Ik lees hieruit dat in dit geval 2e hands dus beter is als nieuw
Zonnetje81
Geplaatst: 16-11-10 13:34
Ik ben voor een: van Thiel Domino Chess gegaan, zonder zadelkamer.
Echt super fijne trailer ben er zo blij mee
Is tov anderen trailers ook niet zo extreem zwaar en niet de duurste klasse.
Cleo12
Geplaatst: 16-11-10 13:42
Ik zou naar een goede dealer in de buurt gaan en eens kijken wat hij je kan bieden voor hetgeen wat jij graag wilt. Als er dan wat met je trailer is kan je makkelijk terug. Vaak hebben ze ook wel een die eens verhuurd is geweest (en zo goed als nieuw) waar dan nog wat van de nieuw prijs af kan. Ik zou ook in elk geval kijken naar wat voor een auto je er voor zet, dat verschilt ook nogal eens in wat je er achter kan hangen.
In elk geval zijn wij heel blij met onze extra bede trailer (Henra) met aluminium bodem. Als het weer een beetje prut is kunnen we in de trailer zadelen (1 paard dan, geen 2). En de bodem gaat langer mee...
Zadelkamer kan je er altijd later nog in laten zetten.
Als ik nu nog een nieuwe trailer zou kopen dan zou het er een zijn waar de paarden diagonaal kunnen gaan staan. Vroeger dacht ik dat het onzin was, maar ik merk nu dat mijn pony's altijd scheef gaan staan als het maar even kan. Op http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/?p=431 staan geschikte trailers hiervoor.
Ik heb ervaring met de Humbauer spirit 2paards en ben hierover zeer tevreden. Trailer is stevig, degelijk en laat zich makkelijk en rustig trekken. Heb nu zelf een Blomert smaragd met alu-bodem en hierover ben ik ook tevreden.
Williams zijn heel fijn alleen vindt ik ze erg lomp en zwaar, maar daardoor wel weer degelijk. Ik raad je gewoon aan eens te gaan rondkijken. Volgens mij kun je geen heel slechte nieuwe trailer kopen. En als je hem goed onderhoud blijft ie ook goed.
texelse
Geplaatst: 16-11-10 17:17
Volgens mij kun je geen heel slechte nieuwe trailer kopen. En als je hem goed onderhoud blijft ie ook goed.
en hier kan ik jammer genoeg een paar verhalen van Hotra over vertellen die het tegendeel bewijzen. Ook uit eigen ondervinding
silverbrumby
Geplaatst: 16-11-10 17:23
Zoek je een nieuwe trailer of een 2dehands?
Ikzelf heb een Waco 2 paards trailer uit 1998, ligt fijn achter de auto en fijn op de weg, binnenkant is degelijk en voor en achter stangen kunnen los dat vind ik zelf erg prettig mocht er een keer een paard vastzitten ofzo. (Maar er is een ander tussenschot ingebouwd, niet de originele houten, ik heb er 1 van een nieuwer model paardentrailer ingebouwd zitten met een flap in het midden)
Ik vind qua nieuwere trailers Humbaur ook wel mooie en fijne trailers.
Ik heb trouwens helaas ook slechte ervaringen met een aantal Hotra trailers...
papagroom
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-10 23:37
Een Titan van helemaal alu bekeken....leek helemaal zo gek nog niet.
ikke20
Geplaatst: 06-12-10 23:45
ik had dit ook toen ik ging kijken voor een trailer. ook een jaar bezig geweest met van alles uitzoeken enz.
mijn eisen waren hoge trailer. zadelkamer houten trailer mooie vorm kap paniekstang voor geen kunstof spatschermen
ben uiteindelijk op een henra amazone uitgekomen. trailer heeft binnenhoogte van 2,35 paard heeft veel ruimte ruime zadelkamer speciale kunstof bodem(15 jaar garantie op doorrotten) kap is mooi gevormt(niet zon vierkant ding zeg maar) kunstof spatschermen breken snel kunnen weinig hebben. ik heb nu gewoon aluminium?of iets is erg makkelijk en heeft paniekstang.
heb het laatste al keertje nodig gehad en was ideaal. zou ook zo weer voor een nieuwe henra gaan als deze versleten is(al gaat dat hopelijk nog heel lang duren)