! Zijn staart zit ook altijd vol met strootjes. Staldeken wordt er ook niet schoner op. Buiten, bij goed weer en als de bodem droog en niet te koud is, gaat meneer ook rustig buiten liggen maffen. Als hij niet kan gaan liggen, slaapt hij staand. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! Zijn staart zit ook altijd vol met strootjes. Staldeken wordt er ook niet schoner op. Buiten, bij goed weer en als de bodem droog en niet te koud is, gaat meneer ook rustig buiten liggen maffen. Als hij niet kan gaan liggen, slaapt hij staand. Sizzle schreef:Ik heb een paard dat echt uren per dag plat op haar zij ligt te slapen en daar ook een enorme herrie bij maakt. Ik weet niet meer hoe vaak ik wel niet opgebeld ben door stalgenoten dat mijn paard dood aan het gaan was![]()
Zelfs als je voer in de bak deed keek ze even met 1 oogje op om dan weer domweg verder te ronken tot ze het eindelijk tijd vond om op te staan.

anjaenrene schreef:Sizzle schreef:Ik heb een paard dat echt uren per dag plat op haar zij ligt te slapen en daar ook een enorme herrie bij maakt. Ik weet niet meer hoe vaak ik wel niet opgebeld ben door stalgenoten dat mijn paard dood aan het gaan was![]()
Zelfs als je voer in de bak deed keek ze even met 1 oogje op om dan weer domweg verder te ronken tot ze het eindelijk tijd vond om op te staan.
Dit lijkt op die van mij!! hahaha In de opfok vonden we haar al geregeld languit in het veld terwijl de rest stond te grazen! Nu krijg ik regelmatig sms foto's van stalgenootjes omdat ze weer een letterlijk knock-out in haar box ligt en het niet eens lijkt of ze adem haalt.

hou er maar een viespeuk op na zo.., zelf haar nog nooit zien doen.
doen dr heel veel. Wij zijn roofdieren, paarden vluchtdieren... ze moeten dus 24/7 bereid zijn gelijk te vluchten.
zo grappig (trappen met de hoeven, geluidjes maken enzo)
) maar zelden helemaal plat: beentjes opgetrokken/opgekruld en d'r hoofd steunend op d'r mond op de grond. Op de wei gaat ze niet snel liggend slapen. Met dit weer al helemaal niet (veels te koud aan d'r gat) en in de zomer alleen als ze genoeg op haar gemak is. En dan nog nooit helemaal plat
sissi71 schreef:@knollentuin: inmiddels vermoeden we dat ze idd aan narcoleptie lijdt, want ik vond het toch vreemd en ben eens op internet gaan snuffelen. We hebben haar nu een maand en sinds een week ligt ze te slapen in de stal: vieze plekken en zaagsel/stro op haar lijf zijn het bewijs! Nu ze liggend slaapt, heeft ze er overigens wel opmerkelijk minder last van. Heel soms zien we haar nog (bijna) door haar voorbenen zakken, maar niet meer 20x per dag zoals eerst.
Haar humeur is ook een stuk beter nu trouwens