paard met zijn neus op mn rug tijdens uitkrabben hoeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:28

Ik had een keer ergens gelezen dat dit kriebelen betekent dat hij je erg lief vind dit doen paarden ook bij elkaar in de wei als ze "verliefd" zijn...

HedwigO

Re: paard met zijn neus op mn rug tijdens uitkrabben hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:09

Mijn merrie doet het ook. Ik let echter wel goed op of er geen tanden gebruikt gaan worden (aangezien het ook een 3jarige puber is). Zodra ze dat doet zeg ik: èh èh èh (staat leuk zo uitgespeld :P), is mijn commando dat ze iets niet mag.
Wat wel lastig is mijn hoefsmid straft het altijd af. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen dan

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:22

mijn merrie doet het ook die zit altijd te snuffelen alleen soms wil ze wel eens proberen om te kijken of mijn shirt te eten is hahaha.

elsenashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:06

ons paard doet dat ook, volgens mij alleen maar lief bedoelt, ik vind het in ieder geval niet erg en ik denk dat als ze alsnog zou bijten, dan nog tijd genoeg is om te straffen toch

kelly_hasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:11

Mijn pony blijft ook steeds maar happen tijdens het hoeven uitkrabben, niet gemeen, maar toch voel je het... ik probeer het hem wel af te leren ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:45

Mijn paardje doet het ook :')
Alleen is het eerst:

1) aan me jas/ shirt kriebelen
2) jas shirt beetpakken
(Duw haar dan beejte weg := )
en stap 3 is gewoon een grote hap incl mijn vel ja := :')

Meestal duw ik haar na stap 2 al weg en dan blijft ze ook weg als ik maar een keer (als ze het nog een keer probeert) NEE zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:26

Mijn ene merrie kan je ook zo "omhelzen", da's vooral tijdens haar hengstige periode. Maar alle paarden heben wel dat ideetje om hun neus op je rug te leggen. De dames friemelen niet, die leggen gewoon hun neus en dommelen dan in :D

De hengst daarentegen had vorige zomer een keertje de rand van de boxershort van mijn smid te pakken. Hij kent de hengst al van de eerste dag bij ons en wist dus ook dat hij niet bijt, hooguit wat friemelt. Had meneer dus die rand vast en ineens hop, daar ging de smid :+ Gelukkig kon en kan hij er zelf nog steeds mee lachen :p

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:22

Mijn shetje doet dit ook.
Bijten doet tie niet. Hij doet wel friemelen.
Ik vind het wel schattig.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:02

Mijne begint altijd heel lief met zn bovenlip over mn rug te kriebelen en dan iets harder en dan nog iets harder en dan ineens hap :+ maar ik weet nu ongeveer hoe lang t duurt voordat ie hapt en dan zak ik door mn knieen naar beneden en dan hapt ie mis :') zo grappig hoe ie dan kijkt, heel beteuterd.

Bij de smid probeert ie t ook altijd...

bente1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:36

doet mijn pony ook, laat het gewoon toe.
ze gaat dan altijd mijn blote rug likken... <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:57

Mijn paarden doen het ook. Beiden bijten ze overigens niet tijdens hun verkenning van mijn rug. Mijn ruin likt altijd aan het oor van de hoefsmid :') Smid vind het niet vervelend, hij heeft wel door dat Flynn niet bijt. Flynn is wat amicaler dan zijn mams, hij kriebelt je echt. Zijn moeder legt meestal gewoon haar hoofd op je rug. Doet ze ook als ik haar uit het weiland haal, dan legt ze haar hoofd op mijn schouder en dán kan ik pas het halster omdoen. Eerst elkaar even gedag zeggen :))

TheStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:37

Mijn paard deed het bij mij soms ook, het is gewoon luiheid volgens mij

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:40

Tammy_ schreef:
mijn paardje komt soms ook even 'om de hoek' kijken wat ik allemaal aan het doen ben, zolang hij me niet omver probeert te duwen vin dik het goed. De hoefsmid likt hij altijd aan z'n hoofd _O- die is kaal, smaakt vast lekker zout _O- smid vind het eigenlijk wel grappig :')

haha, toen ik het las rolde ik bijna van m'n stoel ja vind die vast lekker zo'n hoofd :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:19

Die van mij doet het ook al jaren en nog nooit 1 hap gezet, ik laat hem altijd maar doen ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:39

mijn veulentje doet dit ook. dit is bij mij een teken van liefde. als iok bij haar komt staan dan gaat ze ook met haar hoofdje tegen mijn wangen aan. ze bedoelt dit niet gemeen bij mij. soms heb ik oorwarmers op en dan gaat ze die der af halen en dan gaat ze er mee spelen. leuk om te zien, als ze ze maar niet kapot maakt dan vindt ik het goed.

juuliejaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:41

de mijne doet dat ook, alleen hij heeft nog nooit gebeten.
ik denk dat hij gewoon benieuwd is wat je aan het doen bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:59

Heb vandaag gemerkt dat mijn paard het ook begint te doen als ik borstel, opzadel of deken erop leg. Soms durft ze wel eens porren. Bij het opzadelen is dit meestal wel omdat ze geen zin heeft, maar daar negeer ik het en moet ze braaf zijn. Eens de singel erop zit op het onderste gaatje is dat sjaggie gedoe ook weer over :)

Meestal port ze gewoon ter kennis van "hey, knuffel!" en dan moet ik mevrouw dus een keertje kroelen. Zie je zo d'r oogjes dichtvallen en staan snoezen, vooral in het winterzonnetje :D