Plotseling steigeren..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:13

Hey Joyce!

Johnny is 5 en op weg naar zijn volwassen leventje. Zoals een puber probeert hij dus zijn grenzen af te tasten.

Qua grondwerk & VD heb ik niet de nodige kennis om je daarover tips te geven,
maar ik zou zeggen (zoals iedereen hier): zoek hulp!
misschien is het eeen goed idee om de vorige eigenaars van Johnny erbij te betrekken, zij kennen hem al enkele jaren. Ook al vinden zij grondwerk e.d. misschien niet belangrijk, ik denk dat als je hun het probleem uitlegt zullen ze je zeker willen helpen.

Ik wil je hiermee niet ontmoedigen, maar nu de winter eraan komt zal hij misschien minder buiten mogen met als resultaat dat dit gedrag nog erger kan worden.. zoek dus hulp meid.

Misschien is het ook een goed idee om de komende keren dat je samen met hem in de piste bent een cap te dragen.
Je voelt en BENT meteen veiliger, waardoor je misschien ook al kordater durft te zijn..?

Voor de rest wil ik ook nog toevoegen (zoals bijna iedereen hier): ook al zie je hem doodgraag, het is nu belangrijk van consequent te zijn.

loveshetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 02:51

Dit is pure dominantie, dat moet echt aangepakt worden anders is er kans dat je paard zich nog erger gaat gedragen dan nu al is.
Als hij je gaat zien als een van zijn 'onderdanen' dan kan hij echt agressief worden.

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:32

laten weten dat jij de baas bent , en zeker overkomen dat is al een voornamm ding hij heeft geen respect voor jou

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:31

Ik kan je niet zo helpen :( Ik zit in een gelijkaardig probleem met m'n paard wat daarvoor gewoon je als een lammetje volgde naar de weide, gaat nu gewoon halvewege ik de uitloop zich omdraaien en in galop terug naar z'n stal ( ie heeft stal met uitloop en als ik halvewege de uiloop ben naar de wei draaid ie zich om en ... ) . Ook tijdens het rijden is de mijne raar opeens wat ik daarvoor met m'n handen op de rug kon rijden ( op kuithulpen en beenhulpen oefenen < ie snapt het nog niet helemaal maar het begon te komen maar das nu de vraag als het warmer wordt of als ik nog eens normaal kan rijden of ik kan beginnen waar het stopte of moet herbeginnen) bokt die nu alleen maar tot ik er af ben. En net is ie nog door de stoomdraad van m'n afgezet weidje gedenderd ... En ga zo maar door .

*Ze zeggen door het weer nou ik hoop dat het door het weer is !

-verder sucses met je paardje! Hoop dat je hier steun uit put, dat er meerdere mensen met paarden nu opeens problemen met hun beesies hebben.

( sorry voor spel fouten :o )

Hananas

Re: Plotseling steigeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:43

hoe gaat het nu ts?