Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:23

sporter schreef:
winnietje3 schreef:
Nee goh wordt het duidelijk, maar sommige mensen die een eigen paard hebben doen net alsof je een sloeber bent die er niks voor doet als je zegt dat je geen eigen paard kunt houden want immers "Iedereen zou dat kunnen als je maar keuzes maakt" maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd in het leven.

Zo werkt het precies in het leven!!!

Tjah ik word er een beetje moe van dat mensen zonder paarden doen alsof mensen met paarden in een goudenwieg zijn geboren.

Die mensen zullen er vast zijn die dat denken, mij heb je er iig niet over gehoord.
Maar ik vind dat een beetje van het idee van de "american dream" of van krantenjongen tot miljonair, sommigen krijgen het voor elkaar, sommigen ook niet.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:24

winnietje3 schreef:
Die mensen zullen er vast zijn die dat denken, mij heb je er iig niet over gehoord.
Maar ik vind dat een beetje van het idee van de "american dream" of van krantenjongen tot miljonair, sommigen krijgen het voor elkaar, sommigen ook niet.

En dan word ik vervelend.... maar waar een wil is, is een weg _O-

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:26

sporter schreef:
winnietje3 schreef:
Nou dat is knap, dat kan niet iedereen. En gelukkig had ik het verder niet over mezelf :)

Waarom niet. is 800E bij jou minder waard als bij een ander?

Ja daar gaat al direct 250,- stallingskosten vanaf. Hier in de omgeving waar ik woon kan dat niet goedkoper.
Dan moet je toch af en toe een bedrag opzij zetten voor als de vee arts moet komen want dan mag je lappen, je moet je huisje er van betalen? Ik weet niet maar dan moet je op een studentenkamer ala 250 in de maand gaan wonen ofzo? je telefoonrekening hoeft niet hoog te zijn maar is wel een vaste last. (Tv, internetkosten etc) Gas water en licht rekeningen, je verzekeringen?? En dan nog je levensbehoefte eten en drinken.
Mja ik hou wel op want dit is idd offtopic. Maar ik zie het gewoon niet echt voor me :o

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:32

Ik word zo moe van de mensen die vinden dat het leven maakbaar is!!
Natuurlijk als je keuze hebt dan kan je de goede weg kiezen. Er voor gaan.
Helemaal waar.
Maar ik heb heb erfelijke ziekte, daar heb ik niet voor gekozen. Het kan niet genezen. Hoezo waar een wil is, is een weg.......

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:39

oline schreef:
Helemaal waar.
Maar ik heb heb erfelijke ziekte, daar heb ik niet voor gekozen. Het kan niet genezen. Hoezo waar een wil is, is een weg.......

Hoezo heeft dit helemaal maar dan ook helemaal niks met het toppic onderwerp te maken. En iedereen die ook maar een beetje begrijpend kan lezen weet dat dat niet zo bedoelt is. Wat niet weg neemt dat ik het erg vervelend voor je vind.

Maar wat voor reactie verwacht je nu als ik vragen mag?

M_i_R

Re: Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:46

Ik ben van mening dat je voor elke topsport keuzes moet maken. en of je die keuze maakt geeft aan hoe graag je dat wil :)
Wil je internationaal starten? dan ga dus misschien niet op vakantie of uit eten, koopt geen nieuwe kleren en zoekt naar aanbiedingen. Ik ben 24 heb een eigen paard, studeer en werk me de blubber en rij wedstrijden. Als ik, puur theoretisch dan he :P. internationaal zou kunnen en willen starten dan zou ik daar geld voor opzij zetten. Sparen heet zoiets, voor iets wat je lief is :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:48

oline schreef:
Helemaal waar.

Ik vind dat erg op de emo tour gaan hoor :o heel vervelend voor je, maar meer uitzondering als standaard...

Overigens ik denk dat je ook als gehandicapte nog alles kan bereiken, zie de paralympics....ongeloofelijk wat ik daar allemaal zie :-)

Ook daar geldt: waar een wil is is een weg.....uitzonderingen daargelaten (verslechterende ziekte(n) enz.), dat begrijpt denk ik iedereen wel ;-)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:48

Volgens mij bedoelt ze gewoon dat 'waar een wil is is een weg' niet voor iedereen altijd maar opgaat. In haar geval is dat een erfelijke ziekte, maar dat kan natuurlijk ook best iets anders zijn.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:50

Ik denk dat je wel reeel moet zijn: zonder armen willen basketballen lijkt me redelijk onmogelijk. Maar als je gezond bent en je bent er van overtuigd dat je ook het talent hebt om het voor elkaar te krijgen, dan denk ik dat alleen Jij jezelf in de weg kan staan.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:52

M_i_R schreef:
Ik denk dat je wel reeel moet zijn: zonder armen willen basketballen lijkt me redelijk onmogelijk. Maar als je gezond bent en je bent er van overtuigd dat je ook het talent hebt om het voor elkaar te krijgen, dan denk ik dat alleen Jij jezelf in de weg kan staan.

_/-\o_

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:53

en hoe komen we van die erfelijke ziekte weer op het kostenplaatje van het internationaal rijden?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:54

schoentje schreef:
en hoe komen we van die erfelijke ziekte weer op het kostenplaatje van het internationaal rijden?

Via de paralympics

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:56

sporter schreef:
schoentje schreef:

Via de paralympics

:P
ah ja! Dus toch ontopic ;)

volgens mij wil er iemand gewoon even een aai over haar zieke bol...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:58

Nou vooruit dan dan maar :D

:(:) :(:) :(:)

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:15

Aai over de bol heb ik niet nodig hoor. Maar toch bedankt.
Maar soms lijkt het alsof mensen denken dat alles in het leven zo is als zelf hebt gekozen.
Voor een groot deel ben ik het ermee eens. Iedereen kan kiezen. Maar daarmee is niet elke keuze altijd mogelijk.
Ik denk dat voor sommige mensen internationaal starten niet mogelijk is. En dat het niet meteen te maken heeft met foute keuzes.
Maar bijvoorbeeld door omstandigheden die buiten je invloed liggen.
En dan vind ik de stelling van Zooist: waar en wil is, is een weg" wat kort door de bocht.
Sorry als dat off topic is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:19

oline schreef:
Maar soms lijkt het alsof mensen denken dat alles in het leven zo is als zelf hebt gekozen.
Voor een groot deel ben ik het ermee eens. Iedereen kan kiezen. Maar daarmee is niet elke keuze altijd mogelijk.
Ik denk dat voor sommige mensen internationaal starten niet mogelijk is. En dat het niet meteen te maken heeft met foute keuzes.
En dan vind ik de stelling van Zooist: waar en wil is, is een weg" wat kort door de bocht.

Ik ben het met je eens hoor!!!

tuurlijk kun je een HELE hoop kiezen in het leven...
maar er is ook nog zoiets als "het lot"

en sommige mensen lijken geboren voor de pech....

Niet alles is altijd keuze.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:29

oline schreef:

Natuurlijk kun je niet alles kiezen. Maar ik denk buiten erfelijke ziektes aandoeningen handicappen etc. etc. Je met echt willen erg ver kan komen en dat als mensen er achter komen dat je er echt heel veel voor aan de kant moet zetten. Ze dan zeggen ja.... maar dat heb ik er niet voor over.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 19:07

Kijk naar startlijsten van de 1m20 nationale proeven. Boordevol goede ruiters die nooit iemand gaan vinden die eens per maand het geld wil sponseren. Vraag eens aan al die ruiters waarom ze alles winnen en nooit internationaal wedstrijd rijden ? Kijk naar de ruiters die enkel paarden krijgen om jonge cyclus te gaan rijden en die weggelachen worden als ze vragen om een internationale proef te rijden.

Dan ook nog hele goede fokkers met toplijnen en een stal vol goedgekeurde paarden die hun paarden niet kunnen gaan promoten op internationale wedstrijden, die lopen er ook rond.

Talent vragen ze niet hoor op internationaal niveau, als je naar een CSI gaat zie je dat er ook gewoon mensen met geld meedoen en wel rond geraken, maar waar het talent ver te zoeken is.

Voor mij draait internationaal enkel om geld en degenen die het niet hebben kunnen hopen op geluk en dat iemand ze in het wereldje helpt.

Stalruiters is een mooi woord, ik ben zelf stalruiter geweest, goed uitgebuit en nooit op paard gezeten enkel het "stal" gedeelte van de "ruiter" gezien.

Moet echt wel geluk hebben om zonder geld internationaal te starten. Maar goed dat ze paardrijden als hobby en niet meer als sport zien

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:13

betadine schreef:
Kijk naar startlijsten van de 1m20 nationale proeven. Boordevol goede ruiters die nooit iemand gaan vinden die eens per maand het geld wil sponseren. Vraag eens aan al die ruiters waarom ze alles winnen en nooit internationaal wedstrijd rijden ? Kijk naar de ruiters die enkel paarden krijgen om jonge cyclus te gaan rijden en die weggelachen worden als ze vragen om een internationale proef te rijden.

Dan ook nog hele goede fokkers met toplijnen en een stal vol goedgekeurde paarden die hun paarden niet kunnen gaan promoten op internationale wedstrijden, die lopen er ook rond.

Talent vragen ze niet hoor op internationaal niveau, als je naar een CSI gaat zie je dat er ook gewoon mensen met geld meedoen en wel rond geraken, maar waar het talent ver te zoeken is.

Voor mij draait internationaal enkel om geld en degenen die het niet hebben kunnen hopen op geluk en dat iemand ze in het wereldje helpt.

Stalruiters is een mooi woord, ik ben zelf stalruiter geweest, goed uitgebuit en nooit op paard gezeten enkel het "stal" gedeelte van de "ruiter" gezien.

Moet echt wel geluk hebben om zonder geld internationaal te starten. Maar goed dat ze paardrijden als hobby en niet meer als sport zien

Het 1,20? _O- _O-

Sorry maar dan moet je toch nog ff best een tijdje door oefenen voordat het uberhaubt zin heeft internationaal weg te gaan. Dan kun je gewoon lekker nog even rond de toren rijden.
Als je dan internationaal weg wil is dat echt puur veer het weg willen en dan vind ik er helemaal niks mis mee dat het bakken met geld kost.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:22

Nou TS, ik zou zo zeggen: Rij jezelf nationaal in de kijker, komt vast wel iemand die je dan wil sponsoren... Zo niet, ben je niet interessant genoeg...

Topsport is knokken, met geld en met wilskracht.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:41

betadine, je klinkt een beetje verbitterd...

Er zijn ook ruiters die er voor kiezen om geen internationaal te starten.
Ik zit nu op een hand
elstal waar ik paarden van het L tm het 1.40m rijd. Internationaal rijd ik zelden, alleen als ik me kwalificeer voor Lanaken.
Ik ben geen topruiter, maar met een andere baas met andere ambities zou ik internationaal best leuk mee kunnen doen. Maar van mij hoeft dat gewoon niet, ik ben namelijk graag thuis en ga graag niet paard gerelateerde dingen doen. Als je internationaal rijd ben je per concours 4 tot 6 dagen van huis en nooit klaar, je zit altijd tussen paardenvolk en de prestatiedruk is een stuk hoger. Daarbij zal ik bij zo'n baas ook weer een stuk minder verdienen, m'n prijzengeld niet mogen houden en een stuk minder vrijheid hebben.

Het is maar net hoe je het bekijkt en waar je prioriteiten liggen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:31

@schoentje: ja mischien wel wat verbitterd :j

@sporter: vind jij veel nationale proeven 1m40 ? En vertel jij maar waar het verschil ligt tussen 1m20 en 1m40, voor mij zit dat verschil tussen je oren (als het paard het aankan tenminste)

Mischien doe ik ooit wel mee aan zo een proef en het gaat er niet om of ik het kan betalen of niet, vind het gewoon heel duur om enkel al deel te nemen en de dag van vandaag vind je ook niet meer zomaar een sponser. Ook mensen met talent, vaak moeten ze diep in de portemonnee gaan om deel te kunnen nemen of kunnen ze het ook gewoon niet.

Ik loop niet echt met de droom om internationaal te rijden, vind nationale proeven al heel leuk en zoals hierboven beschreven heb je meer tijd om ook andere dingen te doen als je nationaal rijdt. Ik zou denk ik de druk niet aankunnen als er zoveel van me verwacht word, maar hier gaat het er vooral om dat dat de prijzen zo hoog zijn.

En mensen nog steeds geloven dat je enkel met talent aan de bak komt op internationale, niet dus. Met geld of voor getalenteerden met geluk.

Ik ken iemand die nationaal zeer goed rijdt en ook les neemt met enkele bekende koppen, iedereen is het erover eens dat die gast enorm veel talent heeft,hij kan met zowat alle paarden een proper parcours afleggen, ook met de moeilijkste paarden. Omdat hij heel goed het wereldje kent (zijn vader is fokker) stelde ik hem dus de vraag waarom hij niet internationaal loopt. Hij antwoorde heel simpel: als je kunt betalen mag je meedoen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:39

Maar dan denk ik: als dat écht is wat je wil, een aantal keer per jaar internationaal starten, dan zet je daar toch geld voor apart? net als dat je geld apart zet voor je autoreparaties, onverwachte ziektekosten van je paard of voor een vakantie?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:46

Als je als bedrijf echt de kost wilt verdien, dan moet je geen internationaal rijden. Dat zal een beetje het geval zijn met die gast die jij bedoelt. Dan heb ik het natuurlijk niet over de echte topruiters, maar alles wat eronder hangt.

Het prijzengeld op internationale wedstrijden is in de gewone proeven vaak niet hoger dan het prijzengeld op nationale wedstrijden. In de grote prijs valt het vaak pas te winnen, maar die heeft ook maar 1 winnaar.

Maar ik zie dus nog steeds het probleem niet...
Vaak zijn er vele mooiere wedstrijden in de regio. Ik lag me vaak ziek, zo gaan er bijvoorbeeld veel ruiters Internationaal rijden in Roggel, ze betalen een klap inschrijfgeld, zijn hebben kosten aan een hotel, daar eten, etc. Ze kunnen er vaak maar een paar paarden rijden en er zijn maar enkele ruiters die met winst naar huis gaan. Ik was dat zelfde weekend in Oirschot L tm 1.40m aan het rijden, mooi concours, klein beetje inschrijfgeld betaald, goed in de prijzen gereden en veel paarden gereden.
Ik heb de meeste gewoon uit staan lachen, want was het nou zo fantastisch in Roggel?
Nee, hetzelfde als elk weekend daar, maar nu koste het wat meer en er waren een paar buitenlanders. Oh ja, het heette ook CSI, da's heel belangrijk!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:48

M_i_R schreef:
Maar dan denk ik: als dat écht is wat je wil, een aantal keer per jaar internationaal starten, dan zet je daar toch geld voor apart? net als dat je geld apart zet voor je autoreparaties, onverwachte ziektekosten van je paard of voor een vakantie?

Tuurlijk kan dat als je paard lekker 1.35m loopt. Dan schaf je een FEI paspoort aan, kost iets van 375 euro in de 4 jaar. En je telt honderd of 5 voor een 1 of 2 sterren concours neer. Dan moet je natuurlijk niet dat zelfde jaar met je luie reet op de Turkse riviera willen zitten!