Ik hou hem niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:55

Ik sla hem niet met de zweep, ik sla op de grond. Ik ben onrustig, dat klopt, best logisch als je bedenkt dat hij al lang stond te klieren waardoor ik onmogelijk rustig kan blijven staan. Hij loopt het ene moment goed naast je, het andere moment springt hij weg of tegen je aan. Daarom staat mijn touw gespannen. Als zoiets gebeurt, is het gewoon lastig om te ontspannen. Dit zijn momentopnamen, genomen uit de meest heftige momenten van die dag. Uiteraard heeft hij ook braaf naast me gelopen, dan hou ik mijn teugel ook los en beloon ik hem. Maar zodra hij er hard vandoor wilt met mij aan de andere kant kan ik ik geen andere reactie geven dan strak houden. Mijn boosheid is simpel weg te verklaren omdat hij me dit nu keer op keer flikt, en iedere dag precies hetzelfde doet.

Verder: Ik heb iemand gevonden die me kan helpen. Zij is zelf heel bedreven met paarden en is tevens een goede vriendin. Binnenkort komt ze langs.

Vicky_88

Re: Ik hou hem niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:57

als ie elke dag hetzelfde doet kun je het dus verwachten en kun je je erop voorbereiden.
Jouw onzekerheid, daar profiteert hij nu alleen maar van

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:59

Ik begrijp het volledig dat je niet zo ontspannen meer naast dat dier kan lopen, het rotte is alleen dat je dat tegenwerkt. Goed dat je begeleiding hebt gevonden! Als jullie in training gaan zou ik graag je updates lezen!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 11:15

troi schreef:
Ik begrijp het volledig dat je niet zo ontspannen meer naast dat dier kan lopen, het rotte is alleen dat je dat tegenwerkt. Goed dat je begeleiding hebt gevonden! Als jullie in training gaan zou ik graag je updates lezen!

Bedankt voor je berichtje, fijn om te lezen dat het begrepen wordt. Ik zal zeker update's plaatsen zodat mensen met hetzelfde probleem ervan kunnnen leren. :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:12

heb het filmpje gezien. Ik vind dat je de lijn wel erg strak houd als je paard gewoon mee loopt. En als hij gaat klieren, laat je 'm juist los. Denk dat je het touw beter slap kunt laten als je paard zich gedraagd, en dan druk op het touw zetten als je paard vervelend doet. Hoeft geen hard geruk te zijn, gewoonb constant druk houden op het halster tot je paard weer meeloopt. Dan wel meteen belonen door het touw slap te laten.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 13:21

Dilan1993 schreef:
heb het filmpje gezien. Ik vind dat je de lijn wel erg strak houd als je paard gewoon mee loopt. En als hij gaat klieren, laat je 'm juist los. Denk dat je het touw beter slap kunt laten als je paard zich gedraagd, en dan druk op het touw zetten als je paard vervelend doet. Hoeft geen hard geruk te zijn, gewoonb constant druk houden op het halster tot je paard weer meeloopt. Dan wel meteen belonen door het touw slap te laten.

Ik laat hem dan los omdat hij me wel eerder heeft getrapt toen ik hem vast hield. Als hij steigert en ik heb hem vast, weet ik niet wat de schade zou zijn. Vandaar. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:26

Juist doordat jij hem de ruimte geeft om recht voor je te komen raak je in een positie waarin hij je kan raken. wanneer je hem die ruimte niet biedt kan hij niet zover omhoog en voor je komen dat hij je raakt. ik sanp dat het makkelijker gezegd is dan gedaan nu je bang bent voor je pony maar daarom lijkt het me ook onverstandig om alleen met hem aan de slag te gaan. elke keer dat je nu een rondje met hem loopt op deze manier bevestig je zijn gedrag omdat je niet weet hoe je dit op kan lossen.
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 14-12-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:26

meebewegen en z'n hoofd opzij halen als ie omhoog wil komen. Dan is ie uit balans en kan ie niet steigeren. (Mijn paard ging ook een keer op z'n achterbenen staan en sprong bijna bovenop me. Heb het bij hem ook zo opgelost)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:10

Dapper dat je jezelf zo kwetsbaar opstelt. Advies probeer op een lijn te komen met de eigenares van het paard waarbij je adviseert dat hij elders wordt gecorrigeerd en getraind (op haar kosten). Dat als het elders bij professionals goed gaat jullie twee onder begeleiding gaan werken met het paard totdat het goed gaat. Als eigenares niet wilt dan zou mijn advies zijn stop ermee met reden dat jij dit paard niet kunt bieden wat het nodig heeft. Zoek een andere verzorg pony/ paard die bevestigd is en waar jij begeleiding krijgt. Want "lol met je knol" is zowel voor jou als dit paard ver te zoeken en dat is gewoon niet fijn voor alle partijen.