Suzz14 schreef:De klik is er of de klik is er niet zeggen jullie.
Goed, dat kan wel zo zijn - maar je kan met bijna elk paard een bandje opbouwen.
Hiervoor is alleen heel veel geduld vereist, en je moet er zelf mee om kunnen gaan (verstand van hebben etc.)!!
Ik ben het eens met Lusitana, zo denk ik er dus ook over.
En als je geen klik hebt met het paard, hou je er ook niet van.Of; je hebt geen klik, maar 'o wat vind je het toch een mooi lief beessie...
Die klik kan er heus nog wel komen, maar die geduld moet er gewoon zijn en niet iedereen wil die geduld hebben, uitoefenen of heeft het gewoon niet.
Al met al is het wel lastig als je echt geen klik hebt met je paard en dat je dan positief moet blijven, daar geef ik sommigen wel gelijk in.
De klik hebben of niet is niet hetzelfde als een band hebben, dat heb je goed gezien.
Met mijn merrie heb ik heel duidelijk vanaf het begin de klik, ze was een neurotische verreden merrie met een veulen in de buik, waarvoor ik feitelijk de kennis en kunde niet in huis had. Toch heb ik haar gekocht en er nooit spijt van gehad (wederzijds). De band die we hebben opgebouwd door de jaren en alles wat ik voor haar heb geleerd zijn al het gemodder waard geweest.
Deze merrie heeft echter later een veulen gekregen waarmee ik absoluut geen klik had, toch hield ik absoluut van het diertje. Maar met dat veulen had ik nooit zo'n zelfde traject kunnen gaan. (Ze was voor iemand anders gefokt en dat was maar goed ook
)
Behalve mijn merrie rij ik nu ook met regelmaat op een ruintje wat ik een heel leuk dier vind, maar om nou te zeggen dat ik er een klik mee heb..... Niet echt, maar het is wel leuk om met hem om te gaan en met hem te werken. Hij zou nooit "mijn paard" kunnen zijn, maar wel een heel leuk paard "erbij" en ik hoop ook nog het nodige van hem te leren. Ondertussen heb ik wel echt een band met hem, maar nooit de klik die ik met de merrie heb.
En omdat ik weet wat die klik betekent, zal ik bij een opvolger van de merrie ook absoluut gaan voor de echte klik, zoals ik die door haar heb leren kennen.