Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arm paard
listiglistje schreef:anyw1 als ik iets zie (in dit geval het filmpje) wat nul tot geen rendement oplevert noem ik het gelummel, want het heeft geen nut!
Ik begrijp wat ts wil bereiken, maar zal dit niet bereiken op deze manier, zet hem dan aan de dubbele longe,
daar bereik je (mits juist toegepast) veel meer mee!
Nu kachelt het paard op de voorhand en loopt niet rad door de (te) kleine volte,
dit heeft geen zin en werkt alleen maar belastend...dit paard komt zo never nooit op de achterhand!
YamaDeva schreef:Veel mensen schrijven in hun reaktie dat ze geen angstig/bang paard zien.
Sinds wanneer is angst gelijk aan spanning? Dat zijn in mijn optiek twee héél verschillende dingen.
Er zijn meerdere wegen naar Rome en als zij op deze manier goede resultaten boekt: wat is dan het probleem? Al doet ze dat door gekke bekken trekken op 10m afstand van het paard. Als de eigenaar blij is met het eindresultaat en als het paard lekkerder in zijn vel zit is dat toch positief?
Ik zie goed onderbouwde kritiek voorbijkomen met concrete tips en aanwijzingen, maar een aantal reakties zijn in mijn optiek nutteloos - deze lijken voornamelijk gericht op het onderuit halen van TS en haar filmpje. En dat vind ik erg jammer. Bekritiseren van anderen zou bedoeld moeten zijn om die persoon nieuwe inzichten te geven, verder te helpen, aan het denken te zetten.... in ieder geval iets constructiefs, niet iets destructiefs.

bastiano680 schreef:YamaDeva schreef:Veel mensen schrijven in hun reaktie dat ze geen angstig/bang paard zien.
Sinds wanneer is angst gelijk aan spanning? Dat zijn in mijn optiek twee héél verschillende dingen.
Er zijn meerdere wegen naar Rome en als zij op deze manier goede resultaten boekt: wat is dan het probleem? Al doet ze dat door gekke bekken trekken op 10m afstand van het paard. Als de eigenaar blij is met het eindresultaat en als het paard lekkerder in zijn vel zit is dat toch positief?
Ik zie goed onderbouwde kritiek voorbijkomen met concrete tips en aanwijzingen, maar een aantal reakties zijn in mijn optiek nutteloos - deze lijken voornamelijk gericht op het onderuit halen van TS en haar filmpje. En dat vind ik erg jammer. Bekritiseren van anderen zou bedoeld moeten zijn om die persoon nieuwe inzichten te geven, verder te helpen, aan het denken te zetten.... in ieder geval iets constructiefs, niet iets destructiefs.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dus je kunt de boodschap beter duidelijk neerzetten bij dit soort types.
Bijdehandje omschrijft trouwens precies hoe ik erover denk.
YamaDeva schreef:Veel mensen schrijven in hun reaktie dat ze geen angstig/bang paard zien.
YamaDeva schreef:Er zijn meerdere wegen naar Rome en als zij op deze manier goede resultaten boekt: wat is dan het probleem? Al doet ze dat door gekke bekken trekken op 10m afstand van het paard.
YamaDeva schreef:Als de eigenaar blij is met het eindresultaat en als het paard lekkerder in zijn vel zit is dat toch positief?
Ik zie goed onderbouwde kritiek voorbijkomen met concrete tips en aanwijzingen, maar een aantal reakties zijn in mijn optiek nutteloos - deze lijken voornamelijk gericht op het onderuit halen van TS en haar filmpje.
YamaDeva schreef:En dat vind ik erg jammer. Bekritiseren van anderen zou bedoeld moeten zijn om die persoon nieuwe inzichten te geven, verder te helpen, aan het denken te zetten.... in ieder geval iets constructiefs, niet iets destructiefs.
bastiano680 schreef:Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dus je kunt de boodschap beter duidelijk neerzetten bij dit soort types.
Bijdehandje omschrijft trouwens precies hoe ik erover denk.
MiniMouse schreef:listiglistje schreef:anyw1 als ik iets zie (in dit geval het filmpje) wat nul tot geen rendement oplevert noem ik het gelummel, want het heeft geen nut!
Ik begrijp wat ts wil bereiken, maar zal dit niet bereiken op deze manier, zet hem dan aan de dubbele longe,
daar bereik je (mits juist toegepast) veel meer mee!
Nu kachelt het paard op de voorhand en loopt niet rad door de (te) kleine volte,
dit heeft geen zin en werkt alleen maar belastend...dit paard komt zo never nooit op de achterhand!
Precies, dit is nou juist net niet de manier om het rug en achterbeengebruik te bevorderen.
Citaat:Nee, maar juist wel om rug- en beenpijn te bevorderen en aan de manier van lopen te zien lukt dat prima! Het is echt kwalijk dat mensen het heel normaal vinden dat er grof geld betaald wordt voor dit soort onkunde en het heet dus eigenlijk gewoon oplichting. Er is niet, maar dan ook helemaal niets aan dit filmpje te zien wat positief, behulpzaam, gezond of leerzaam is voor het paard. Wat we zien is een onkundig grietje dat per se ergens controle over wil hebben en daar dit arme, kreupele paard voor gebruikt.
Ik vind niet dat het paard erg slecht loopt,wel dat hij/zij door de spanning in de spieren houterig kan bewegen..Door de training leert het paard op een juiste manier met spanning omgaan en het gevolg daarvan is weer dat de spieren los gaan worden..pleiada schreef:Wat een reacties allemaalIk vind niet dat het paard erg slecht loopt,wel dat hij/zij door de spanning in de spieren houterig kan bewegen..Door de training leert het paard op een juiste manier met spanning omgaan en het gevolg daarvan is weer dat de spieren los gaan worden..
Citaat:Ze doet het erg goed met moeilijke paarden en krijgt vaak voor elkaar wat somige andere trainers niet gelukt is...
Citaat:De opleidingen en trainingen die mensen doen zegt niet altijd iets over kunde..Dat heb ik al zo vaak meegemaakt..Natuurlijk wordt er enorm veel geprutst met paarden,maar ook mensen met veel opleiding zijn niet altijd even kundig..