Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 01:03

xrenox schreef:
ik vind koude voeten zo erg!!!
ben nog steeds opzoek naar een oplossing.
die stickers lijken me wel fijn alleen wel duur.

kun je die warmte ijzers ook in je schoenen/ of laarzen dragen tijdens het rijden?
Wie iemand of er nog iets bestaat als stickers of ijzers idd iets tegen koude voetenn???

ik ga dit volgen!!!

Denk dat je die gelzakjes dan kapot maakt. Ik draag zo'n 3 paar van die dikke paardrijsokken over elkaar in mn thermolaarzen en heb nog steeds koude voeten :') Vind als ik iedere dag die stickers moet gebruiken het ook een beetje duur worden dus ben benieuwd naar nog een hele goede tip :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:03

In dat geval blijft er nog maar 1 ding over (of eigenlijk 2): Verwarmde sokken, of een verwarmde broek met sokken eraan. Iets wat ik nog altijd heel graag wil, maar wat ik te duur vind. En zolang ik loop, vallen mijn voeten ook wel mee. Pas zodra ik ga rijden of mennen krijg ik koude voeten.

Overigens kan je ook koude voeten krijgen van teveel sokken, maar dat was vast al bekend.

Edit: valt me trouwens nog mee, verwarmde inlegzooltjes, 25 euro. Komen alleen nog verzendkosten bij, en die zijn vanuit engeland, weet niet hoeveel dat is.

Edit2: Verwarmde sokken, 69 euro. Gewoon in nederland (de withof)

Edit3 (volgens mij kan ik beter éérst verder zoeken en dan pas updaten hier, maar goed): Verwarmde inlegzolen, www.demenner.nl, 30 euro!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:14

Ik heb die warmtezakjes gister bij de wibra gekocht, met dank aan Marisjuuh!
Heel leuk: een kikker, ster en een hartje :=

Ik heb zelden koude gehad voeten en heb vorig jaar het hele jaar op mijn leren ariat jophurs gelopen. Het enige nadeel is dat ze koud worden omdat ik aan het rijden ben, dus daarom heb ik die warmtezakjes gekocht. Kan ik die er in doen!

it_is_me

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:22

Op de eerste pagina staan van die lederen laarzen. Vind ze erg mooi, maar vraag mij af of ze ook warm zijn. Gisteren had ik mijn lederen kisten aan en ik had echt wel koude voeten. Wat voor voering zit er binnenin?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 11:50

it_is_me schreef:
Op de eerste pagina staan van die lederen laarzen. Vind ze erg mooi, maar vraag mij af of ze ook warm zijn. Gisteren had ik mijn lederen kisten aan en ik had echt wel koude voeten. Wat voor voering zit er binnenin?

Welke laarzen bedoel je? :) Die outdoorlaarzen?

En die verwarmde inlegzolen, hoe moet ik dat zien? :) Laad je die van tevoren op? Want als je je laarzen de hele dag draagt zijn ze dan aan het eind weer koud of wat..? :) En wat nou als er water bij komt? Ik sta niet graag onder stroom :)) http://www.demenner.nl/product_info.php ... cts_id=395

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:54

Ik ga er vanuit dat de verwarmde inlegzolen exact hetzelfde werken als de handschoenen, gezien het batterij systeem. In principe werken ze met doodnormale penlites. Die duw je erin, en dan zet je hem aan of uit. Hij kan dus aan blijven en warmte afgeven tot je batterijen op zijn. Voordeel van de penlites is, dat het zeer simpel is om een paar extra mee te nemen als je lang weg bent. Oplaadbare penlites gebruiken en klaar! De hele dag warme voeten is dan dus geen probleem meer.

In principe kunnen ze wel tegen wat water. De handschoenen worden ook nat door de sneeuw en dat is geen enkel probleem. Met de batterijen in een plas water gaan staan (al knap als je dat kan vinden met dit weer ;)) lijkt me niet zo'n goed plan, tenzij ze aan de binnenkant van je (waterdichte) laarzen zitten. Maar zelfs als dat wel gebeurt, de spanning is zo laag, er gebeurt echt niks met jezelf. Hoogstens zijn je zooltjes kapot. Maar dan moet je ze echt al wel onderdompelen.

In gebruik zijn ze echt veilig, dat is geen probleem.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 11:58

Kijk wat ik gevonden heb! :D
http://www.thermokledingplaats.nl/warm- ... e7esu0aj22 Deze zijn echt wel ideaal! Moet je alleen wel genoeg ruimte in je schoen hebben! :)

en hier zijn deze: http://www.thermokledingplaats.nl/warma ... e7esu0aj22 ook goedkoper :)

en hier de verwarmde sokken (wel iets prijziger) http://www.sure2protect.com/N_frame.htm ... rt_84.html

Edit: Hier goedkoper gevonden :) http://www.hondenwebshop.nl/product/details/5931

Edit: Nog iets heel goedkoops gevonden, weet niet helemaal precies wat dit nou weer is: http://www.hengelsportdewatertoren.nl/a ... -2-verpakt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:05

Die eerste gaan dus niet in mijn schoenen/laarzen passen qua hoogte, verder lijkt het me toch ook niet ideaal. Wat als een paard op je voet gaat staan, zit dan al die smurrie in je laars???

Die laatste zijn gewoon stickers, net als die eerste die ik geplaatst had, maar dan voor de hele voet.

Verder ga ik die eerste site nog even doorspitten!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 12:14

Lalidan schreef:
Die eerste gaan dus niet in mijn schoenen/laarzen passen qua hoogte, verder lijkt het me toch ook niet ideaal. Wat als een paard op je voet gaat staan, zit dan al die smurrie in je laars???
Die laatste zijn gewoon stickers, net als die eerste die ik geplaatst had, maar dan voor de hele voet.

Daar had ik nog niet eens over na gedacht :') Dan heb je dus waarschijnlijk al die zooi in je laars zitten :') Die sokken lijken me echt het meest ideaal. Heb trouwens ook altijd alleen maar koude tenen ;)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:31

vinurr schreef:
it_is_me schreef:

Welke laarzen bedoel je? :) Die outdoorlaarzen?

Ik bedoel inderdaad die Outdoorlaarzen

Heeft iemand ervaring met die laarzen, ben daar erg benieuwd naar!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:58

vinurr schreef:
Lalidan schreef:

Daar had ik nog niet eens over na gedacht :') Dan heb je dus waarschijnlijk al die zooi in je laars zitten :') Die sokken lijken me echt het meest ideaal. Heb trouwens ook altijd alleen maar koude tenen ;)

denk ook niet dat die inlegzolen echt geschikt zijn om mee te lopen, meer voor stil zitten... staat ook bij in sloffen of sokken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:12

Die warmtezakjes, wat bedoelen jullie daar precies mee?
Van die dingen die je klikt en die je maar 1x kan gebruiken?

Wie weet er nog een stel ècht warme handschoenen? :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:27

Nee, die dingen moet je wel klikken maar kun je (volgens de verpakking) honderden keren hergebruiken. :)

Ik had ze vandaag toen ik thuis aanreed in mijn laarzen gedaan, en eenmaal op wedstrijd toen ik die laarzen aandeed in mijn outdoorlaarsjes.
Zelfs na het rijden gaven ze nog warmte af en had dus heerlijk warme laarsjes.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:29

Martine_R schreef:
Die warmtezakjes, wat bedoelen jullie daar precies mee?
Van die dingen die je klikt en die je maar 1x kan gebruiken?

Eh, ja en nee. Inderdaad van die dingen die je klikt en bij het afkoelen hard worden. Maar daarna leg je ze in kokend water tot ze weer zacht zijn en laat je ze afkoelen. Als ze dan weer afgekoeld zijn, kan je het metaaltje weer opnieuw klikken en worden ze wederom warm.

Wat betreft warme handschoenen: De enige die ik écht warm vind, zijn de verwarmde :+ . Maar de sealskinz zijn niet te dik en wind en waterdicht (je kan er mee in een emmer water als je wilt). Ook de leer/neopreen uitvoering is fijn, maar ik weet niet welk merk dat is. En tot slot zijn er van Kitt neopreen handschoenen, waarvan je het topje om kan slaan, zodat je wel alles kan doen (gespjes vastmaken) maar toch warme handen hebt. Die vind ik ook erg fijn.

Edit: Wind met een T.... |o |o :o
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 28-11-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:30

Marije_jiplover schreef:
Over wintercaps gesproken: http://www.uvexcap.nl/index.php?item=uv ... 60&lang=NL

Afbeelding
Afbeelding
Deze heb ik sinds gisteravond. Heb nog niet uitgetest, want vandaag niet gereden. Maar morgen ga ik het bos in en dan ben ik erg benieuwd.

Ik heb ook een nieuwe cap (een Uvex dus ;) ) die echt superlekker op mijn hoofd zit. En met de oorwarmers eraan voelt het nog steeds heel comfortabel, dus ik denk dat ik hier veel plezier aan ga beleven.
Er zit een speciaal membraan in, waardoor je eigenlijk geen geluidvervorming of geluidvermindering hebt. Dus ook voor lessen in een buitenbak prima te gebruiken, zonder het risico dat je je instructeur niet hoort.
Maar morgen meer informatie, als ik er de eerste rit mee heb gemaakt.

Vandaag dus getest en het werkt echt super! Heerlijk warme oren gehad, echt een uitvinding dit.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:36

Ik heb bij een ruitersport winkel handschornen gekocht die bovenop neopreen hebben en aan de bonnen kant gewoon leer gewoon t zelfde als normale handschoenen...

Ze kostte 12.80, als jullie interesse hebben en ze niet bij jullie ruitershop is wil ik er wel wat bestellen en opsturen na jullie :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:48

Met dank aan een topic op mensenwelzijn bedacht ik dat ik nog meer middelen in de strijd gooi, namelijk de verwarmende zalven!

Je hebt van Hansaplast "warme voeten Creme", daarmee smeer je je voeten (of handen) in en dan word het lekker warm.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:54

ik heb het ook vrij snel heel koud, vooral me handen maar was een tijdje me nieuwe leren gevoerde handschoenen kwijt.. heb ze vandaag weer gevonden..

Ik heb heel veel laagjes aan, sjaal en een legging onder me rijbroek. Voorderest heb ik nog geen goede echte winterjas en me winterlaarsen zijn ook foetsie :+

Maar had het vandaag niet heel erg koud (behalve me handen). Vooral in beweging blijven. Gewoon alles in één keer doen zoveel mogelijk en niet te vaak naar een warme plek gaan en dan de kou weer in helpt ook :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:27

Oh lekker lijkt me dat, die creme! Hoe lang werkt dat?
En die warmtezakjes he, die doen jullie dan natuurlijk in de handschoen in de handpalm. Maar blijven je vingers dan ook wel warm? Die worden bij mij namelijk het koudst! :\

Bedankt voor de tips, ik ga even kijken voor handschoenen :)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:04

Ik wil graag van die hoezen voor over je cap. Helaas durf ik niets meer via paypal te betalen aangezien we gehacked zijn en er zomaar € 100,00 van onze rekening werd afgeschreven en we niets hadden gedaan.
Balen dat dit niet in Nederland te krijgen is, want het lijkt me echt fantastisch.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:09

Afbeelding

Hier nog een praktijkplaatje van de oorwarmers. Beetje raar gezicht is het wel, maar het is ook heerlijk warm en dat is toch wel erg fijn als je met dit weer buiten aan het rijden bent!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:21

Ik ga de helmhoezen van fleece maken :) . Ik heb alleen een longontsteking, dus ik moet even rustig aan doen. Maar misschien kan ik van de week even naar de winkel voor fleece :) . Dan zal ik het hier ook even melden!

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:30

Marije_jiplover schreef:
Afbeelding

Hier nog een praktijkplaatje van de oorwarmers. Beetje raar gezicht is het wel, maar het is ook heerlijk warm en dat is toch wel erg fijn als je met dit weer buiten aan het rijden bent!

Je doet wel een cap met oorwarmers op maar geen handschoenen aan :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:40

Die zaten in mijn jaszak. De combinatie thermo-ondergoed en sokken en goede jas maakte dat ik zo warm was, dat mijn handen zelf heel erg warm waren.
Ik heb sowieso tijdens het rijden zelden last van koude handen. De handschoenen gingen op stal weer aan, toen ik de wei ging uitmesten ;)

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:45

je kunt je voeten ook insmeren met een combinatie van gemberolie met jojoba of slaolie. 50 ml olie met 10 druppels gemberolie. gemberolie is een verwarmende olie. het werkt echt ik masseer in de winter mijn voeten er mee in en dan termosokken er over heen.
voor op mijn hoofd heb ik van de Aldi (2,00 euro) een stormmuts, is een lange mouw van fleece met een stuk dunne stof, je hoofd er in, de fleece zit als sjaal en het dunne gedeelte over je hoofd waar zo je helm over past, echt super warm.