Americo, het paard van Sinterklaas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:11

Goh wat grappig...het goede antwoord uit een onverwachte hoek :) maar dan moeten ze dus weer opzoek naar reserves...ook geen gemakkelijke opgave.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 13:02

DeTol schreef:
Lieve Lezers, speciaal nu maar even een account aangemaakt om dan nu nog maar éénmaal het bevrijdende antwoord te geven. Het verhaal in de NRC klopt als een bus en daarmee de ook commentaren van mucho en bommeke.
De enige echte Amerigo ( inmiddels 28 jaar oud) leeft en was voorheen mijn politie dienstpaard en is na zijn pensioen bij mij thuis op stal gekomen en weer later bij de "buurman" gezellig tussen de ponies. Al 21 jaar is Amerigo (met een G) het vaste tv paard van Sinterklaas, de eerste keer was in Elburg. Soms werd er vanwege de grote drukte ook gebruik gemaakt van het paard Choice van mijn vriend Joop de Jong van Manege Anydale uit Muiderberg en dan voornamelijk inderdaad bij de commerciéle omroepen. Die is helaas overleden afgelopen jaar. De echte leeft dus nog en zoals jullie zagen doet het nog prima. Groeten PaardenPiet Piet

Dank u wel, met dit antwoord kan ik wat! Jeetje, wat maakt mijn topic los zeg :o

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:10

Ik hoop dat de echte Amerigo nog lang met de sint op pad kan!
Geweldig verhaal!

Apple

Re: Americo, het paard van Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:23

Wat leuk, antwoord van een echte kenner :-)

Gelukkig leeft de echte Amerigo nog :-) Hoop hem nog vaak te zien op TV :-)

Nosima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:29

Ik weet dat de Americo die van de zomer overleden is bij de KLPD in Nunspeet (Dienst levende Have Politie) stond.
Waar zijn nieuwe schimmel vandaan komt weet ik niet.
Het is idd wel jammer dat ze zomaar een nieuw paard hebben zonder dit te melden. Mijn kinderen hadden ook gehoord
dat hij was overleden. Hier hadden ze best aandacht aan kunnen besteden. Een paard heeft niet net als de Sint een eeuwig leven toch???

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:54

Nosima schreef:
Ik weet dat de Americo die van de zomer overleden is bij de KLPD in Nunspeet (Dienst levende Have Politie) stond.
Waar zijn nieuwe schimmel vandaan komt weet ik niet.
Het is idd wel jammer dat ze zomaar een nieuw paard hebben zonder dit te melden. Mijn kinderen hadden ook gehoord
dat hij was overleden. Hier hadden ze best aandacht aan kunnen besteden. Een paard heeft niet net als de Sint een eeuwig leven toch???

Dat is dus de reserve Amerigo! In de drukke tijden ondersteunde hij de échte Amerigo omdat die het anders te druk heeft. De échte Amerigo leeft dus nog!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:00

Leuk, dat er even uit de betrouwbaarste bron opheldering wordt gegeven. Ik vroeg me laatst ook al af, hoe het nu precies zit. Amerigo woont dus gewoon nog 1 dorpje verderop.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:08

Geweldig dat dit paard al zolang dienst doet als Sinterklaas zijn paard.
Ik hoop dat hij het nog lang kan doen al zou het opleiden van een vervanger misschien niet verkeerd zijn.

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:08

Wat leuk dat de eigenaar van Amerigo antwoord heeft gegeven! :D
Gelukkig leeft ie nog, wat een lief koppie heeft ie zeg. Hopelijk kan hij nog lang mee!

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:20

erg leuk die reaktie van paardenpiet!! hoop dat amerigo nog lang kan meelopen!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:40

Oh wat gaaf om te lezen dat de echte Amerigo nog leeft!
Ik heb een achternichtje van Amerigo (via vader en opa Orthos) en gisteren heeft ze haar eerste echte Amerigo fotoshoot gedaan!

Zie ook onderaan in mijn profiel...

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:56

wat een verhaal XD

gelukkig is de echte Amerigo er nog

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:27

Nog even terug op "slecht weer vandaag" tot mijn 9e levens jaar woonde ik in antwerpen en ben dus ook opgevoed met het idee dat het paard van sinterklaas "Slecht weer vandaag" als naam had. Dat was even raar dat in NL het paard ineens een andere naam heeft.

Waar het precies vandaan komt weet ik niet, ik keek vroeger met sinterklaas altijd een serie op TV met sinterklaas en zwarte piet in een heel koud tochtig kasteel (die geheel vlaamstalig waren natuurlijk) en Bart Peeters geloof ik.
iedere avond werd er een verhaal verteld over de avonturen die hij met zwarte piet beleefde.
het programma "Dag Sinterklaas" http://www.youtube.com/watch?v=zU9a7MKB8bw

in dit programma werd het paard "Slecht weer vandaag" genoemd te horen op 5.33

ik vond dit altijd een geweldig mooi programma om te zien :D ;) :+

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:31

offtopic..

Amerigo is de zoon van KWPN Hengst Orthos.. en laat dat nu ook de vader van mijn paard zijn <:) :D :D :D

Ze zijn dus een klein beetje familie.. Whoehooeeee!! Ben hier pas achter gekomen en heb meteen het heugelijke nieuws aan mijn paard medegedeeld.

www.hetechtepaardvansinterklaas.nl