Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ismy schreef:hmm en als het paard zwart is met witte sokjes, heeft last van mok en de best is gedaan om het zo wit mogelijk te lijken dan? en natuurlijk zo droog mogelijk proberen te houden?

). Maar heb er niets over gehoord.
). Urielle schreef:Karin hoe doe jij dat met wassen dan? Als ik bijv. de manen was, dan drupt het vuile water zo op zijn nek en maakt daar vlekken. En was je dat dan loopt het vuil water naar de schouder. Enzovoorts. Hoe heb je dat opgelost?
Fitzroy schreef:Ik ben niet zo moeilijk dus ik zal het zeker in de winter niet aanrekenen. Het is met vorst voor sommigen nu eenmaal ondoenlijk om te wassen. Vaak geef ik toch een standaard cijfer voor de verzorging. Je weet als jurylid nu eenmaal niet hoeveel werk iemand ervan gemaakt heeft.
Ik heb deze winter ook een keer staan ploeteren met emmers lauw water, dat doe ik dus echt nooit meer. Wat een gedoe om zo de benen wit te krijgen. Ik neem zelf dan het punt minder voor de verzorging maar voor lief. Heb nu iets om het vuil uit te poetsen.
Fitzroy schreef:Ik ben niet zo moeilijk dus ik zal het zeker in de winter niet aanrekenen. Het is met vorst voor sommigen nu eenmaal ondoenlijk om te wassen. Vaak geef ik toch een standaard cijfer voor de verzorging. Je weet als jurylid nu eenmaal niet hoeveel werk iemand ervan gemaakt heeft.
Ik heb deze winter ook een keer staan ploeteren met emmers lauw water, dat doe ik dus echt nooit meer. Wat een gedoe om zo de benen wit te krijgen. Ik neem zelf dan het punt minder voor de verzorging maar voor lief. Heb nu iets om het vuil uit te poetsen.
Marisjuuuuuh schreef:En als de waterleidingen bevoren zijn?
Loop gewoon ff naar binnen en haal 2 emmers warm water, en pak 2 emmers met koud water.
Als je gewoon nog een lege emmer er bij pakt, en wat mixt dan is het niet veel gedoe hoor.
Fitzroy schreef:Dan spoel jij sneller of minder goed uit dan ik. Ik had er 3 emmers per been voor nodig. Anyway, ik doe het niet meer voor dat ene lousy puntje. Die rijd ik met een ander onderdeel wel bij elkaar.
En ik reken het deelnemers niet aan met vrieskou, dat was de vraag.
Fitzroy schreef:Ja, allebei een 7 met vrieskou. Want die spierwitte schimmel kan wel op een stal staan met solarium en poetsplaats met warm water. En die smerige mogelijk op een plek waar het water bevroren is en dus niet de gelegenheid om te wassen. Dat weet je nl. niet en dan ga je deelnemers afrekenen op omstandigheden van buitenaf. Het hoeft niet zo te zijn, maar ik vind het juist unfair tegenover deelnemers die niet in de gelegenheid zijn hun paard te wassen met vrieskou om dit in hun cijfer voor de verzorging aan te rekenen.
In de zomer is het een ander verhaal, maar dat vroeg TS niet
Marloez schreef:Ik zou momenteel niet weten hoe ik de gele mestvlekken uit mijn schimmel zou kunnen krijgen zonder daarbij te wassen.
Melenie schreef:Citaat:Houtskool erop, daarna borsteltje erover. En anders inderdaad een spray gebruiken.
HoutskoolDaar heb ik echt nog nooit eerder van gehoord! Zou denken dat hij daar nog viezer van wordt!
fargo schreef:Met houtskool inwrijven, klinkt raar, maar probeer het maar eens uit. Wij hadden een schimmel in onze carrousselgroep die had altijd vieze plekken. We kregen deze tip, insmeren en uitborstelen en zowaar, meneer was helemaal schoon daarna en dus zonder wassen of nat te hoeven maken.