graag jullie eerlijke mening mbt koop pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:44

wij kochten er een die was kaal zelfs de voorpluk was er gewoon helemaal af
alles was weg
maar na een maandje was het over toen hij bij ons was en groeide zijn haar als kool
en heeft er nooit meer zo erg last van gehad
en ik zou zeggen als hij nu nog haar heeft valt het naar mijn ideee wel mee
een paar weekjes wassen met betadine shampoo en hij is er zo van af
pers zou ik de gok wagen
zoek maar eens een echte lieve kinder pony

robert45

Re: graag jullie eerlijke mening mbt koop pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:47

dan heb je gewoon geluk dat je in een gebied woont waar niet zoveel van die muggetjes voorkomen die de allergische reactie veroorzaken.

Over gaat het niet. Zeker niet van betadine shampoo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:49

robert45 schreef:
Zwavelteer shampoo wordt inderdaad veel gebruikt bij honden die jeuk hebben.

Alleen je neemt alleen de symptomen weg en niet de oorzaak. Een hoop jeuk komt uit een allergische reactie op een bepaald eiwit. Dit verschilt per dier.

Dus als je hoefteer gebruikt heb je inderdaad een soort zwavelteer gebruikt.

Dus als ik een pony heb met zomerexceem en ik gebruik hoefteer dan is het probleem over?

Zwavelteer neemt idd. de symptomen weg maar hoefteer geneest.
De jeuk is nooit meer terug gekomen bij de hond.
Bij de pony is de jeuk ook nooit meer terug gekomen tot nu toe.
Als je logisch nadenkt,stel het geneest idd. zomer exceem,dan stopt de verkoop van dure exceem dekens,preparaten,zalfjes,créme,bep.voeding,enz.Weg zijn al die inkomsten.Dat is ook gebeurt bij het vlooien middel DDDD voor honden,hielp super goed,vlooien kwamen voorlopig tot nooit meer terug.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:53

Ik zou het niet doen.
Ik las je bericht en dacht meteen niet doen...

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:56

robert45 schreef:
dan heb je gewoon geluk dat je in een gebied woont waar niet zoveel van die muggetjes voorkomen die de allergische reactie veroorzaken.

nou bij ons werkt het perfect ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:00

gohya schreef:
robert45 schreef:
Zwavelteer shampoo wordt inderdaad veel gebruikt bij honden die jeuk hebben.

Alleen je neemt alleen de symptomen weg en niet de oorzaak. Een hoop jeuk komt uit een allergische reactie op een bepaald eiwit. Dit verschilt per dier.

Dus als je hoefteer gebruikt heb je inderdaad een soort zwavelteer gebruikt.

Dus als ik een pony heb met zomerexceem en ik gebruik hoefteer dan is het probleem over?

Zwavelteer neemt idd. de symptomen weg maar hoefteer geneest.
De jeuk is nooit meer terug gekomen bij de hond.
Bij de pony is de jeuk ook nooit meer terug gekomen tot nu toe.
Als je logisch nadenkt,stel het geneest idd. zomer exceem,dan stopt de verkoop van dure exceem dekens,preparaten,zalfjes,créme,bep.voeding,enz.Weg zijn al die inkomsten.Dat is ook gebeurt bij het vlooien middel DDDD voor honden,hielp super goed,vlooien kwamen voorlopig tot nooit meer terug.

neem aan dat je DDT poeder bedoelt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:01

@robert45
Nee ik bedoel echt DDDD vlooien spray,het was een sprayfles.
In poedervorm ken ik het niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:02

appelflap2 schreef:
robert45 schreef:

nou bij ons werkt het perfect ;)

wanneer heb je de pony gewassen hoelang is dat geleden?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:05

gohya schreef:
@robert45

ik weet eigenlijk wel zeker dat je DDT bedoelt. DDT was een perfect werkend gif. Alleen het werkte te goed. Alles ging dood. Maar dan ook echt alles. Het spul raakt niet uitgewerkt.

http://www.kennislink.nl/publicaties/dd ... -reputatie

DDDD kan zelfs google niet vinden namelijk :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:21

robert45 schreef:
gohya schreef:
@robert45

ik weet eigenlijk wel zeker dat je DDT bedoelt. DDT was een perfect werkend gif. Alleen het werkte te goed. Alles ging dood. Maar dan ook echt alles. Het spul raakt niet uitgewerkt.

http://www.kennislink.nl/publicaties/dd ... -reputatie

DDDD kan zelfs google niet vinden namelijk :P

Heb je link bekeken en het is niet DDT,het was echt DDDD [kan 1 D teveel zijn hoor weet het niet precies].Ik kan via Google ook nix hierover vinden,maar toch heeft het echt bestaan.Mijn kennis kent het spul ook nog.Het was ook alleen tegen vlooien bij honden,niet tegen insekten en het is uit de handel gehaald in de jaren 80/90.
De Stockholm hoefteer is trouwens op natuurlijke basis,en dus géén motorolie erin.[Brainless].
Deze teer werkt ook ontstekings remmend.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:29

Potentieel gevaar en negatieve effecten

DDT en de afbraakproducten DDD en DDE verstoren in dieren en mensen de hormoonbalans, waardoor de calciumaanmaak afneemt. Het effect hiervan is dat de tanden, botten en eventueel de eierschalen zwakker worden. Er is ook bekend dat de stoffen de vruchtbaarheid negatief beïnvloeden.

Analysemethoden

Er zijn geschikte methoden waarmee pesticidenresiduen in vetten met voldoende nauwkeurigheid kunnen worden gemeten. Ten aanzien van de diervoeders ligt de norm soms op de grens van wat nog gemeten kan worden. Het gehalte aan organochloorpesticiden in granen, zaden, diervoeders en diervoedergrondstoffen, mengvoeders, oliën, voedings- en genotmiddelen en halffabrikaten en vetten kan bepaald worden met behulp van GLC-ECD (gaschromatografisch).

Voor zover bekend zal het merendeel van mogelijk nog voorkomende residuen van de voor diervoeders genormeerde bestrijdingsmiddelen een onvermijdbaar residu betreffen, afkomstig van milieuverontreiniging. Deze stoffen zijn zo moeilijk afbreekbaar dat de verontreiniging gedurende tientallen jaren aanwezig kan zijn in relevante hoeveelheden.

Beleid Productschap Diervoeder

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:47

@Gohya
Hoefteer brand wel in.
Ik heb het ook weleens op mijn hand gehad. Daarna vergeten goed mijn handen te wassen en had even later een vuurrode plek wat goed zeer deed.
Eczeem komt (vaak) van binnenuit en is niet met een zalfje te genezen.
Je haalt dan niet de oorzaak weg. Veel paarden reageren ook extra op bepaalde ingrediënten in het voer, of als ze te veel eiwitten/suikers binnen krijgen. Hoefteer mag niet gebruikt worden op de huid.

Fijn dat jouw paardje en hond geen eczeem meer heeft, maar omdat het bij 1 paard gewerkt heeft wil niet zeggen dat alle eczeempaarden te genezen zijn met hoefteer.
Dat is het moeilijke met eczeem, wat bij ene paard super werkt, werkt niet bij een ander paard.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:18

Brainless schreef:
@Gohya
Hoefteer brand wel in.
Ik heb het ook weleens op mijn hand gehad. Daarna vergeten goed mijn handen te wassen en had even later een vuurrode plek wat goed zeer deed.
Eczeem komt (vaak) van binnenuit en is niet met een zalfje te genezen.
Je haalt dan niet de oorzaak weg. Veel paarden reageren ook extra op bepaalde ingrediënten in het voer, of als ze te veel eiwitten/suikers binnen krijgen. Hoefteer mag niet gebruikt worden op de huid.

Fijn dat jouw paardje en hond geen eczeem meer heeft, maar omdat het bij 1 paard gewerkt heeft wil niet zeggen dat alle eczeempaarden te genezen zijn met hoefteer.
Dat is het moeilijke met eczeem, wat bij ene paard super werkt, werkt niet bij een ander paard.

Klopt wat je zegt w.b.t. dat het niet bij elk paard helpt,dat kán altijd.
Maar ik heb er niet 1 pony mee genezen maar meerdere.
De teer brand alleen als de zon er op staat,ik denk dat jij dan niet de goede teer hebt gehad?
Mijn schoonzus heeft Psoriasis en zij heeft ook deze teer op haar arm gesmeerd,deed géén pijn en brande ook niet.Eerst werd het wat erger [das vaak zo] maar later werd het idd. minder.
Maar om nou rond te lopen met teer op je lijf,het stinkt behoorlijk,is ook nix.Vandaar dat ze er mee gestopt is,puur om de reden dat het er niet uitziet en stinkt.
Ik denk dat jij dan niet de natuurlijke hoefteer hebt gehad,maar die met [motor]olie?Ik heb n.l. een oud metalen blik staan dat al enkele jaren oud is.