Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
}Citaat:Nee hoor dan heeft hij in mijn ogen niet gewonnen, het heeft met vertrouwen te maken.Wanneer je paard bang is en je wil hem koste wat kost er toch langs krijgen, kweek je geen vertrouwen.Af stappen hem gerust stellen en er langs lopen of een andere weg nemen is beter.Mijn paard is heel soms bang, ik ga dan gewoon een andere kant op.Hij vertrouwd mij en is super braaf en wil lang bijna alles lopen.
), liep weer terug met hem en stapte weer op waarna we vervolgens nog een keer langs de enge dingen reden.
.
. Als je gerust gaat stellen, bevestig je immers dat daar ook werkelijk iets engs is
. Kijken mag, maar wel in een normaal tempo doorlopen
. Evtl. een zweepje mee, zodat je je paard aan de hand verder kan drijven.Zammie schreef:Bij een stakend paard (dus niet een angstig paard) stap ik nooit af. Linksom of rechtsom, wij gaan daarheen waar ik heen wil en dat kan efkes duren, maar dan stap ik dus inderdaad niet af.
.Cassidy schreef:Op het moment dat je af moet stappen om ergens langs te komen heb je je huiswerk niet goed gemaakt. As simpel als that. Alle situaties die je op je paard tegen kunt komen kun je nabootsen met behulp van grondwerk, en voldoende pijlen in je koker en kennis van zaken geeft je de nodige middelen om dingen vanuit het zadel op te lossen, is geen afstappen voor nodig...
.
. Er zijn imo gewoon situaties waar het beter is om even af te stappen.
...
, maar omdat het paard de regels vanaf de grond kende, is ze er toch redelijk netjes overheen gegaan.
.
Je staat versteld hoeveel werkmannen dolgraag paardjes aaien. Er is geen ruk aan om langs enge machines te rijden op die manier.
_Tara_ schreef:@ Olliiviia: Maar waarom zou een paard expres doen alsof ze iets eng vindt? Dat kost haar toch alleen maar energie en stress en waarvoor? Om niks toch.
Oliiviia schreef:_Tara_ schreef:@ Olliiviia: Maar waarom zou een paard expres doen alsof ze iets eng vindt? Dat kost haar toch alleen maar energie en stress en waarvoor? Om niks toch.
Maar zo is mijn pony in vele opzichten hoor, ze rent liever tot ze doodvalt dante luisteren naar mij.
Nee maar ze doet het altijd op dezelfde plek, dan voel ik haar ook wat trager stappen en van links naar rechts lopen om te zien naar welke kant ze het best kan springen om ervan door te gaan.
En dan ben ik echt genoodzaakt om af te stappen en dan verderop er weer op te springen.
Als een paard weigerd te luisteren, heeft dit een reden.Dilan1993 schreef:Oliiviia schreef:
Maar zo is mijn pony in vele opzichten hoor, ze rent liever tot ze doodvalt dante luisteren naar mij.
Nee maar ze doet het altijd op dezelfde plek, dan voel ik haar ook wat trager stappen en van links naar rechts lopen om te zien naar welke kant ze het best kan springen om ervan door te gaan.
En dan ben ik echt genoodzaakt om af te stappen en dan verderop er weer op te springen.
een paard doet nooit iets als express schrikken, alleen om de mens te irriterenAls een paard weigerd te luisteren, heeft dit een reden.
Als je pony liever doodvalt dan te luisteren, zou ik echt een oplossing gaan zoeken voor dit gedrag, dat klopt gewoon niet.

Wanneer ik samen met mijn stalgenootje ga (die overigens een nog jongere pony heeft, maar wel een hele coole) dan durft mijn paardje overal langs. Het lijkt of ze dan wel over de streep wordt getrokken, want alles is ineens niet meer eng als je vriendje er ook langsdurft !

Vie schreef:Maar ik denk ook dat als je al héél ver staat, zowel jij als je paard dat er altijd een onvoorziene situatie kan ontstaan waarbij je paard bang is en dus even niet meer wil omdat hij-zij (even) twijfelt aan jou leiderschap.
Toen ben ik er ook af gegaan en erlangs gelopen.