bodyprotector toch niet zo veilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steenbok1980

Re: bodyprotector toch niet zo veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:37

Ik lees hier veel positieve gebruikers ervaringen, goed zo! Ik ben ook op zoek naar een BP, maar de meeste zijn aan de achterkant te lang. Hoe is jullie ervaring hiermee en hoe dit op te lossen?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:39

Kan je met de dure bodyprotectors ook echt meebewegen als een paard gaat bokken/rennen? Dus naar links en rechts inknikken en je rug hol en bol maken?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:57

Bodyprotectors moeten inderdaad niet te lang zijn, want dan stoten ze tegen de achterkant van je zadel en dat is erg irritant! Helaas waren ze bij mij ook allemaal te lang, en hadden alleen de echte dure bodyprotectors een zeer uitgebreid maatsysteem zodat het wel past. Op www.canter-equipment.nl onder bodyprotectors staat vermeldt hoe je een passende bp op moet meten..

2005: hol en bol gaat zeker weten nog! Links en rechts vind ik moeilijker te beoordelen, maar wordt je volgens mij ook niet echt in belemmerd.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:16

Tot nu toe niks kunnen vinden wat kort genoeg is, iemand ervaring met zelf inkorten toevallig?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:53

Laatst ben ik in de springles gelanceerd door mijn paard. Ik vloog in volle galop (direct na een hindernis) met een salto voorover van hem af en landde op mijn rug en hoofd.
Ik had vreselijk veel geluk dat ik mijn cap op had en bodyprotector aan. Die twee hebben me echt voor erger behoed.
Nu had ik slechts een paar tanden door mijn lip en 2 dagen een vreselijk stijve nek en wat blauwe plekken op mijn benen.
Anders had ik minstens mijn ribben flink gekneusd.

Ik spring niet (meer) zonder BP en cap.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:26

floor01 schreef:
Om even op eerdere opmerkingen terug te komen, een airbag is geen bodyprotector! Althans, zo wordt hij niet gezien, je mag namelijk absoluut geen cross in met alleen een airbag!
Verder ben ik van mening dat een bodyprotector een ware uitvinding is, ook mij heeft hij al diverse malen wat blessures voorkomen.. Bespaar er echter niet op. Hoe goedkoper, hoe verschrikkelijker ze zitten (lees: ze zijn een houten plank). Ik heb een air-o-wear en die past zich zodanig aan mijn lijf aan dat ik niet eens voel dat ik hem aan heb.

dat wist ik niet, weet je ook waarom? :)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:31

Ik heb mijn rug waarschijnlijk gebroken door dat ding! En doe hem daarom ook niet meer om bij het gewone rijden.

Bij het springen (als ik begin met mijn jonge paard) vraag ik me nog af wat ik doe. Als ik val op balken lijkt het me toch wel best lekker om zo'n ding om te hebben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:36

Het mag officieel niet maar ik heb hem ook ietsje ingekort. Dan valt ie niet meer onder de veiligheidseisen.
Ik heb voor de omvang een L gekocht van HH maar voor mijn gevoel zat de M beter alleen mistte ik dan een stukje stof om dicht te doen.... (hij kon gewoon dicht maar ik heb liever wat meer klittenband om vast te zetten) Dus ben een beetje gaan freubelen....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:39

Chaos schreef:
floor01 schreef:
Om even op eerdere opmerkingen terug te komen, een airbag is geen bodyprotector! Althans, zo wordt hij niet gezien, je mag namelijk absoluut geen cross in met alleen een airbag!
Verder ben ik van mening dat een bodyprotector een ware uitvinding is, ook mij heeft hij al diverse malen wat blessures voorkomen.. Bespaar er echter niet op. Hoe goedkoper, hoe verschrikkelijker ze zitten (lees: ze zijn een houten plank). Ik heb een air-o-wear en die past zich zodanig aan mijn lijf aan dat ik niet eens voel dat ik hem aan heb.

Volgens mij omdat de bescherming bij het met paard en al onderuit gaan en bij het tegen de hindernis vallen niet voldoende is.

Steenbok: en een racesafe met korte rug? Ik ben nl niet al te lang en hij zit perfect.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:40

Chaos schreef:
floor01 schreef:

Hij is niet veilig genoeg, nog niet genoeg getest en er bestaat een kans dat hij niet open springt. Verder zit er geen goedgekeurd keurmerk op die jou voor een hoger percentage veiligheid garandeerd dan de BP

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:46

Ik ben ook zeker voor een BP..

De pony van mijn verzorgster stijgerde laatst en toen gleed ze er half aan de achterkant af. Van de schrik trapte de pony vol in haar ribben.. Dit had dus voorkomen kunnen worden met een BP. Die ze helaas niet om had.

Chanellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:16

nou al je egt een goede klap maakt help het niet hoor tuurlijk de verwondingen zijn iets minder maar breken kan nog steeds

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:42

Iemand een idee welke grotere winkel veel verschillende merken en modellen op voorraad heeft? (Het liefst in het midden van het land) Passen is nog altijd de enige oplossing :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:47

Airowear heeft iig bp's met een kortere rug. Heb hier zelf ook 1 van.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:47

Een Bp beschermt zeker wel! Ik had bijna me rug gebroken toen ik 'm niet aan had. Had ik 'm wel aan gehad had ik maar een lichte kneuzing en nu had ik me rug zwaar gekneust en een grote bloeduitstorting. En die bloeduitstorting had ik zeker niet gehad als ik me BP aan had.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:57

waikiki_6 schreef:

dat wist ik niet, weet je ook waarom? :)[/quote]

Hij is niet veilig genoeg, nog niet genoeg getest en er bestaat een kans dat hij niet open springt. Verder zit er geen goedgekeurd keurmerk op die jou voor een hoger percentage veiligheid garandeerd dan de BP[/quote]

Dat is niet de reden!!
de reden dat je onder een airbag nog een bp moet dragen is als je met paard en al valt de airbag niet kan openspringen. Dan is de bp datgene wat je op dat moment beschermt. Een airbag kan alleen uitgaan wanneer het koordje verbroken wordt tijdens een val. Als je paard uitglijdt met jou erop komt er op dat koordje geen spanning te staan.

De bp van hows racesafe kun je bestellen met een kortere rug. Ik ben zelf ook niet groot en heb nu een bp die perfect past met dressuur en springen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:25

Ik heb ook een BP van racesafe en ben ook niet zo lang ik heb volgens mij gewoon een maat s en die zit goed met dressuur en springen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:01

steenbok1980 schreef:
Tot nu toe niks kunnen vinden wat kort genoeg is, iemand ervaring met zelf inkorten toevallig?

Jep, ikke.
Dat ding was bij mij ook veels te lang, zat iedere keer in de clinch met mn zadel.
Ik kon die van mij uit de beschermhoes halen en heb deze met een goede schaar gewoon een stuk van af geknipt.
Niet in een keer te veel, maar elke keer een stukkie en dan weer even zitten, weer een stukkie en nu zit de BP als gegoten.

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:28

Ik ben het er mee eens dat ze niet voor niets een pb verplichten met de cross. Dus er zullen wel meer voordelen dan nadelen aanzitten.

Ik heb zelf een bp van smartider. Dat is er ook 1 met losse blokjes en ik kan mij hierin gewoon bewegen. Hij is ook wat minder prijzig dan de racesave en nog een aantal anderen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:37

Ik vind de smartrider zo onwijs hard. Die blokjes zijn hard en hij sluit ook niet het zelfde als de race safe. Vind persoonlijk wel een heel groot verschil tussen de race safe en de smart rider. (niet aanvallend bedoeld trouwens ;) )

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:44

www.canter-equipment.nl heeft er veel en geeft goed advies.
Ik heb de air-O-wear woman met verkorte rug. Ik ben zelf lang maar heb een Stockzadel met hoge achterkant. Het leuke van deze is dat je zelf je hoes samen kunt stellen qua kleurtjes.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:08

Ik heb ook de airowair.Past ook voor vrouwen met een grote cup maat. Ik ben er erg blij mee en heb inderdaad ook leuke kleurtjes gekozen! Ook via canter besteld! Geweldig

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:16

muts_marijke schreef:
Ik vind de smartrider zo onwijs hard. Die blokjes zijn hard en hij sluit ook niet het zelfde als de race safe. Vind persoonlijk wel een heel groot verschil tussen de race safe en de smart rider. (niet aanvallend bedoeld trouwens ;) )

Dat zou goed kunnen. Ik heb geen ervaring met race safe maar weet alleen het prijsverschil. ;)
Ik reed hiervoor met een plank van imperial riding dus de smart rider is voor mij al een groot (positief) verschil. :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:18

hahahaha de ir heb ik ook gehad! Harder als die kan inderdaad niet!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:15

steenbok1980 schreef:
Iemand een idee welke grotere winkel veel verschillende merken en modellen op voorraad heeft? (Het liefst in het midden van het land) Passen is nog altijd de enige oplossing :+

Heb een importeur in Uden benaderd en die heeft me een adres bij mij in de buurt gegeven.
http://Www.bodyprotector.eu
De racesafe is in ieder geval beter te bestellen via Josie hier op bokt, maar dan moet je goed je maat weten..