Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mang schreef:hier ben ik het niet mee eens.
sommige mensen vinden het ook heel lekker om gemasseerd te worden en andere kunnen er absoluut niet tegen.
die mensen worden toch ook niet gedwongen om gemasseerd te worden.
het ene paard is nou eenmaal iets gevoeliger als het andere paard en daar heb je (vind ik) maar gewoon rekening mee te houden.
heeft imo helemaal niks met dominantie te maken.

mang schreef:kan me niet voorstellen dat jij jezelf nu volwassen en redelijk vind maarja.
Cassidy schreef:mang schreef:kan me niet voorstellen dat jij jezelf nu volwassen en redelijk vind maarja.
Wat jij nu van me denkt boeit me niet.
Ik heb mijn zegje gedaan, je snapt me niet of wilt me niet snappen, of hebt een serieus probleem met begrijpend lezen.
Vervolgens roep je dat je er klaar mee bent,
en nu ben je nog niet uitgediscussieerd?
Wat is het nu?
Junia schreef:Niet vervelend bedoeld hoor Mang, maar ik ben het wel met Cassidy eens.
Een paard zal nu eenmaal wel eens dingen die jij doet ervaren als vervelend of niet prettig. Natuurlijk is het gemeen als je die dingen expres extra vaak gaat doen, maar het kan altijd voorkomen dat je toch iets moet doen wat niet fijn is. Als die pony in de stront heeft gelegen gaat dat er gewoon makkelijker af met een rosborstel en als je dan wil rossen moet dit gewoon kunnen zonder dat die pony je opvreet.
mang schreef:dus omdat het voor jou makkelijker is doe jij je paard maar pijn ?

Als mijn haren tegen mn zin in geborsteld worden met een vervelende borstel, zal ik er ook tegenin gaan.
troi schreef:Voor mij gaat de discussie hier niet zozeer of je je paard moet pijnigen als dat niet nodig is (natuurlijk niet..) maar in hoeverre je je paard mag laten bepalen wat er gebeurt. En nee, mijn pown heeft soms keiharde klitten die ik er werkelijk niet met de harde borstel af krijg.. Maar goed.

Cassidy schreef:Tijd...
Mensen vergeten, of weten de essentie niet van het begrip "tijd".
Tijd is nodig om bepaalde dingen te laten bezinken.
Tijd is nodig om sommige mensen tot inzicht te laten komen.
Vertrouw in de tijd.
Het heelt alle dingen.
Het laat dingen op hun plek vallen
Het doet mensen dingen inzien.
Dus neem de tijd
Gun het de tijd....