rapido schreef:dekken met een ziek paardje is uit den boze!!
een paardje alleen houden nog erger![]()
koop toch een maatje, dat kost toch de hele wereld niet! denk eens aan dat lieve zieke beestje en niet steeds aan je eigen gemak!(dus ook geen hengst om er nog even een veulentje uit te halen)
dat dekken met ziek paardje uit den boze is geef ik toch zelf aan, dat is ook de reden dat er nog geen paardje bijgekomen is. Maar ik denk niet dat het zo een ramp is dat ze nu nog maand langer alleen staat tot wanneer we weten of dit blijvend is en we er dus nooit een veulen gaan mee kweken of dit tijdelijk is. We hebben 3 maand geleden stuk grond bijgekocht zodat we er meer dan eentje kunnen houden.
Ik denk helemaal niet aan mijn eigen gemak, maar het zou alles behalve eerlijk zijn om er nu een paardje bij te zetten aangezien ze haar in perfecte conditie al laat doen door andere paarden. Daarbij komt ook nog dat je niet alle schettie's onbeperkt ruwvoer kan geven zonder risico op veel te dikke of hoefbevangen pony terwijl zij dat nu wel nodig heeft. Met vriendje erbij is de kans groot dat je dus keuze moet gaan maken tussen ene pony te dik en de daarbij horende gezondheidsproblemen of andere pony te mager wat ook niet echt gezond is!
Nu krijgt ze 2 keer per dag maar als ik haar 's avonds haar 2de portie breng is ze nog bezig aan de eerste omdat ze telkens 1,5 plakje krijgt en voor zo een kleintje is dat natuurlijk een hele berg.
oke dieren mishandeling is misschien een beetje overdreven maar kzou ze ttoch niet scheren hoor