afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nerootje

Re: afmelden met reden,altijd inschrijfgeld betalen?(ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:39

Ik heb vorig jaar winter (met die sneeuw, ijzel ect) ook wel gehad dat we absoluut niet het erf af konden komen. Netje afgemeld maar toch moeten betalen.. Vraag me dan af hebben ze liever dat je de weg afglijdt met je trailer en al voor een wedstrijd...

Jessy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:10

ik moet altijd inschrijfgeld betalen
soms ook al als de inschrijving nog open is

ook zelfs met de sneeuw van vorig jaar
wel eens gehad dat ik gratis mee mogt doen met de volgende wedstrijd
als hun het afgemeld hadden vanwege het slechte weer

ik heb nog niet meegemaakt als ik afmelde dat ik het niet hoefde te betalen.
ook met een goede reden moest ik het alsnog betalen

gr

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:07

volgens mij is het toch een regel dat als je voor de sluitingsdatum afmeld je geen startgeld hoeft te betalen, of heb ik dat fout?

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:16

voor sluitings datum hoef je idd niet te betalen.
Na sluitingsdatum wel.

Maar de ene vereniging is hier wat makkelijker in als de ander.
2 jaar geleden ofzo heeft een kennis van mij zichzelf afgemeld. met de reden dat hij van z'n paard was gevallen, en daarbij zijn been had gebroken. In het gips dus. Maar hij moest gewoon betalen. dus daar waren ze niet zo makkelijk.

En ik heb mezelf ook al wel is afgemeld door schimmel op het paard (hoofd enz.. kon geen halster meer om), met DA-verklaring afgemeld.. Maar ik moest ook gewoon betalen.

Dus niet elke vereniging is makkelijk.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:14

Vorige week meegeweest met iemand op springconcours. Ze zou 4 paarden rijden, maar besloot op de dag zelf er eentje niet mee te nemen omdat hij niet helemaal fit was. Heeft wel startgeld moeten betalen, omdat het te laat was om de mensen van de reserve-lijst te bellen.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:08

Nog nooit hoeven betalen, ook als ik een dag vantevoren afmeldde.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:28

REGELEMENTEN

Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd/Betalen van inschrijfgeld
1. Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen
deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te
melden, tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een
ander tijdstip is aangegeven.
2. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn
van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd.
3. Deelnemers, die zich niet of niet op de in dit artikel vermelde wijze hebben afgemeld,
kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen
voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst. Deze heffing wordt
geïnd door en vervalt aan de KNHS.
4. Deelnemers, die zich niet, niet juist en/of na de sluitingstermijn van inschrijven
afmelden, dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma
is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdgevende
organisatie te voldoen.
5. Inschrijfgelden en opslagen op het inschrijfgeld, betaald door deelnemers die zich
niet en/of niet conform lid 1 van dit artikel hebben afgemeld, vervallen aan de
wedstrijdgevende organisatie.

Lijkt me duidelijk. Coulance door de vereniging kan altijd maar het HOEFT dus niet!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:35

Precies het stuk wat ze mij toe stuurde! Zo dekken ze zich in,altijd geld vangen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:36

kohtje schreef:
Precies het stuk wat ze mij toe stuurde! Zo dekken ze zich in,altijd geld vangen.

Ze hebben ook gelijk wat dit betreft. De rest van de opmerking van de organisatie daar gelaten want dat Droes besmettelijk is staat buiten kijf en ik snap niet waarom zij het risico willen lopen om een besmettingshaard te zijn!! Maar de organisaties maken kosten die ook gedekt moeten worden... Dit is helaas een regel waarbij de "goede" mensen het moeten ontgelden maar er wordt gewoon te vaak niet afgebeld of veel te laat. Zodat de organisatie ook geen invaller meer kan bellen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:19

Idd, heb je enig idee wat het kost om een wedstrijd, laat staan een concours te organiseren??
En zoals altijd, de goeden lijden onder de kwaden!! Ruiters zeggen heel makkelijk af of komen gewoon niet opdagen, terwijl de vereniging wel met de kosten zit. Het is zelfs zo, dat indien een ruiter na 2 aanmaningen van de betreffende vereniging nog niet betaald, voor een jaar geschorst kan worden. En terecht imo.
Ik ben wedstrijdsecretaris en draai 3x per jaar een groot concours. Ken intussen mijn pappenheimers wel. Als Realmagic bij mij zou afzeggen voor blessures, dan geloof ik haar direct en betaald ze dus niet. Maar ik ken ook niet iedereen, dus ben ook niet zo coulant bij iedereen. Overlijden van paard of familie is dus wel andere koek. Maar je wilt niet weten hoeveel mensen er zo hondsbrutaal zijn om deze smoes 2x per jaar te gebruiken. Is me echt overkomen.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:50

@Teddy321 dan trek je ook niet echt één lijn, als je iemand die je kent niet laat betalen en iemand die je niet kent wel..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:58

Ik heb me nu voor een hele hoop wedstrijden af moeten melden, sommige binnen de sluitingsdatum, sommige nog ervoor. Ben benieuwd hoeveel rekeningen ik krijg :=

Jammere is dat je je startcoupons ook bijna nooit terug krijgt.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:01

bij ons worden de coupons geretourneerd als de betaling binnen is...

als organisatie weet je snel wie er ALTIJD iets te zeuren hebben en wie vaak afmeldt met smoesjes en wie er eigenlijk altijd zijn en als die afmelden dan is er vaak ook echt iets aan de hand.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:49

Toen ik nog in Nederland startte heb ik een paar keer afmoeten melden.
Met mijn huidige paard vanwege kreupelheid, ze was net kreupel dus geen DA verklaring, en dus gewoon moeten betalen.
Bij eigen vereniging niet hoeven betalen toen mijn paard kreupel was, het secretariaat kon namelijk zelf ook zien dat ze kreupel was (wedstrijd op stal).

Met mijn vorige paardje ook een paar wedstrijden af moeten bellen, ze werd toen ingeslapen (HKO) heb bij geen enkele vereniging hoeven betalen, maar alles was in de buurt en ik kende de mensen van de verenigingen (of volwassen stal genoten die ook wedstrijden reden kende ze). Daar was ik wel blij mee, het is al moeilijk genoeg, om dan ook nog een rekening na te krijgen.....

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:40

Vonkie2009 schreef:
bij ons worden de coupons geretourneerd als de betaling binnen is...

als organisatie weet je snel wie er ALTIJD iets te zeuren hebben en wie vaak afmeldt met smoesjes en wie er eigenlijk altijd zijn en als die afmelden dan is er vaak ook echt iets aan de hand.

\psies, dat bedoel ik. Heeft niets met 1 lijn trekken te maken!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:45

Maaike_Ma schreef:
bij een manege hier in de buurt moet je altijd het startgeld betalen ook al ligt er meters sneeuw dat je niet weg kan:S

Wil je zeggen dat daar de wedstrijden ook gewoon doorgaan met dat weer?. Ik vind het onverantwoord...

Lijkt mij dat als je een geldige reden hebt en dus ook een DA verklaring dat ze zich aan de regels moeten houden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:51

Prisca schreef:
Maaike_Ma schreef:
bij een manege hier in de buurt moet je altijd het startgeld betalen ook al ligt er meters sneeuw dat je niet weg kan:S

Wil je zeggen dat daar de wedstrijden ook gewoon doorgaan met dat weer?. Ik vind het onverantwoord...

Lijkt mij dat als je een geldige reden hebt en dus ook een DA verklaring dat ze zich aan de regels moeten houden.

Hieruit blijkt dat je niet leest Prisca. De regels schrijven namelijk voor, dat je na sluitingsdatum ten alle tijden startgeld verschuldigd bent!!
Ook met DA verklaring en ook met een geldige reden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:15

Idd, dan heb je te maken met de vereniging of ze vinden dat je niet hoeft te betalen. Dat is een 'aardigheidje' van de vereniging en niet een plicht.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:19

Sorry wel goed gelezen hoor.

Volgens mij is het zo dat je het idd verschuldigd bent maar met aantonen van een DA verklaring het terug krijgt. In iedergeval zo heb ik het ook altijd zo gedaan en ook 2x mijn geld terug gekregen. Toen werd er nog vooraf betaald tegenwoordig betaal jeop de wedstrijd dag. Wel afgemeld voor de belavond zodat ze de plek nog konden invullen.
Meldt je je af op de dag kunnen ze de plek niet meer invullen en lijkt het mij logisch.

Dit staat erover in regelement maar dan vlks voor de wedtrijd:
Indien het niet afmelden en/of het niet verschijnen wordt veroorzaakt door ziekte
van deelnemer of paard, dient binnen een week na de dag waarop gestart zou zijn
een doktersverklaring of een verklaring van een dierenarts te worden overgelegd;
dan worden alleen de administratiekosten voor de definitief ingeschreven paarden
in rekening gebracht, vermeerderd met de door de wedstrijdgevende organisatie
in rekening gebrachte kosten.

Ik vraag me af of dit dan veel minder is al het standaard bedrag?.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:20

Dit verscheelt heel erg per wedstrijd.
een aantal jaar geleden heb ik een ongeluk gehad waardoor ik een aantal maanden niet heb kunnen rijden. ik had toen net volop wedstrijden opgegeven. bij 1 wedstrijd kreeg ik een dreiging als ik niet zou betalen dat ik niet meer aan die wedstrijden die daar gegeven worden deel mocht nemen. terwijl ze bij een andere wedstrijd zeiden dat ze het heel jammer voor mij vonden en heb er verder niks meer van gehoord.

dus je moet denk ik maar net geluk hebben bij welke wedstrijd het is.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:23

Ik heb een paar maanden terug nog een keer op de ochtend van de wedstrijd afgebeld omdat mijn paard kreupel liep.
Hoefde niks te betalen, coupons doorgeschoven naar de volgende wedstrijd. Super netjes :-)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:04

Prisca schreef:
Sorry wel goed gelezen hoor.

Volgens mij is het zo dat je het idd verschuldigd bent maar met aantonen van een DA verklaring het terug krijgt. In iedergeval zo heb ik het ook altijd zo gedaan en ook 2x mijn geld terug gekregen. Toen werd er nog vooraf betaald tegenwoordig betaal jeop de wedstrijd dag. Wel afgemeld voor de belavond zodat ze de plek nog konden invullen.
Meldt je je af op de dag kunnen ze de plek niet meer invullen en lijkt het mij logisch.

Dit staat erover in regelement maar dan vlks voor de wedtrijd:
Indien het niet afmelden en/of het niet verschijnen wordt veroorzaakt door ziekte
van deelnemer of paard, dient binnen een week na de dag waarop gestart zou zijn
een doktersverklaring of een verklaring van een dierenarts te worden overgelegd;
dan worden alleen de administratiekosten voor de definitief ingeschreven paarden
in rekening gebracht, vermeerderd met de door de wedstrijdgevende organisatie
in rekening gebrachte kosten.

Ik vraag me af of dit dan veel minder is al het standaard bedrag?.

Deze regel is sinds 1 januari 2010 veranderd. Nu ben je zelfs metDAverklaring nog steeds startgeld verschuldigd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:11

Nu is het toch zo dat je met DA verklaring geen boete kan krijgen oid? Wel startgeld betalen, maar geen boete?

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:21

bij openbare wedstrijden heb ik geen idee maar op onze manege moet je ook gewoon strartgeld betalen om dat (misschien) ze werk hadden aan het indelen. ik vind het ook maar onzin

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:23

Dit gaat over officiele wedstrijden. En ze hadden niet misschien werk aan het indelen, ze hebben zeker weten (veel) werk aan het indelen.