Opzadelproblemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Re: Opzadelproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:05

Met dat laatste zou ik ook oppassen. Mijn verzorgpaard heeft het ook eens gedaan. Ik draaide ook met hem mee en ineens haalde hij naar mij uit. Heb toch 2 ferme trappen gehad.
Denk dat je best toch hulp zoekt.
En veranderen van omgeving kan ook niet slecht zijn ( al was het maar van een manegepaard stal naar een privepaard stal).
Nu is er voor hem nog niet veel veranderd denk ik zo.
Toen die van mij doorhad dat hij niet meer manegepaard moest zijn ( om het zo te zeggen) is hij al veel veranderd. Kan bij die van jou ook zijn, zodra de manegelessen weg vallen.

En niet opgeven. Ik zeg je mijn paard trapte je vroeger de stal uit op de manege, je moest oppassen dat je geen beet vasthad. Nu staat hij zelfs zonder halster op wei en krijg ik hem zonder al te veel problemen gepakt. Kwestie van geduld en vertrouwen en aan mekaar wennen. Kan me indenken dat hij je nu nog niet echt ziet als zijn baasje omdat hij nu nog meeloopt als manegepaard.

Deborah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:16

ik heb wel eens gehoord dat voor sommige paarden stal echt zijn/haar plekje is,zijn/haar rustplek en het daarom
niet fijn vind als er iemand in stal komt een vriendin van mij had dit ook en heb gewoon rustig afgewacht , toen de
band eenmaal sterk was mocht ze steeds wat meer in stal bij hem??

Nonxballard

Re: Opzadelproblemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:10

Hmhm, ja.
Ik denk trouwens wel dat ik nu genoeg advies gehoord heb, maar hoe sluit je zo'n topic weer? Haha, of kan dat niet?

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:06

troi schreef:
Heb je wel eens overwogen om hem buiten zijn stal op te zadelen? Rustig bij de deur blijven staan, wachten tot hij naar je toekomt (flink belonen!) mee naar buiten nemen en hem daar opzadelen. Komt hij niet dan desnoods lokken met iets lekkers. Sommige paarden vinden het heel erg naar om in de stal opgezadeld te worden en helemaal bij een ex-manege paard kan ik me best voorstellen dat hij wat nare ervaringen heeft gehad en daar angstig van is geworden.

dit vind ik een hele goede. succes ermee