betadine schreef:Kijk naar startlijsten van de 1m20 nationale proeven. Boordevol goede ruiters die nooit iemand gaan vinden die eens per maand het geld wil sponseren. Vraag eens aan al die ruiters waarom ze alles winnen en nooit internationaal wedstrijd rijden ? Kijk naar de ruiters die enkel paarden krijgen om jonge cyclus te gaan rijden en die weggelachen worden als ze vragen om een internationale proef te rijden.
Dan ook nog hele goede fokkers met toplijnen en een stal vol goedgekeurde paarden die hun paarden niet kunnen gaan promoten op internationale wedstrijden, die lopen er ook rond.
Talent vragen ze niet hoor op internationaal niveau, als je naar een CSI gaat zie je dat er ook gewoon mensen met geld meedoen en wel rond geraken, maar waar het talent ver te zoeken is.
Voor mij draait internationaal enkel om geld en degenen die het niet hebben kunnen hopen op geluk en dat iemand ze in het wereldje helpt.
Stalruiters is een mooi woord, ik ben zelf stalruiter geweest, goed uitgebuit en nooit op paard gezeten enkel het "stal" gedeelte van de "ruiter" gezien.
Moet echt wel geluk hebben om zonder geld internationaal te starten. Maar goed dat ze paardrijden als hobby en niet meer als sport zien
Het 1,20?
Sorry maar dan moet je toch nog ff best een tijdje door oefenen voordat het uberhaubt zin heeft internationaal weg te gaan. Dan kun je gewoon lekker nog even rond de toren rijden.
Als je dan internationaal weg wil is dat echt puur veer het weg willen en dan vind ik er helemaal niks mis mee dat het bakken met geld kost.