Gratis paard, doen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:21

proficiat met je paard!!

Ik heb zelf enkele maanden geleden ook een paard overgenomen. Die was wel afgekeurd voor de sport hebben ze me verteld. Maar hier is hij om mijn paard gezelschap te houden + mijn nichtje wandelt af en toe met hem. Paard is hier heel gelukkig denk ik zo :)
Ik hoop dat jouw paard het even goed gaat stellen!

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:29

Nickas schreef:
Ik heb momenteel een ander verzorgpaard, en ook al is dat anders dan een eigen paard, ik denk dat ik de verantwoording kan inschatten.
Kasper stond en staat nu gewoon bij die mensen thuis en ook daarbij kan ik zien wat voor 'belasting' dat is. Zij hebben echt de volledige verantwoording over wat er gebeurd.
Ook heb ik een tijd gewerkt met paarden dus ook daarin veel gezien en meegemaakt.

Bijkomend voordeel: huidige eigenaren hebben vandaag aangegeven evt. te willen bijdragen in stalling of onverwachte medische kosten mocht ik financieel in de problemen komen.
Ze hebben altijd gedacht (en dit doen ze ook bij hun andere beestjes, 2 shetlanders, honden, konijnen, geit of wat er verder maar hun pad passeert) te zorgen voor hun dieren 'tot de dood' en ik heb tot nu toe ook niet anders gezien dat ze dit doen. Ze doen dit ook ongetwijfeld voor de twee paarden die ze hebben, maar ze weten ook dat de beestjes meer aandacht kunnen gebruiken dan nu te bieden valt en ze weten aan wie ze de paarden willen 'overdragen' (ook de haflinger zal een andere stal krijgen).
Ze hebben echt zoiets van: de kosten die jij er aan hebt, zouden anders voor ons zijn... Het is niet zo dat ze alles klakkeloos willen afschuiven.
Vandaar dat aanbod en dat maakt het natuurlijk nog aantrekkelijker :)

Maar pfoe... reeel blijven nadenken over de nadelen... maar het is denk ik duidelijk waar mijn gevoel naar neigt... 80% zegt al ja, 20% zoekt nog naar mindere puntjes van het hebben van een eigen paard...
Ik zoek nog even verder :P

Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe!

Min punten !! Zoals bij ieder dier en of mens eventueel ziekheid
Op vakantie gaan met het gevoel oh staat mijn paardje goed red ze het wel ik mis haar/hem
Minder vrijetijd
Minder geld

Voordelen!!!!! Liefde liefde liefde liefde en een schat die er altijd voor je is

Het is fijn dat die mensen mee willen betalen zo heb je zelf wat meer zekerheid

Je moet het zelf weten maar ik zou zeggen doen

Ik heb in mijn leven een 26 21 en 30 en 33 jarige ee keer overgenomen
21 jarige onder de tumoren ( leeft nog bij ander baasje is nu 24)
33 jarige word nog gereden bij nieuw baasje
26 jarige overleden aan cushing afgelopen zomer
30 jarige overleden aa ouderdom 1 jaar terug

Ok ja veel problemen bij sommige maar het was het waard

Nu ben ik alleen wel dat i iets jongere paarden heb om weer niet zo snel afscheid te hoeven nemen
Mijn op het moment 23 jarige draver is in TOP conditie en die zie ik persoonlijk als alles ok gaat de eerst komende 10 jaar nog niet sterven

Sleeper

Re: Gratis paard, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:49

Gefeliciteerd. Het duurt nog even voordat hij er is maar alvast heel veel plezier samen!