Hoe werf je nieuwe lesklanten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:34

Ik verhoog niet. :))

Edit: Niet tot ik daar gegronde redenen voor heb, daarom ben ik ook niet laag begonnen qua tarief toen ik startte met lesgeven.
Als ik meer kennis heb vergaard, beter heb leren lesgeven bijv. Orun 3 heb behaald en beter meer gestart ben ga ik verhogen. Al komt er nu geen benzinegeld bij en dat gaat binnenkort wel langzaamaan komen...

gaapje

Re: Hoe werf je nieuwe lesklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:40

in nijkerk genoeg manege en dingen hoor, maar wil dat ze eerst lekker alles onder die knie heeft voor ik der in een groep gooi .

eerst lekker alles in onze eigen bak leren .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:42

Ja, maar ik bedoel dat instructeurs die les geven op een vereniging vaak ook kinderlessen geven. Verenigingslessen is over het algemeen niet heel veel uren volgens mij.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:44

nou ik ken ze niet ,

En heb ooit een oproep geplaats op mp , nou dat was wat . De 1 begon over voorwaarts en neerwaart, en de ander begon over de stelling.
Sorry een kind van 7 zeg , dat moet toch heeeel anders.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:47

Haha, okee. Hmm.
Hier ken ik er een aantal die echt kinderlesjes geven, privé. Amersfoort geen idee. :P

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:50

Wil ook eigenlijk les met alles erbij .
Dus van pony pakken, poetsen, zadelen alles, en half uurtje rijden is voor mijn meisje echt genoeg.

Zo leert ze een hoop , want naar mama luistert ze toch niet op dat gebied haha

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:47

Ik doe dat soort lessen inderdaad, Gaap: kindertjes komen 45 minuten (loopt meestal wel wat uit) en halen Jonas uit de wei, poetsen, helpen met opzadelen en ondertussen geef ik de ouders die mee zijn ook uitleg over vanalles. Natuurlijk wordt er wel gereden, maar dat is niet het enige waar ze bij mij voor komen.

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:59

Eens laten vallen tegen je vaste klanten dat je wel wat extra tijd hebt. Niet erg subtiel maar het kan maar helpen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:38

Ja, wij doen dat soort lessen ook heel veel, mijn moeder en ik. Hebben daar 2 heel leuke pony's voor <3
Maar ken er sowieso meerdere, maar niet uit die regio.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:43

wat je ook kan doen is zeggen hier op bokt, mensen heb nog tijd over geef klassiek of weet ik veel wat les en kan begeleiding bieden van recriatief tot ZZ nivo, zo bijvoorbeeld

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:38

Ik kreeg een tijd geleden iemand op het erf die gewoon gestopt is omdat hij de stallen zag en die een visitekaartje heeft afgegeven. Ik schoot toen echt in de lach omdat ik denk dat een instructeur op niveau dat soort akties niet nodig heeft, maar ik denk dat het voor beginnende ruiters die hun weg niet weten in paardenland wel weer een opstap kan zijn om je te bellen.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:44

Mijn zoontje en het bijrijdertje van de shet krijgen beiden les van iemand uit Nijkerkerveen. De paardjes staan ook in Nijkerk. Zal ik eens vragen of ze nog een plekje over heeft.
Zij geeft de kinderen op een leuke speelse wijze les. Puur gericht op netjes zitten, netjes sturen.
Inderdaad niet meteen over ontspanning en aan de teugel lopen.
Interesse?

gaapje schreef:
Wil ook eigenlijk les met alles erbij .
Dus van pony pakken, poetsen, zadelen alles, en half uurtje rijden is voor mijn meisje echt genoeg.

Zo leert ze een hoop , want naar mama luistert ze toch niet op dat gebied haha