Ik heb momenteel een ander verzorgpaard, en ook al is dat anders dan een eigen paard, ik denk dat ik de verantwoording kan inschatten.
Kasper stond en staat nu gewoon bij die mensen thuis en ook daarbij kan ik zien wat voor 'belasting' dat is. Zij hebben echt de volledige verantwoording over wat er gebeurd.
Ook heb ik een tijd gewerkt met paarden dus ook daarin veel gezien en meegemaakt.
Bijkomend voordeel: huidige eigenaren hebben vandaag aangegeven evt. te willen bijdragen in stalling of onverwachte medische kosten mocht ik financieel in de problemen komen.
Ze hebben altijd gedacht (en dit doen ze ook bij hun andere beestjes, 2 shetlanders, honden, konijnen, geit of wat er verder maar hun pad passeert) te zorgen voor hun dieren 'tot de dood' en ik heb tot nu toe ook niet anders gezien dat ze dit doen. Ze doen dit ook ongetwijfeld voor de twee paarden die ze hebben, maar ze weten ook dat de beestjes meer aandacht kunnen gebruiken dan nu te bieden valt en ze weten aan wie ze de paarden willen 'overdragen' (ook de haflinger zal een andere stal krijgen).
Ze hebben echt zoiets van: de kosten die jij er aan hebt, zouden anders voor ons zijn... Het is niet zo dat ze alles klakkeloos willen afschuiven.
Vandaar dat aanbod en dat maakt het natuurlijk nog aantrekkelijker

Maar pfoe... reeel blijven nadenken over de nadelen... maar het is denk ik duidelijk waar mijn gevoel naar neigt... 80% zegt al ja, 20% zoekt nog naar mindere puntjes van het hebben van een eigen paard...
Ik zoek nog even verder

Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe!