Mag geen beslissing maken over mijn eigen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:49

Hahahaha dit is erg zeg.

Je bent volwassen hoor en het is jouw paard, laat ze toch gaan, overleg niets met ze, het gaat hun toch niets aan als ze de baas over je paard spelen dan betrek je ze er niet meer bij.

Toen ik mijn Arabier kocht, ook een jaarling, toen woonde ik nog thuis, was ik wel gewoon de baas over mijn paard, logisch toch en ik betrek ze er ook gewoon bij omdat het leuk en gezellig is, samen erheen en lekkers geven of ze brachten me erheen en halen me er weer op en mijn moeder was erbij toen hij gecastreerd werd etc.

manna_

Re: Mag geen beslissing maken over mijn eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:08

Heel vervelend zo'n situatie.

Vertel je ouders gewoon eerlijk dat je het vervelend vindt dat 9 van de 10 keer negatief zijn over jouw beslissingen en vraag ze ook eens waaaarom ze dat zijn! Dat kan natuurlijk een reden hebben.
Vertel ze dan ook gewoon eerlijk dat je je eigen beslissingen wilt maken.

En nog een tip: regel je eigen E achter B bewijs, hoef je alleen nog maar de auto te lenen ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 21:24

@Ragdollcat ik weet niet wat er zo grappig aan is.

@ xleandrosx Er zijn zeker redenen die waarom ze zouden denken dat ze nog steeds beslissingen over mijn zouden moeten nemen.
Ook die kan iedereen van mij krijgen maar wel via pb, vanwege meelezers ed.

@ iedereen er rest mij dus niks anders dan het allen nog hier of op mijn werk over mijn paardje te hebben.
ook al baal ik daarvan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:16

TS :(:)

ik kan goed begrijpen dat je ervan baalt dat je het thuis niet over je favoriete bezigheid kan hebben. Maar als ze echt zo tegendraads zijn, zit er wss niet veel anders op. :\ Ga maar vaak bij je oma langs, zou 'k zo zeggen. :)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:27

Mijn ouders denken ook vaak mee te mogen beslissen over dingen die ik wou doen.
Ik ben begonnen met niet meer overleggen maar mede te delen.
Zo houd ik ze wel op de hoogte maar merken ze wel dat ze er niks over te zeggen hebben.
Bijv: Als de paarden een wormkuur nodig hebben zou ik het eerst hebben overlegt. Ik heb een wormkuur gegeven want dat was weer nodig.Punt.

Wel echt vervelend voor je zeg!

Succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:20

TS: Goed van je dat je, tegen het advies van je ouders in, voor je paard kiest! Kan me voorstellen dat het heel naar is om niet over je paard thuis te kunnen praten, zonder dat er negatief over gesproken wordt. Echt balen voor je :(:) .
Wens je veel sterkte.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:33

wat balen :(:) dat je zo,n strijd aan moet gaan met je ouders over jouw paardje
maar ik zou hem ook leker gewoon verplaatsen wat beter is voor hem
ze gaan heus wel in zien dat het beter is voor hem als hij daar straks staat

gelukkig heb ik niet zo,n strijd met mijn ouders over mijn kanjer
ja mijn moeder vind het wel zielig dat hij in de winter buiten blijft op de wei met contianer 24/7
maar mijn vader zegt dan ik wil hem ook niet op stal 24/7 dat is niet voor hem
hihi het is niet eens ziijn paard en dat beslist hij dan toch maar even voor me :P
kijk zo kan het dus ook

hoop dat je kanjer het naar zijn zin gaat krijgen op de nieuwe stal

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:56

Pff lastige situatie hoor. Kan me heel goed voorstellen dat je het graag goed hebt met je ouders....
Zelf heb ik me ook vrij lang lang beïnvloeden door mijn ouders, gewoon omdat ik graag iedereen tevreden wilde houden. Als ik over iets een andere mening had dan mijn vader dan had ik er volgens hem gewoon nog niet goed genoeg over nagedacht haha. Uiteindelijk ontdekte ik dat het me nooit lukte om aan al die verwachtingen van iedereen te beantwoorden en dus niemand tevreden was en ik zelf nog het allerminst.
Bij mijn eigen kinderen doe ik het anders (heb er 7 in de leeftijd van 7 tot 25) Ik vraag ze om zélf na te denken over situaties en beslissingen als ze mijn mening vragen. Als ze besluiten nemen waarbij ik mijn bedenkingen heb praat ik daar met ze over. Blijven ze bij hun besluit dat weten ze zeker dat ik dan misschien hun keuze niet steun maar wel altijd achter hún blijf staan. Dat maakt dat mijn kinderen soms ten volle de gevolgen van hun keuzes ondervinden (ik los het niet voor ze op) maar wel altijd op mijn steun kunnen rekenen.
Mijn advies is: praat eens met je ouders. Niet over je paard maar over jullie relatie.
Sterkte intussen. Ik snap dat het niet zomaar opgelost is met de verhuizing van je paard.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:30

Daks schreef:
En over de vraag of ik kostgeld betaal ja 75 euro per maand.
Ook doen ik 1 keer per week koken en koop daarvoor zelf de boodschappen.

ik hoefde het bedrag niet te weten ;)
het ging gewoon over het principe dat je mee betaalt dus een volwaardig mondig gezinslid bent, en het recht hebt om te beslissen over je eigen paard = eigen geld.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:04

Ik ben 17, woon nog thuis en heb sinds 3 maanden een eigen paard. Heb 'm laten castreren, zadel gekocht, ben begonnen met grondwerken en rijden met 'm. Mijn moeder zeurt er niet over, omdat het mijn paard is en ze vind dat k maar zelf moet kijken wat het beste voor 'm is.

IlseXKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:44

nou ja wat raar dat je ouders zo doen.
ik vind het een beetje kinderachtig. Heb je geen kennis die kan rijden of heb je zelf een auto en kan je dan anders geen rijbewijs halen dat je een trailer kan trekken. ;)

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:52

Hoi TS,

Heb je al met je ouders gepraat en/of je paard verhuist?
Ben benieuwd of er verandering in de zaak zit.

En verder, als je even je ei kwijt moet over je paard of ergens anders over, pb je maar!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:16

Mijn paard gaat 28 november verhuizen.
Ik heb gesprek gehad met mijn ouders maar hun vinden het wel meevallen.
En ze zeggen dat ze het beste met me voor hebben.
Dat weet ik ook wel maar dat maakt het maar al te lastig

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:22

Ik zou gewoon doen wat het beste voor het paard is. Als jij ervoor betaald moet dat toch geen probleem zijn voor je ouders? Het is jouw eigendom dus beslis jij wat je met je paard doet, of het nu je ouders zijn of niet. je bent 24 en zelfstandig (en verstandig) genoeg om te weten wat het beste voor je veulentje is. Een veulen moet lekker kunnen spelen en klieren de hele dag. Het liefst met een kleine kudde met gemengde leeftijden zodat hij nog wat regeltjes kan bijleren. Daar wordt hij een hartstikke braaf (rij) paard van later!;)

Succes, en heel goed dat je een betere stal gevonden hebt!:D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:36

ik snap je probleem helemaal.
ook al ben je 24 en volwassen, op zulke momenten kunnen ouders toch nog best veel druk op je uitoefenen.
zorg er in ieder geval voor dat je overal qua kosten blijft zorgdragen, zodat je hier onafhankelijk in blijft
en bij verhuizen; ouders niet meer inschakelen,maar zelf vervoer regelen :j
houdt ze er zoveel mogelijk buiten, en als je bv een wormenkuur wil toedienen, dit niet eens meer melden bij je ouders,maar gewoon kopen en zelf toedienen.

Ik heb hier zelf ook veel last van gehad, en heb het een deel erger omdat ik m'n 4 paarden bij mijn ouders op de boerderij heb staan ( dus er blijft altijd een bepaalde controle in wat ze willen)
maar qua verzorging, rijden en weides etc, regel en betaal ik alles zelf, en staat alles ook op mijn naam.
een voorbeeld was, dat we sinds 6 jaar een weiland huren, en ik het leuk/gezellig vond om 1/2 pensionpaarden erop te hebben. ouders vonden dit nooit leuk, en hoewel we mensen erop hebben gehad, ging dit vaak toch met ruzie.
Nu staat dat stuk land op mijn naam, en kunnen ze hoog en laag springen,maar ze hebben er mooi niets over te zeggen :+ ( maar euhm.. zo extreem qua ruzies is dit niet hoor, we gaan erg vredig om met dit gegeven :+ )
het botst nog steeds af en toe wat asl ze het ergens niet mee eens zijn,maar als ik bij voorbaat al weet dat ze gaan steigeren, dan deel ik ze het gewoon niet mee :+