Hoeveel grams op geschoren paard (spoed!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:32

ook als je paard buiten staat is een halsdeken geen must, die van mij stond 24/7 buiten zonder halsdeken (en was wel geschoren)
door een halsdeken kunnen de manen uitvallen.
Een zweetdeken als onderdeken kan naar achter schuiven en daardoor flink gaan knellen en schuren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:50

Mijn paard staat ook geschoren, zonder halsdeken, overdags buiten in de paddock.
Ze heeft een 300 grams waterdichte deken op, met daar een 100 grams onder op dit moment...

Elin_

Re: Hoeveel grams op geschoren paard (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 09:53

Oke.
Ja ik laat haar ook niet helemaal scheren en denk dat dit ook scheelt.
ivm met dat (rot) weer ...

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:12

Van mij (een KWPNer) onder 200 grams met hals, op stal klap ik de hals naar achteren. Moet zeggen dat we een grote ruime frisse stal hebben, daardoor het voordeel dat de deken op kan blijven liggen. Op de vorige stal altijd te klieren met dekens op en dekens af ivm te warm op stal. Hij heeft het heerlijk warm, misschien als het echt kouder wordt en ik zie/voel aan me paard dat hij het koud heeft nog een dekentje van 100 grams eronder.
Suc6

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:16

ligt aan hoe warm die staat en mijn welsh bv is verschrikkelijk die staat onder ongeveer 400gr half geschoren en die kan ik gerust weer scheren........(Grrrr).
Maar onze Kwpn-er daarintegen staat onder 400gr volledig geschoren en die is nog steeds mooi!