xx_Kelly_xx schreef:2de update
Ik heb trouwen wel een schraalpaard, die bomvol zit met energie. Wat zou ik eventueel kunnen voeren inplaats van brok om haar dikker te krijgen, want ze mag wel wat aankomen..
Krijgt overigens HEEL veel hooi.
Maismeel, bietenpulp.
Met name bietenpulp werkt, maar is erg tricky! Dat moet je goed weken (nacht laten staan) en beginnen met in kleine hoeveelheden geven en dat rustig opvoeren tot ongeveer een halve emmer.
Bij heel veel hooi denk ik aan een baal per dag; dat is echt veel, maar wanneer de kwaliteit beroerd is, is het enkel buikvulling. Niks mis mee, maar dan moet de voeding wel ergens anders vandaan komen.
Voer wel iets van mineralenbrok (of pavo summerfit o.i.d.) om te zorgen dat ze voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt, alders kom je van de regen in de drup. Met name magnesium wil nog weleens een punt van aandacht zijn. Helaas is alleen middels bloedonderzoek aan te tonen hoe de mineralenhuishouding ervoor staat, maar persoonlijk zou ik het wel adviseren. Kost ongeveer 100 - 150 euro, beetje afhankelijk van wat je allemaal laat testen en wat de dierenarts voor het consult rekent. Ik ben ongeveer 120 euro kwijt in totaal voor zo'n onderzoek.