Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:33

belgikske schreef:
kleren maken de man ......

Gha, dan zegt dat wel wat over mijn paard en mij. We rijden nog steeds met m'n zus haar helderblauwe dekje en teugels en dan ik met m'n kleding van de Zeeman er bovenop. :P

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:41

Paardrijden is een prima sport om oude kleding te recyclen, dus wat dat betreft ben ik + paard net een toverbal... :+

Ik denk niet dat het paardmans veel uitmaakt hoe we d'r uit zien, zo lang het maar lekker zit bij paard en ruiter.

Sprangrytter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:58

Ik zie er graag altijd netjes uit. Geen slobbertruien en ik draag oude kleding ook niet af om te rijden. Ik koop meestal 2 truien/blouses die ik een halfjaar draag en daarna vervang voor iets anders. Meestal donkerbruin, donkerblauw of donkergroen. Heb donkerblauwe dekjes, bruin tuig en blauw of bruine cap. Draag altijd bruine laarzen met een donkerblauwe broek van spijkerstof. ;)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:01

paschja schreef:
Paardrijden is een prima sport om oude kleding te recyclen, dus wat dat betreft ben ik + paard net een toverbal... :+

Ik denk niet dat het paardmans veel uitmaakt hoe we d'r uit zien, zo lang het maar lekker zit bij paard en ruiter.

Haha mee eens, heb zelf verzorgpony's als ik nou naar een manege ging dan was het een ander verhaal :P

Anoniem

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:04

Het maakt me niet zo veel uit hoe ik bij loop met het paard.
Ik ken mensen die het erg belangrijk vinden hoe ze op een paard zitten, perfect gekleed, de make up blijft al helemaal niet achterwege en een cap ziet er niet uit, dus die doen we niet op als we dwars door de stad rijden. Tja, ieder zijn ding.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:08

Ik heb nooit me aller oudste kleren aan, maar let wel op kleren die niet kunnen knellen of kleren waar een giga gat inzit.
Kleuren maakt me geen bal uit, soms ben ik een toverbal :+.

froukje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:18

als ik iets nieuw koop vind ik het wel leuk om iets te kopen wat er leuk uitziet maar als het niet helemaal lekker zit ga ik voor wat minder moois :P
ik heb voor het ene paard een donkergroen dekje en de andere een knalroze :P dan heb ik een grijze broek met roze strepen, shirt is net wat ik aan heb. ik ben helemaal niet bezig met hoe het geheel eruit ziet, als het maar goed zit. het ziet er denk ik regelmatig uit als een regenboog :P heb er nog nooit een opmerking over gehad

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:21

Zowel bij mn versorgpony als op de manege draag ik kleding wat desnoods blijvend vies mag worden, en lekker zit. Houd meestal in dat ik met maatje L sweeater of vest rijd, in een inmiddels oude rijbroek (boodschappenlijstje equitana; rijbroek :P )

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:27

een grijze of blauwe rijbroek. eventueel ook een andere kleur die makkelijk combineert.
een shirt van only basic met daarover een vest. vaak van le coq sportif een roze.
en dan bijpassend shirt. met over een tijdje mijn nieuwe cap.
natuurlijk ook met mijn leren laarzen.
en nu mijn bomberjack jas.
ik let er wel op dat ik een beetje passende kleding aan heb maar het belangrijkste is toch hoe het zit.
only basic zit heerlijk. en mijn vest vind ik voor nu ook heel fijn.
verder let ik niet op setjes maar vind het wel mooi staan.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:29

Ik ben er best wel erg in hoor!
Ik moet alles gecombineerd aan hebben, maar vind het niet erg als het een keertje niet zo netjes is! O:)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:24

Mindim schreef:
Het maakt me niet zo veel uit hoe ik bij loop met het paard.
Ik ken mensen die het erg belangrijk vinden hoe ze op een paard zitten, perfect gekleed, de make up blijft al helemaal niet achterwege en een cap ziet er niet uit, dus die doen we niet op als we dwars door de stad rijden. Tja, ieder zijn ding.

Dat heb ik dus absoluut niet. Ik wil er wel een beetje leuk uitzien, maar die cap gaat op, zeker als ik buiten rij!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:28

Ik let ook wel op mn combi's O:)

Peesbeschermers kleuren bij mn shabrakken en afhankelijk van welke rijbroek ik aan heb is dat zwart, blauw of bruin

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:32

Het liefste heb ik wel leuke kleren, dus "ook" als ik rij.
Het liefste heb ik een dekje met een bijpassende rijbroek en vestje en zweetdeken :~

Alleen dat lukt niet altijd! Liever een keer extra lessen of een extra tandartsbezoek...
Als het financieel meezit trakteer ik mezelf wel op een leuk setje en daar kan ik dolgelukkig mee zijn *D

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:00

Ik ga eigenlijk altijd in set :o
Dus zelfde kleur hoofddoek+rijbroek en zelfde kleur sokken+truitje :P
En overigens is mijn shirt altijd een netjes shirt ookal ga ik alleen uitmesten :Y)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:38

Ik let ook erg op de combi....

(of de kleding wel goed combineerd met de bagger :+)

Het zal me werkelijk me reet roesten hoe het eruit ziet als het maar praktisch is. Als ik met -10 een paar uur hooi aan het los, stront scheppen en slepen met jerrycans water ben, wil ik het wel warm houden en heb dan laagjes over elkaar heen aan. Dan kán het zomaar zijn dat dat roze, oranje en groen is.. als dat toevallig de warmste/lekkerste truien zijn :P

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:51

ik let er ook wel een beetje op ja..
Ik heb alles bijelkaar passend(grijze rijbroek,grijze jas, grijs dekje en grijze bb)
en dat is in iets van 4 kleuren :+
laatst een nieuwe jas gekocht dus nou 5 paardrijjassen :Y)
maar hangt ervanaf waar ik rij -als ik thuis rijd heb ik wel vaak wat oudere kleren aan-

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:54

Meestal let ik er niet echt op... Ik kwam er zelfs achter dat een jas die ik 2 jaar had, dezelfde kleur had als een paardrijbroek die ik gekocht had, was echter gewoon toeval :p (ik kies vaak kleuren die ik leuk vind, dus dat het een beetje op elkaar lijkt, kan gewoon, maar was geen opzet :p)

Het ziet er wel mooi uit als alles bij elkaar past, maakt het plaatje af... Maar voor mij gaat het net iets te ver om elke keer een heel setje te gaan halen.

Wel is het zo, wat ook al een keer genoemd is, met te grote/wijde kleren (en vooral winterjassen) ziet het er heel anders uit en lijkt het soms een beetje "raar" (dat je anders zit enzo, terwijl het niet zo is.. maar door de kleding zie je je houding minder... Dus bij lessen zou ik daar wel op letten, maar dat is vooral om de les dan beter te kunnen benutten.

Maar normaal gesproken dus (en vooral in de winter)warm oversized en lekker zittend :D

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:58

meestal maak het me niet uit. allen had ik een x een leuk dekje gekocht.. en daar heb ik nu wel bijpassende spullentjes voor. veder heb ik meestal toch een zwart of bruine rijbroek dus dat past toch overal bij :D

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:14

Het is fijn om er verzorgd uit te zien tijdens het rijden. Dus goede rijbroek, liefst een aansluitende top/jas, goede rijschoenen/laarzen en een cap. Slobbertruien zitten heerlijk, maar vind ik persoonlijk niet fijn om te zien tijdens het rijden omdat het een vertekend beeld geeft van de houding. De kleuren natuurlijk zo dat het mooi bij elkaar past, maar setjes etc...nee dat vind ik verschrikkelijk. Zeker al die onzin van tientallen dekjes en die bijpassende rotzooi om de benen van het paard. ;)

Mijn perfecte combinatie is: bruine rijbroek (effen of ruit), strakke top en daarover een getailleerd jasje of rijcolbertje als het nodig is.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:15

Het maakt mij ook niet uit hoe ik er uit zie bij de paarden of bij het rijden.
Als het maar lekker zit toch?
Op wedstrijden vind ik het weer anders.

3567

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:58

haha,
het viel mij ook al op. heel veel mesnen hebben het er over of de kleuren wel bij elkaar staan.
en dat mensen zich te dik voelen op hun paard enz...
maar het gaat toch om het rijden? lekkere rijbroek oude trui! prima toch...
ik rij zelfs vaak in een spijkerbroek waarbij de knieen helemaal zijn verscheurd. het boeit me echt niet hoe ik eruit zie op stal..
en merken doen me ook niks.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:48

Mij maakt het niet heel veel uit wat voor kleding ik aan heb, maar vaak wel wat oudere kleding.
Ik draag alleen geen kleuren die bij elkaar vloeken. := Het moet er wel een beetje netjes uit zien vind ik.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:49

Geef liever meer uit aan het paard! :+

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:53

Wat maakt het uiterlijk nou uit denk ik altijd. Als alles voor het paard maar schoon is en op orde, dan maken de kleuren toch niet uit :+ Paard zal er vast niet mooier van gaan lopen denk ik dan :Y) Moet ik er wel even bijzeggen dat ik zoiezo helemaal niet met mode of kleuren bezig ben hoor ;) Hier rijd ik in verschillende soorten kleuren, en al wat oudere kleding...ga echt niet met nieuwe kleren rijden, behalve als het een nieuwe rijbroek is natuurlijk! :
Afbeelding

chillibean2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:54

Ik kan me al niet schoonhouden op stal, dus ik ga niet te netjes.
En mijn paard ziet toch niet hoe ik er uit zie.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 10-01-11 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd tot 1