weten jullie warme rijhandschoenen! erg koude handen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: weten jullie warme rijhandschoenen! erg koude handen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:31

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:39

yvonnedv schreef:
_Kiki_ schreef:
Voor de mensen die het niet erg vinden om veel geld uit te geven om echt warme handen te hebben (maar dat is wel echt duur), kan je natuurlijk ook verwarmde handschoenen kopen.

Wij hebben ze mijn oma gegeven, en die is er echt heeelemaal weg van. Een oud stalgenootje van mij vond ze ook erg fijn :j

Die lijken me veel te dik om mee te rijden. En zo verschrikkelijk duur zijn die niet hoor.

http://www.thermokledingplaats.nl/elekt ... cPath=1841

Die ik bedoel zijn dunner, met een accu. Daar kan je wel gewoon mee rijden :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:40

heb je daar een link van?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:43

Ik zal eventjes voor je gaan zoeken. Ik heb ze bij de ruitershop hier in het dorp gehaald, en was bijna 300,- kwijt voor alles samen.

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:45

Ik heb het geprobeerd met chirurgische handschoentjes, maar dat is zeker geen succes. Krijg er alleen maar koudere handen van. Wat ik al dacht, je handen worden klam en daardoor koelen ze alleen maar meer af.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:49

Je hebt onderhandschoentjes van thermo stof, waar je ook thermo shirts van hebt. Die kun je onder je fleece handschoenen doen. Die zweten niet zo.

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:52

ik heb fleece handschoenen maar ben even alleen de merk vergeten. :+

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:25

sappho schreef:
ik heb leren handschoenen gekregen van QHP --> http://www.hippo-assen.nl/index.php?id=closeup&a=569

en vindt ze echt ENORM fijn zowel met rijden als gewoon aan, lekker fleece gevoerd ;)!

Deze hád ik ook (heb ze in de trein laten liggen }:0 ) Zijn echt superfijn en ook nog es heel erg mooi vind ik ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:53

yvonnedv schreef:
yvonnedv schreef:
Nav het topic [RUI] Warm de winter door door heb ik deze besteld http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... 508/45463/
schijnen erg goed te zijn ennnnnnn 100% waterdicht.

Ben benieuwd, helaas nog twee weken levertijd

Ik heb ze vorige week binnen gekregen maar als ik er mee in het water ga voel ik ze klam worden van binnen en krijg ijskoude vingers. Ik heb ze teruggestuurd naar de paardendrogist en ik kreeg net een telefoontje dat ze volgens hun echt waterdicht zijn, ze sturen ze terug met een kadobon voor het ongemak.

Schiet ik wat mee op, ik wil warme waterdichte handschoenen

Voor mij dus geen Sealskinz meer, doe wel een paar huishoudhandschoenen over mijn gewone handschoenen aan.

Ik heb vandaag mijn handschoenen terug gekregen met daarbij een waardebon en in de brief staat dat ze deze Sealskinz merino liners hebben toegevoegd maar helaas zitten ze er niet bij dus heb ik nog maar weer even een mailtje aan gewaagd want ze lijken me wel lekker warm

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:08

Bij de EJ hebben ze nu ook iets, Echt heerlijk warm ik heb het ALTIJD koud maar nu dus niet. Ze zien er wel een beetje apart uit maar ze zitten super en echt onwijs warm!!!

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=4600017

Ow zie net dat je alleen nog kindermaten hebt....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:19

Voor de mensen die ook iets hebben tegen hele dikke rijhandschoentjes:
Latex handschoentjes onder je gewone handschoenen doen. Die zijn dus en dan heb je niet zo'n "handschoen"gevoel.. Collegaatje kwam met die tip en het werkt echt goed!

Zelf blijf ik gewoon met dunne handschoentjes rijden (heb niet zo snel last van koude handen gelukkig) en anders van Mountainhorse. Wel dikker, maar wel lekker warm dan.

papillon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:34

kim345 schreef:
Bij de EJ hebben ze nu ook iets, Echt heerlijk warm ik heb het ALTIJD koud maar nu dus niet. Ze zien er wel een beetje apart uit maar ze zitten super en echt onwijs warm!!!

Ze zien er inderdaad best warm uit...alleen....
Ze zien me er niet zo praktisch uit, of ligt dat aan mij?
Bijvoorbeeld tijdens het vastmaken van riempjes etc. Hoe doe je dat? Moet je dan alsnog telkens je handschoenen uittrekken?!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:07

papillon_ schreef:
kim345 schreef:

Bijvoorbeeld tijdens het vastmaken van riempjes etc. Hoe doe je dat? Moet je dan alsnog telkens je handschoenen uittrekken?!

Deze heb ik dus !
Buitenrijden +:)+ maar voor echt te trainen vind ik ze te warm :o krijg ik kleffe handen in en daar hou ik niet van :Y)
Hoe ik er riempjes mee vast maak? gewoon aan en je kan je vingers gewoon bewegen door de stof. Heb ik iig geen moeilijkheden mee want dan zou het me wel zijn opgevallen en hebben geirriteerd (mij kennende :D )!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:40

papillon_ schreef:
kim345 schreef:

Geen last van eigenlijk is me niet opgevallen XD Ik poets sowieso meestal zonder handschoenen vind ik prettiger maar ik kan prima de riempjes en alles vast maken. Je kan idd je vingers gewoon bewegen. Kleffe handen heb ik meestal niet echt gewoon lekker warm maar ik doe nu toch niks in de bak meestal buitenom en dan zijn ze echt aan te raden!!

Lienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:19

Ik gebruik nu van die dunne thermo-onderhandschoenen van het skieën onder mijn thermo handschoenen van fleece van Harry s Horse. Gaat vrij goed! Wel met warme handen aantrekken, anders helpt t nog niet. Dus eerst ff onder de kraan of voor de kachel!