij is het niet echt een hele grote ramp om een dag er niet te zijn omdat mijn pony nog maar 4 is, en ik geef hem nog 2 rustdagen in de week. Dus als hij een rustdag heeft kan ik het een keer overslaan als het heel erg hoognodig is. Ik doe het meestal nooit. Als mijn pony rustdag heeft ga ik hem lekker uitgebreid poetsen en even met hem wandelen.

Ik zie ook de discussie over dat maneges niet goed zouden zijn etc. Ik heb er niet veel last van, vind het juist heel gezellig bij ons.
Het is gelukkig bij ons ook niet zo: 'Ik heb een eigen paard, en jij niet dus jij hoort er niet bij!'
Dusja, en mijn pony is een echte aandachtspony, het is bij hem echt: 'als hij maar aandacht krijgt'. Dus dat krijgt hij ook genoeg van alle manege kindjes haha. Gelukkig is bij ons ook de regel dat de manegekindjes echt geen snoepjes mogen geven aan de eigen paarden/pony's. Dan moeten ze het eerst netjes vragen, en als ze een snoepje geven zonder het te vragen, krijgen ze wel even op hun donder. Maar gelukkig leren ze daar meteen van, als ze het al doen..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:34

- komen jullie elke dag naar de stal en hoelang, van hoe laat tot hoe laat. ja, ik moet iedere dag even voeren. Dit 2/3 keer per week. De rest van de dagen ga ik na school rijden of iet anders met haar doen.
- wanneer op de dag. na school dus
- hoe zit het dan met werk, of school, of studie. ik zit drie keer per week tot kwart over vier, die dagen ga ik alleen voeren. De rest van de dagen kan ik gewoon
- is het een ramp als je er plotseling een dag net kan zijn. enz. In mijn situatie wel, want pony moet elke dag eten hebben. In de zomer is het geen ramp als het een keer wordt over geslagen want heeft ze meer dan genoeg. Andere bij mij op stal geven niet iedere dag eten, dus zo kun je dit ook doen.

Voor de rest hoef ik niks te doen, stal wordt uitgemest, paarden worden binnen- en buiten gezet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:42

amziss schreef:
Oh, maar dan moet je toch naar stal in de ochtend? om uit te mesten en om hem buiten te zetten?

Nee, op dinsdag worden ze 's avonds gemest en komen ze (winterseizoen) 's avonds buiten

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 13:06

Ah... leuk alemaal ik zou zelf nu ook wel een eiegn paard willen hebben :o . Kan ik ook wat foto's zien van jullie paarden ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:13

Hey

Na lang zoeken op het laatste moment toch nog de perfecte stalling gevonden.
Ik betaal 215 euro in de maand. Alles wordt voor mij gedaan, buiten zetten & binnenzetten, uitmesten, voeren, losgooien
Faciliteiten : Binnenbak, buitenbak, ruime stallen, wasplaats, verwarmde zadelkamer.

Jouw vragen :
- komen jullie elke dag naar de stal en hoelang, van hoe laat tot hoe laat.

Ik kom elke dag naar stal behalve zondags, dan is het rustdag daar, omdat er de hele week dag in dag uit mensen over de vloer komen. :) paarden worden die dag gewoon verzorgd door de staleigenaar.

- wanneer op de dag

Na werktijd , dus meestal na 17.00 uur. En op mijn vrije dagen overleg ik altijd een beetje...

- hoe zit het dan met werk, of school, of studie.

Ik loop stage 2 km van stal vandaan, dus ga gewoon na stage naar stal toe. Komt altijd mooi uit

- is het een ramp als je er plotseling een dag net kan zijn. enz.

Ik ben na elke 10 dagen, 4 dagen vrij, dan zit ik vaak in Nijkerk voor ''werk'' en dan een weekendje thuis in drenthe. Doen ze niet moeilijk over. Ook als ik eens niet kan ivm stage. Ik betaal genoeg. :) En daar krijg ik iets voor terug. Staleigenaar zegt ook : Jij werkt om stalgeld te betalen, dan doe ik niet moeilijk over een paar dagen niet komen.
Mijn pony komt dan gewoon een extra keer uit zijn stal, of in het land enz.
Als ik zomaar een keer niet kan, dan stuur ik een smsje en is het goed :j