Paardenverzekering nuttig of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:00

eowyn04 schreef:
Boerenverzekering??? :? Goss wat een verzekeringen allemaal zeg.

Maar dat terug kopen vind ik zo ontzettend belachelijk.
Tis toch jouw paard!!
Nee, met die regel kan ik niet leven.

Zo'n verzekering heb ik dus ook. Je komt eigenlijk overeen dat ze je paard voor een X bedrag (verzekerde waarde) overnemen wanneer ie afgekeurd wordt. Laat je hem uitkeren dan ben je hem in principe dus kwijt.
Verzekerde waarde is normaal gesproken veel hoger dan bedrag waar je paard voor terug kunt kopen. Dus je krijgt wel uitgekeerd als je je paard terug koopt, zo heb ik het ook gedaan.

Ander verhaal wordt het wanneer mijn huidige (jonge) paard wat zou krijgen waarop ik hem af laat keuren. Dan zou verzekering in theorie kunnen zeggen: we gooien hem een jaar de wei op en dan zien we wel of het soms beter is. Dan zou ik hem dus ook niet tegen slachtprijs terug kunnen kopen. Maar goed, dat zou ik nooit doen, paard gaat never nooit levend bij mij weg ;)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 22:05

IKbenEllen schreef:
eowyn04 schreef:
Boerenverzekering??? :? Goss wat een verzekeringen allemaal zeg.

Maar dat terug kopen vind ik zo ontzettend belachelijk.
Tis toch jouw paard!!
Nee, met die regel kan ik niet leven.

Zo'n verzekering heb ik dus ook. Je komt eigenlijk overeen dat ze je paard voor een X bedrag (verzekerde waarde) overnemen wanneer ie afgekeurd wordt. Laat je hem uitkeren dan ben je hem in principe dus kwijt.
Verzekerde waarde is normaal gesproken veel hoger dan bedrag waar je paard voor terug kunt kopen. Dus je krijgt wel uitgekeerd als je je paard terug koopt, zo heb ik het ook gedaan.

Ander verhaal wordt het wanneer mijn huidige (jonge) paard wat zou krijgen waarop ik hem af laat keuren. Dan zou verzekering in theorie kunnen zeggen: we gooien hem een jaar de wei op en dan zien we wel of het soms beter is. Dan zou ik hem dus ook niet tegen slachtprijs terug kunnen kopen. Maar goed, dat zou ik nooit doen, paard gaat never nooit levend bij mij weg ;)

Ik snapt um!
thanx

Valina

Re: Paardenverzekering nuttig of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:14

Voor mij maakt het niet uit wat het paard bij aanschaf heeft gekost.

Of laat je een paard van 2500 euro minder goed behandelen dan een paard wat 25.000 euro gekost heeft?
Ik niet. Ik hou van mijn dieren, ongeacht wat ze hebben gekost.

Ik heb mijn paard (en ook mijn vorige) verzekerd hij Hippozorg. (voorheen Equine Risk)
Heb er ieder jaar de premie al uit gehaald.
Hippozorg doet nergens moeilijk over en heb nog niets niet vergoed gehad.
Kreupelheidsonderzoeken, foto's, verdovingen, medicatie (zowel via spuit als poeder) het wordt allemaal vergoed!
Ja, je hebt wel een eigen risico van 20% en met een minimum van 49 euro per gebeurtenis, maar dan nog.

Mijn paard is afgekeurd, maar kan met een onderhoudsdosis pijnstiller nog prima mee. (recreatief)
Ook die onderhoudsdosis pijnstiller wordt gewoon vergoed.

Paard van mijn vriendin heeft meer dan een jaar op onderhoudsdosis Prednison gestaan. Kosten: € 2,00 p.dag.
Werd gewoon vergoed, zonder problemen.

Net wat iemand anders hiervoor ook al zei: ze doen niet moeilijk en betalen heel vlot uit!

Hoop dat ze dat ook doen, wanneer de onderhoudsdosis niet meer werkt voor mijn paard,....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:20

ik ben erg blij dat ik verz ben!

ik ben al 11 jaar verz bij dezelfde maatschappij en heb al erg veel geclaimd helaas
2 paarden zijn opgehaald en 1 paard is in de kliniek ingeslapen
zonder mijn verz was ik falliet geweest

ook nu met mijn laatste paard,sommige dure dingen zoals de ct scan en dure medicatie worden niet uitgekeerd[ dit ook omdat een vorige kliniek de term headshaker aan mijn paard heeft gehangen en daar geeft de verz geen geld meer aan uit voor onderzoeken]

ik heb net weer een rek van ruim 700 euro ingediend en krijg daar toch een mooi bedrag[ - medicijn Magnesium/vitE] vergoed

begin dit jaar heeft hij 11 dagen in de kliniek gestaan ,dat had ik zonder verz gewoon niet meer kunnen opbrengen

ik heb helaas erg veel kosten aan mijn paarden gehad.

ik blijf verzekeren uitgebreid met ziektekosten.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:20

Bij één van mijn paarden had ik een vrij uitgebreide verzekering, echter toen puntje bij paaltje kwam, keerde de verzekering niet uit.
De kosten van de verzekering waren toen in totaal (aantal jaren verzekerd) iets van 1500 euro. De operatie de gedaan moest worden, was 1000 euro. Ik was dus in totaal 2500 euro kwijt voor een operatie van 1000 euro....
Echt belachelijk was het dat het niet vergoed werd en sindsdien verzeker ik geen paarden meer.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:29

Wij hebben niet alle paarden verzekerd, alleen de sportpaarden bij de Hippo. En oh, wat zijn we daar blij om, want helaas is het echt nodig geweest.
Nooit moeilijk doen, alles binnen no time uitkeren (zelfs een heel moeilijk geval). Echt een toppie service!
Dus bij ons blijven ze absoluut verzekerd.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:25

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:40

Mijn paard is sinds een aantal maanden wel verzekerd maar wel alleen voor de dood kost per jaar maar iets van 70 euro ofzo.
De verzekering houdt in:
•acute dood
•noodslachting
•brand

Het zal toch altijd moeilijk blijven, ken verhalen van mensen die hun paard goed verzekerd hadden maar als puntje bij paaltje kwam ze niets uitbetaald kregen tja de kleine lettertjes ze kunnen er vaak toch wel aan uit als ze willen. Maar zo ken ik ook mensen die hun paard altijd wel verzekerd hadden maar omdat ze het niet nuttig vonden het paard uit de verzekering haalden en ze binnen een aantal maanden grote kosten moesten maken of het paard zelfs door een ongeluk ingeslapen moest worden. En dan heb je ook al die jaren al betaald en dan denk wat schiet ik er mee op en dan blijk je het na een vrij korte tijd toch nodig te hebben.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 16:24

pfff blijft moeilijk.

Heb toch besloten om de verzekering stop te zetten en elke maand te sparen.
Ivm emigratie had ik haar volgend jaar er toch al uit moeten halen, nu dan een aantal maanden eerder.

Op hoop van zegen, zeggen we dan maar!

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:55

Ik heb 2 paarden, ondanks afstamming cq. fokwaarden allebij voor relatief weinig verzekerd(3500EUR)
Nu heb ik afgezien van die verzekering ook een ziektekosten verzekering. 1 van mijn paarden heeft een keer een allergische reactie op een wormenkuur gehad(prednisonspuit a la 17,50EUR)

De ander daar integen;
slijmbeursontsteking straalbeen(1500EUR and still more to come)
koliek(geen operatie) (350EUR)
orthopedisch beslag(350EUR)

de premie van 200EUR per jaar heb ik ondanks dat mijn andere nog nooit wat heeft gedeclareerd er in 2 jaar nu al ruimschoots uit; 2*2*200 = 800EUR

tot op heden vergoed; 1862EUR

Afgezien van het feit dat ik vind dat je als houder zelf deze kosten in een spaarpotje moet hebben ben ik toch blij dat mijn spaarpotje weer met 80%van mijn inleg gevuld is.

overigens kan ik 1 verzekeraar ongelofelijk aanraden; hippozorg
heb verschillende steken laten vallen; niet tijdig declareren geen contact boven de 500EURO niet tijdig doorverwijzing kenbaar gemaakt, toch hebben zij altijd alles netjes uitbetaald, kan ik over een bepaalde andere verzekering niet zeggen(wil hier geen firma's zwart maken zeker niet gezien dit al over 3 jaar geleden gaat)

wat betreft die WA verzekering allemaal onzin, je hebt een meldplicht dat wil zeggen dat op het moment dat je een nieuw paard aanschaft je dit aan je verzekering dient te melden, dat meegenomen mag een verzekeringsmaatschappij niet weigeren onder 2 voorwaarden
1. Paard is voor "recreatieve doeleinden dw. geen fok, handelsproduct"
2. Maximaal 5 paarden.

Ik ben heel blij met mijn verzekering! kan iedereen iets dergelijks aanraden, ook als je een "taai"- paard hebt, ze kunnen allemaal wel wat krijgen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:41

Ik heb ooit mijn merrie gekocht voor 1.500 euro.

het volgende volgde......
Mok ( ernstig) 700 euro
Peesblessure - 1500/2000 euro
bevangen/hoefzweer/onder verdoving moeten houden/ allergische reactie 2000/2500 euro incl suplementen/ medicatie.
hierbij zat nog speciaal beslag en gekantelde hoefbenen.
Artrose, ocd.

nieuwe peesblessure, weer onder verdoving op stal, speciaal beslag,pijnstillers, foto`s, scan`s, controles. 1500/2000 euro

Hier in noem ik niet eens al die kleinere dingen die elkaar in rap tempo opvolgde.

Pas nog, 2 peesblessures aan de achterbenen, schieffel die verwijdert moest worden, SI gewricht slecht....deze rekening komt nog......samen met die van het in laten slapen......

Nee ik nam geen verzekering omdat ik zo vaak hoorde dat het onzin was :( :(
Heeft me jaren mijn vakantie gekost en het omdraaien van ieder duppie.........en nu ben ik haar nog steeds kwijt.

Hier komt geen paard meer zonder verzekering..........ik moet alleen van beide de juiste nog vinden.

tips?????

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:21

verschrikkelijk om te horen, ik kan dus echt hippo aanraden maar daar denkt een ander misschien anders over...

qua paard; koop een gelder;)
Heb 1 sport-gefokt paardje die elke week wel wat heeft en mijn gelder is 3 maanden terug in volle galop onderuitgegaan tegen een paal aan, 3 uur vast gelegen in stal aangereden door een vrachtwagen(+_10kmpu) bijna verdronken in een sloot etc.etc.

maar heeft me nooit een cent gekost:D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:50

Mijn merrie was een volle gelder, vreselijk mooie afstamming en een mooie meid om te zien.
Ik zie het net als met een auto....je hebt mazzel of je hebt het niet.

Hippo ziet er inderdaad niet verkeerd uit, netjes aan de telefoon en prima voorwaarden.
Ik denk dat dat `m inderdaad gaat worden.

xkalanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:36

mijn paard is officieel niet van mij. maar de eigenaar heeft haar wel verzekerd. mijn vorige pony heb ik in moeten laten slapen omdat ze haar been gebroken had, geloof niet dat ik ooit spijt heb gehad dat ik voor haar geen verzekering had, daar dacht ik toen niet echt bij na.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:40

Jeetje, das apart! had ik nooit achter dat type paard gezocht trouwens! zie er meer die echt niet stuk lijken te kunnen.. Vind het ook apart met hoeveel vershcil ik mijn paarden behandel, mijn gelder zet ik met ijs en kuilen van het stuktrappen in de regen zo op het bevroren land, die redt zich wel.. de ander is al 2 dagen de box niet uitgeweest(heeft dan ook wel orthopedisch beslag) Het enige waar mijn gelder wel heel gevoelig op is is voedsel, de pensionstalling waar ik sta blinkt niet uit op zijn kuil dus als ik geen eigen hooi voer staat ze binnen no time met koliek op stal. Verder qua beenwerk en algehele gezondheid is het echt een fit paard.

Hippo is trouwens ontstaan nadat interpolis gestopt is met de paardenverzekering maar op het moment dat je declareert krijg je uitbetaald van equinerisk, beetje apart zeker gezien de prijs en polisvoorwaarden van beiden verschillend is..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:48

Hippo was eerst van Amev, die stopte ermee en toen zijn de 'zelf' verder gegaan. Wij kregen in de amev tijd nog 'korting' omdat paps daar werkt. Wij krijgen altijd gewoon uitbetaald van Hippo dacht ik/ :=

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 14:24

MyWishMax schreef:
Hippo was eerst van Amev, die stopte ermee en toen zijn de 'zelf' verder gegaan. Wij kregen in de amev tijd nog 'korting' omdat paps daar werkt. Wij krijgen altijd gewoon uitbetaald van Hippo dacht ik/ :=

jaja, vriendjespolitiek! :P

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:33

PetraVANL schreef:
Hippo is trouwens ontstaan nadat interpolis gestopt is met de paardenverzekering maar op het moment dat je declareert krijg je uitbetaald van equinerisk, beetje apart zeker gezien de prijs en polisvoorwaarden van beiden verschillend is..

Ik was altijd verzekerd bij EquineRisk, maar dat is dus gestopt en overgegaan in Hippo Zorg.
Ben súpertevreden over Hippo! (over Equine destijds trouwens ook hoor! Zelfde verhaal!)
Net wat iemand anders hier ook al schreef, ik krijg ook altijd alles vergoed, ook als ik vergeten was om bepaalde onderzoeken/kosten van te voren aan te melden.
Nog een oude nota? Geen probleem, indienen en binnen no-time heb je je geld binnen.
Super!

Ik stap echt niet over naar een andere verzekeraar! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:36

alison_belle schreef:

Mok ( ernstig) 700 euro
bevangen/hoefzweer/onder verdoving moeten houden/ allergische reactie 2000/2500 euro incl suplementen/ medicatie.
Artrose, ocd.

nieuwe peesblessure, weer onder verdoving op stal, speciaal beslag,pijnstillers, foto`s, scan`s, controles. 1500/2000 euro

Hier in noem ik niet eens al die kleinere dingen die elkaar in rap tempo opvolgde.

Pas nog, 2 peesblessures aan de achterbenen, schieffel die verwijdert moest worden, SI gewricht slecht....deze rekening komt nog......samen met die van het in laten slapen......

Heeft me jaren mijn vakantie gekost en het omdraaien van ieder duppie.........en nu ben ik haar nog steeds kwijt.

Hier komt geen paard meer zonder verzekering..........ik moet alleen van beide de juiste nog vinden.

tips?????

Maar, voor hoeveel had je haar dan willen verzekeren? Als je dat voor het aankoopbedrag had gedaan, dan had je maar voor 1000 euro per jaar kunnen declareren en de kosten daarboven alsnog zelf moeten betalen, net als je premie.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:54

Dat ligt er natuurlijk aan voor welk bedrag je je paard in de verzekering doet, je kan je paard wel voor €1500 hebben gekocht, maar hem wel in de verzekering doen voor €2500, om maar even een voorbeeld te geven :)

Je premie loopt dan natuurlijk wel wat op, op die manier :Y)
Maar ik denk dat je met €2500 maximale declaratie over het algemeen een heel eind komt, mijn vorige paard heeft heel wat keertjes de kliniek van binnen gezien, maar ik ben nooit boven die €2500 uitgekomen.

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:09

Mijn vader is maar wat blij dat wij een verzekering hebben genomen voor me paard. De visio en dierenarts kosten zijn bijna voledig vergoed. Als hij dat zelf had moeten betalen had ik nu geen paard meer gehad :+ . Ik zou je paard niet zonder verzekering laten staan ze kunnen zomaar in het draad hangen of zo.
ze was uitgebreid verzekerd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:58

eowyn04 schreef:
MyWishMax schreef:

jaja, vriendjespolitiek! :P

Ja :P Alleen nu niet meer _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:59

Okee, jullie hebben trouwens gelijk dat het eraan ligt voor hoeveel je je paard verzekerd had. Ons paard was behoorlijk duur in de aanschaf en is voor dat bedrag verzekerd. Is wel een hoge premie, maar hebben het er al dik uitgehaald elk jaar. Niet dat je daar blij mee moet zijn...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:09

eowyn04 schreef:
Ik zat gister-avond eens te rekenen wat betreft de verzekering van mijn paard.

Hierbij kwam ik tot de conclusie dat ik in totaal zo ongeveel 1200 a 1300 euro :$ per jaar betaal en daar bedoel ik mee:
De kosten van de verzekering per jaar.
Eigen risisco.
80% per DA rekening wordt vergoed, dus 20% komt nog voor eigen rekening.

Ik kwam tot de conclusie dat ik afgelopen jaren eigenlijk beter geen verzekering kon hebben, want de kosten die ik heb gemaakt zonder verzekering waren in totaal goedkoper dan met verzekering. :\

Ik geloof dat ik mijn verzekering op ga zeggen, want ik ben meer geld kwijt op deze manier.
(had de verzekering eind volgend jaar toch wel moeten opzeggen ivm emigratie naar Zuid-Frankrijk, maar geloof dat het een jaartje eerder wordt).

Hoe zijn de ervaringen van jullie?
Hoe denken jullie over de verzekeringen?

Ik denk dat een verzekering idd nuttig is bij grote blessures of bv koliekaanvallen waarbij ze naar de kliniek moeten of evt operaties.
Maar helaas kan je deze dingen nooit van te voren voorspellen (of gelukkig, het is net hoe je het zien wilt ;) )

Ik heb drie paarden, alle drie super goed verzekerd... Ik vind dat men een risico om paard niet te verzekeren... Als er daadwerkelijk iets gebeurd en jij heb jouw paard niet verzekerd.... Het zijn vaak hele hoge bedragen, meestal dat jij geld moet lenen, een operatie e.d. is niet goedkoop.

Je weet nooit wanneer een paard iets krijgt... Mijn merrie heb ik als veulen, uitgebreid verzekerd. Zij is pas wat gaan mankeren toen zij met 4 jaar oud drachtig was--> 5 dgn koliek.. Haar veulen is ook meteen verzekerd bij geboorte en die had na drie maanden een trap tegen zijn kaak gekregen--> moest geopereerd worden en week met zijn moeder op kliniek staan... Mijn ruin heeft nooit wat gemankeerd. Een ongeluk zit, net als de mens, in een klein hoekje. En IK, ik neem de risico niet...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:54

Lovely schreef:
alison_belle schreef:

Mok ( ernstig) 700 euro
Artrose, ocd.

tips?????

Maar, voor hoeveel had je haar dan willen verzekeren? Als je dat voor het aankoopbedrag had gedaan, dan had je maar voor 1000 euro per jaar kunnen declareren en de kosten daarboven alsnog zelf moeten betalen, net als je premie.

Als ik haar toen verzekerd zou hebben zou dat zeker voor een hoger bedrag geweest zijn.
Maar ik ging er eigenlijk van uit dat een gelder wel wat hebben kon.
Mijn volgende paard zal in aanschaf ook niet te duur zijn maar die verzeker ik wel tot 4.500.