Waarde oude fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dominion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:13

Ik ben dus de 2e persoon dat ermee gemoeid is.
We zorgen al meerdere jaren voor de paarden, waaronder deze fries. Vandaar de emotionele waarde. De eigenaar wilt het idd niet weg, vermits hij toch weet dat er zowiezo voor zijn paard gezorgd wordt. Daarmee dat zijn prijs zo hoog ligt (boven de duizend euro).
Ze is idd een beetje kortademig bij wandelingen, en heeft een vrij doorgezakte gevoelige rug. Maar voor de rest lijkt ze zeer levendig en gezond. Het is niet de bedoeling om nog met haar te werken of te kweken, buiten een kalme wandeling af en toe en misschien wat parelli oefeningen. We willen haar kopen om ze bij de andere paarden te kunnen houden, en omdat ze het verdient.
We worden bewust afgezet, maar nu is de vraag. Kijken we naar het geld of naar het welzijn van het dier?

Peppertree

Re: Waarde oude fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:20

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat je afgezet wordt. Hij vraagt meer dan het paard waard is, maar dat lijkt mij zijn goed recht. Hij mag voor zijn paard vragen wat hij wil.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:32

Maar als hij zijn paard eigenlijk niet weg wil doen, waarom doen jullie dan een poging tot kopen?

dominion

Re: Waarde oude fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:37

Dat is idd zijn goed recht.
We kunnen hier niet echt op in gaan, uit schrik dat hij ook op bokt zou zitten.
Laat ons zeggen dat ze de verzorging zou krijgen dat ze verdient.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:03

Dan vind ik de situatie al heel anders. Dan betaal je maar wat hij er voor vraagt, logisch dat ie er dan teveel voor vraagt.

vang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 00:46

Hoezo dan is de sitatie anders? Ik vroeg toch gewoon in welke prijsklasse ze valt? Ik heb toch in het begin al gezegd dat wij vragende partij zijn.
Ik weet wel dat hij mag vragen wat hij wilt, maar het is niet omdat wij vragende partij zijn dat we niet met de eigenaar mogen onderhandelen. Dit topic heb ik enkel opgestart om goede argumenten te verzamelen, meer niet.

vang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 00:56

GamblersCup schreef:
Maar als hij zijn paard eigenlijk niet weg wil doen, waarom doen jullie dan een poging tot kopen?

Het is niet zo dat hij z'n paard niet wilt wegdoen, hij is tenslotte akkoord gegaan om haar te verkopen. Hij wilt er gewoon veel geld uit slaan. Ik denk dat mijn vriendin met 'hij wilt haar niet weg' bedoelt dat hij niet van plan was haar te verkopen (waardoor wij dus vragende partij werden;)). Het is nogal ingewikkeld allemaal:) Maar zoals ik daarnet al zei: hij heeft het recht om een te hoge prijs te vragen, wij hebben het recht om een tegenbod te doen;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:04

Je hebt ook nog kans dat hij dat inderdaad vraagt aan jullie, maar dat hij er niet echt op rekent dat jullie dat betalen. Je hebt heel wat argumenten in dit topic kunnen verzamelen om hem toch van die hoge prijs af te krijgen, ik hoop dat het jullie lukt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:27

AL was het Totilas! in de 20 met dampigheid en een slechte conditie en prachtpapieren enz.
zou IK persoonlijk er nog geen 300 voor over hebben.. als ze in zo'n slechte conditie is wie
weet wat ze dan voor onderliggende problemen heeft. 20 jaar is een mooie leeftijd.. en
sommige paarden worden 30.. maar dan wordt er ook echt niets en niets mee gedaan behalve
gevoerd, geaaid en op het weitje gezet en zelfs dan zijn t vaak skeletjes.

Paarden gaan minder lang mee dan pony's he...

Wie weet gaat ze nog 2 jaar mee en dan is ze HELEMAAL op.. en dan heb jij er zoveel geld
in gestoken om haar te kopen en op te knappen...

Zou dan een wat duurder maar gezonder paard kopen..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:42

Hij wil dus onderste uit de kan,je kunt het er natuurlijk op gooien dat dit paard hem nu geld kost,diertje is oud en als de tijd daar is kost het hem nog een berg om dit paard af te voeren.Jullie zijn bereid om het paard voor een symbolisch bedrag over te nemen....voor alle partijen een winwin-situatie.

Bied gewoon brutaal hmmm...weet ik het E150,- dan verdiend hij nog op dit paard.Weg laten halen door de Rendac en de alsnog verplichte registratie zouden hem zo ongeveer het dubbele kosten en deze kosten zijn echt onvermijdelijk :o ;)

Lijkt mij een aantrekkelijke deal... :)