Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
robert45 schreef:Zwavelteer shampoo wordt inderdaad veel gebruikt bij honden die jeuk hebben.
Alleen je neemt alleen de symptomen weg en niet de oorzaak. Een hoop jeuk komt uit een allergische reactie op een bepaald eiwit. Dit verschilt per dier.
Dus als je hoefteer gebruikt heb je inderdaad een soort zwavelteer gebruikt.
Dus als ik een pony heb met zomerexceem en ik gebruik hoefteer dan is het probleem over?
gohya schreef:robert45 schreef:Zwavelteer shampoo wordt inderdaad veel gebruikt bij honden die jeuk hebben.
Alleen je neemt alleen de symptomen weg en niet de oorzaak. Een hoop jeuk komt uit een allergische reactie op een bepaald eiwit. Dit verschilt per dier.
Dus als je hoefteer gebruikt heb je inderdaad een soort zwavelteer gebruikt.
Dus als ik een pony heb met zomerexceem en ik gebruik hoefteer dan is het probleem over?
Zwavelteer neemt idd. de symptomen weg maar hoefteer geneest.
De jeuk is nooit meer terug gekomen bij de hond.
Bij de pony is de jeuk ook nooit meer terug gekomen tot nu toe.
Als je logisch nadenkt,stel het geneest idd. zomer exceem,dan stopt de verkoop van dure exceem dekens,preparaten,zalfjes,créme,bep.voeding,enz.Weg zijn al die inkomsten.Dat is ook gebeurt bij het vlooien middel DDDD voor honden,hielp super goed,vlooien kwamen voorlopig tot nooit meer terug.
appelflap2 schreef:robert45 schreef:dan heb je gewoon geluk dat je in een gebied woont waar niet zoveel van die muggetjes voorkomen die de allergische reactie veroorzaken.
Over gaat het niet. Zeker niet van betadine shampoo.
nou bij ons werkt het perfect
gohya schreef:@robert45
Nee ik bedoel echt DDDD vlooien spray,het was een sprayfles.
In poedervorm ken ik het niet.
robert45 schreef:gohya schreef:@robert45
Nee ik bedoel echt DDDD vlooien spray,het was een sprayfles.
In poedervorm ken ik het niet.
ik weet eigenlijk wel zeker dat je DDT bedoelt. DDT was een perfect werkend gif. Alleen het werkte te goed. Alles ging dood. Maar dan ook echt alles. Het spul raakt niet uitgewerkt.
http://www.kennislink.nl/publicaties/dd ... -reputatie
DDDD kan zelfs google niet vinden namelijk
Brainless schreef:@Gohya
Hoefteer brand wel in.
Ik heb het ook weleens op mijn hand gehad. Daarna vergeten goed mijn handen te wassen en had even later een vuurrode plek wat goed zeer deed.
Eczeem komt (vaak) van binnenuit en is niet met een zalfje te genezen.
Je haalt dan niet de oorzaak weg. Veel paarden reageren ook extra op bepaalde ingrediënten in het voer, of als ze te veel eiwitten/suikers binnen krijgen. Hoefteer mag niet gebruikt worden op de huid.
Fijn dat jouw paardje en hond geen eczeem meer heeft, maar omdat het bij 1 paard gewerkt heeft wil niet zeggen dat alle eczeempaarden te genezen zijn met hoefteer.
Dat is het moeilijke met eczeem, wat bij ene paard super werkt, werkt niet bij een ander paard.