Ik dacht gewoon klei erin te stoppen net als dat gele spul in een van die links. Maar dat kwam in een keer in me op. Ik had er niet over nagedacht dat er water in zat en dat het ook bevroor. Maar die hoefvet erin gaat super!
Bluebontje
Geplaatst: 30-11-10 13:59
kim1207 schreef:
Hoe zorg je er dan voor dat dat op zn plek blijft zitten?
Heb mijn smid ook net een berichtje gestuurd of hij een oplossing voor mij heeft zodat mijn paard wel even de wei op kan elke dag. Al is het maar een uurtje. Ik zat zelf nog te denken om de hoeven in te tapen met ducktape, is hartstikke sterk en het is toch maar voor een uurtje of 2. Kost wel wat rollen denk ik maar is beter dan je paard binnen te laten staan. Eventueel nog een sok er omheen en afplakken met ducktape, kan ook nog wel denk ik. Ik vermoed dat er best wel wat opties bestaan als je handig bent en even logisch nadenkt. Ik ga in ieder geval niet van die rete dure hoefschoenen kopen. Volgens mij moet dat namelijk eenvoudiger kunnen.
ik zit er ook mee,zal mijn hoefsmid ook eens vragen,mijn paard staat ook al enkele dagen op stal,maar vind het niet erg,maar ik zelf vind het niks beweging is beter,maar zondag krijgen we dauw weer gelukkig!
Hier ook nog lekker koud maar de wegen in het dorp waren allemaal open en ben dus even lekker een uurtje gaan stappen met het peerd. Als ze de wegen hier open kunnen houden, kan ik in ieder geval nog wandelingen maken. Is beter dan een dag op stal blijven, doe ik ook echt alleen maar als het echt niet anders kan. En hier voorspellen ze ook dat het vanaf het weekend weer gaat dooien en volgende week zou het kwik hier zowel 's nachts als overdag boven 0 moeten blijven! Jippie, kunnen we thuis weer wat doen en kunnen ze weer de wei op.
marleen_usar
Geplaatst: 02-12-10 19:04
Mijn paard moet ook eigenlijk ijzers dragen maar het was te nat dus is hij ijzer loos, dus hij draagd nu hoefschoenen en dat gaat prima.
Ga kijken of ik vanmiddag toch een deel van de bak kan gaan strooien zodat ik in ieder geval een longeercirkel heb. Dit weekend heb ik ook alleen maar kunnen stappen met mijn paard, probeer dan wel een dik uur weg te blijven. Maar gisteren is behoorlijk veel natte sneeuw naar beneden gekomen en al die nattigheid is aangevroren. Nu is de hele weg een glijbaan. Hopelijk smelt dat vanmiddag wel weer en kan ik toch weer gaan wandelen met hem. De rest van de week kan ik gelukkig bij de binnenbak terecht. Ik blijf het een ellende vinden die winter. Als het lekker droog is en het vriest alleen, vind ik het nog niet zo erg. Dan kan je hier bij ons heerlijk een paar uur gaan wandelen met de paarden. Maar met die opgevroren sneeuw en regen kan je helemaal niks. Zelfs met de auto weg gaan vind ik al link. En in het ergste geval krijgt ie vandaag een uitgebreide poetssessie Maar ik laat niet snel mijn paard binnenstaan, dan moeten er echt geen andere (veilige) opties meer zijn. Succes allemaal. En dan te bedenken dat de winter nog maar net van start is gegaan... . Ellende. Misschien volgend jaar winter toch eens uitkijken naar winterstalling met een binnenbak.
Mijn paard staat rondom op ijzers en loopt gewoon buiten ermee. Die klonten vallen er vanzalf weer vanaf en ze worden er handiger in. Hij staat gewoon buiten en enige nadeel is als ze naar binnen lopen die bonken in de stal wegsmelten wat resulteert in een natte box, nou ja, dan mesten we gewoon een keertje extra uit...
Hier lopen ze ook gewoon met ijzers buiten, ga ze niet de hele winter binnen laten staan. Al lopend vallen de klompen er makkelijk onder vandaan en bovendien krijgt lang niet alle paarden klompen. Paarden redden zich prima.
Ze passen zich inderdaad wel aan maar echt goed kan het niet zijn voor de pezen enzovoorts lijkt het mij. Als je ziet hoe ze soms aan het balanceren zijn op hun voeten. Ik heb vanmorgen sneeuwbeslag er onder laten slaan door de hoefsmid. Met het naar de wei brengen (moet een aardig eind lopen voordat ik bij de juiste wei ben) geen sneeuwklompen eronder en mijn paard kon lekker door lopen zonder te balanceren. Het bedrag viel me reuze mee en volgens de smid kon ik de zooltjes de volgende keer ook nog een keer gebruiken dus dan valt het bedrag helemaal mee!
Anoniem
Geplaatst: 06-12-10 15:08
apple01 schreef:
@judith_ een beetje vet onder de ijzers helpt ook!
Maar ik heb nergens aan gegeven dat ik ook maar ergens last van had, en mijn paarden ook niet. Ze gaan gewoon naar buiten zonder problemen, dan hoeft er toch ook geen vet onder?
IMANDRA
Geplaatst: 12-12-10 14:40
johanne schreef:
sommige zeggen een gelaag vaseline erop smeren, dat moet helpen word er gezegd. Geen eigen ervaring.
Ja, ik heb ook gehoord dat je er vet/vaseline op kan smeren (dikke laag dacht ik) maar heb er zelf ook geen ervaring mee. Verder wat er al gezegd is: hoefschoenen enzo ^^.
sneeuwbeslag is het makkelijkst.. zooltjes waren 15 euro per 2 en gaan 2 of 3 beslagbeurten mee. eventueel stiftgaten en 5 mm stiften tegen het glijden.
lollixpop15
Geplaatst: 18-12-10 14:07
ik zou hem dan in stal houden en daar gewoon gras of iets anders neerleggen.