Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Debbie schreef:Ik verbaas me echt dat de meeste van jullie bijna nooit gecontroleerd worden.
Op buiten concoursen wordt bij ons het paspoort altijd nagekeken, sowieso op entingen en transpondernr.
Soms zelfs door beide jury's
Op binnen wedstrijden wordt het vaak steekproefsgewijs gedaan bij het secretariaat.
En ik ben op buiten concoursen ook wel regelmatig een dierenarts(?) tegengekomen met een scanner.
Dan werd de chip en het paspoort gecontroleerd of het wel matcht.
talented schreef:Debbie schreef:Ik verbaas me echt dat de meeste van jullie bijna nooit gecontroleerd worden.
Op buiten concoursen wordt bij ons het paspoort altijd nagekeken, sowieso op entingen en transpondernr.
Op binnen wedstrijden wordt het vaak steekproefsgewijs gedaan bij het secretariaat.
En ik ben op buiten concoursen ook wel regelmatig een dierenarts(?) tegengekomen met een scanner.
Dan ben ik heel benieuwd waar jij start aangezien het me nogal onwaarschijnlijk lijkt wat je zegt. Op grote concoursen/kampioenschappen wordt steeksproefsgewijs gecontroleerd, verder zelden. Je documenten door beide jury's laten nakijken is natuurlijk echt tijdverspilling. Goed = goed.

Debbie schreef:Euhm.. Zou ik daar over liegen dan? Ik rij voornamelijk wedstrijden in Friesland.
En het westen van Groningen, soms noorden van Drenthe. Je mag best eens met me mee op concours hoor
Controleren van paspoort is hier de normaalste zaak van de wereld. Ik schrijf ook regelmatig bij jury's en de jury van de eerste proef checkt dan ook altijd even het paspoort.
Pas bij de 2e keer foto mee sturen, achterop geschreven dat deze pony toch echt daadwerkelijk schimmel is en niet meer bruin *zucht*. We wilden het gecorrigeerd hebben, we kregen nl. erg vaak commentaar van de jury. mrie schreef:Lowara schreef:@ Mrie: whuhahaha een appelschimmel? de schetser van jouw paard wel was kleurenblind of niet?
Tja ik denk dat ie meer verstand had van verzekeren....
Debbie schreef:Ik verbaas me echt dat de meeste van jullie bijna nooit gecontroleerd worden.
(en geen dna nummer)

kohtje schreef:jury schreef:Vandaag weer 4 moeten diskwalificeren omdat de enting niet in orde was.
Daar baal ik echt van.......grrrrrr....
Waarom geef je niet gewoon een waarschuwing? Mag je als jury zomaar mensen niet laten starten?