Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:56

Dank je Rikst, ben benieuwd hoe het zal gaan aangezien ik met mijn fries lang zo veel niet heb kunnen trainen. Gelukkig is ze heel betrouwbaar en stressbestendig zodat ik toch mooi ervaring met wedstrijden op kan doen. Hopelijk kan ik dit jaar ook nog met mijn andere paard starten, want daar werk ik al een half jaar naar toe. Helaas door continu pech nog steeds niet gelukt.
Ok nou hoop voor jouw dat je toch M2 kunt starten. Jouw paardje is toch ook al enigszins op leeftijd?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:18

Sjolvir schreef:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen MOETEN (max van 30 wp's bereikt) en WILLEN (meer dan 10 wp's bereikt, maar nog geen 30) promoveren.
Zou daar nog even navraag naar doen, voordat ik een hoop soris zou schoppen als ik jou was.

Ik zie overigens het probleem voor de organisatie ook niet zo, behalve als ze alle prijzen al zouden
hebben laten maken. dus 2 voor de M2 uitgaande van 8 starts en 4 voor de M1, uitgaande van 16 starts.

Groetjes Sjolvir.

@ sjolvir.: Ik heb al ergens anders een keer m2 gestart, dus nu MOEST ik. Maar het probleem is opgelost. Heb me afgemeld van de wachtlijst, ergens anders heen gemaild en daar mocht ik zo mee doen! (2 dagen voor de wedstrijd).

@ alie: Volgensmij kun je je ook gewoon door middel van een briefje aanmelden. Maar ik ben bang dat ze dat bij deze wedstrijd niet geldig vinden als er geen paard bij staat?
Wedstrijd ervaring is in het begin heel erg belangrijk, je kunt wel heel veel thuis trainen, maar wedstrijden zijn toch anders. Daar leer je weer heel andere dingen van. En je traint dan ook ergens voor. Hopelijk knapt hij snel weer op! Volgend jaar zijn er allemaal wedstrijden in Zwaagwesteinde!
Ja, die van mij is al 18. Dacht dat het bijna tijd was om te stoppen/nog even doorgaan in de m1. Maar toen heb ik toch maar besloten de m2 te proberen. Het gaat op het moment aardig goed met hem. Dat kan zo weer veranderen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:23

daffodil schreef:
Wat typisch zeg.....dat zou mij als vereniging nou geen moer interesseren met welk paard je komt. Sterker nog, er zijn zat ruiters die zich inschrijven met de mededeling: Ik kijk nog wel welk paard ik meeneem.

Vind het eerlijk gezegd ook heel erg flauw van ze.
Antwoord van de KNHS:
U heeft hier blijkbaar te maken met een zeer kundig secretariaat, want alles wat zij aangeven is volkomen waar.
Dit is de juiste procedure.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:55

Hallo Kabouterdans,

Fijn dat het zo'n kundig secretariaat is en dat eea de juiste procedure is.
Zouden ze zich hier dan ook aanhouden (zie onderstaand) of is het hoe de wind waait, waait m'n jasje? Of zou de jury anders beslissen?
Idd erg flauw allemaal, maar ja het is niet anders.
Heb alleen wel het idee dat als we ons allemaal voor 100% aan de regels zouden houden het wel allemaal erg moeilijk wordt voor ruiters en organisatie en dat is voor de KNHS dan ook een financiële aderlating!!! Immers er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Let wel wij zijn klant bij de KNHS, zij is er voor ons en niet andersom! Jammer dat ze na de fusie zo'n monopolie positie hebben gekregen.

[i]Artikel 51 - Prijsuitreiking/Parade
1. Prijzen worden uitsluitend uitgereikt aan de deelnemer, die met het desbetreffende
paard in de desbetreffende rubriek is geklasseerd.
2. Prijswinnaars zijn verplicht te paard en met het paard waarmee zij aan de wedstrijd
hebben deelgenomen voor de prijsuitreiking in de ring te verschijnen. De jury
kan hierover afwijkend besluiten.
3. Met uitzondering van dekens, die door de sponsor van de wedstrijd of rubriek of
door de wedstrijdgevende organisatie worden aangeboden, mag er tijdens prijsuitreikingen
niet met dekens worden gereden. De jury kan hier, bij bijzondere omstandigheden,
een uitzondering op maken.
4. Indien de prijzen niet te paard in ontvangst behoeven te worden genomen, zijn de
prijswinnaars verplicht in tenue bij de prijsuitreiking te verschijnen. De jury kan
hierover afwijkend besluiten.
5. Niet uitgereikte prijzen of onterecht gewonnen prijzen vervallen aan de wedstrijdgevende
organisatie.
6. De prijzen van individuele dressuurrubrieken dienen, tot een maximum van 15
dressuurringen,
binnen twee uur nadat de laatste deelnemer van de desbetreffende
rubriek de dressuurproef beëindigd heeft, te zijn uitgereikt.
7. Bij 16 of meer dressuurringen dienen binnen drie uur, nadat de laatste deelnemer
van de desbetreffende rubriek de proef heeft beëindigd, de prijzen te zijn uitgereikt.
De prijsuitreiking van springrubrieken dient bij voorkeur direct na afloop, doch
uiterlijk
binnen een uur na afloop van de desbetreffende rubriek plaats te vinden.
8. Wanneer in het vraagprogramma is vermeld, dat een parade wordt verreden, staat
het een deelnemer vrij hieraan deel te nemen.[/i]

Moorke: succes in Buitenpost (want daar had je,je ingeschreven toch??)

Sjolvir

Re: Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:48

@Moorke, startplekje gevonden, super!
Zeker op zo'n korte termijn.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:09

Kabouterdans schreef:
daffodil schreef:
Wat typisch zeg.....dat zou mij als vereniging nou geen moer interesseren met welk paard je komt. Sterker nog, er zijn zat ruiters die zich inschrijven met de mededeling: Ik kijk nog wel welk paard ik meeneem.

Vind het eerlijk gezegd ook heel erg flauw van ze.
Antwoord van de KNHS:
U heeft hier blijkbaar te maken met een zeer kundig secretariaat, want alles wat zij aangeven is volkomen waar.
Dit is de juiste procedure.

Vreemd....ik had hun nl. de vraag voorgelegd omdat ik anders met paard B geen startkaart had aangevraagd...zij gaven aan dat het in principe mogelijk moet zijn en dat ik dat met de desbetreffende vereniging moest regelen....

Lante

Re: Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:24

Uhh, maar heb jij (Kabouterdans) de KNHS een mail gestuurd hierover dan?

Hoe dan ook, ik hoop dat ze het alsnog netjes oplossen Alie en dat je een fijne wedstrijd hebt met Jil. ;)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:28

Als je in dezelfde klasse start, dan moet dat niet zoveel uitmaken. Als je een andere klasse start, dan vind ik het wat anders.

Ik heb het wel vaker meegemaakt dat we het pas bij het binnenrijden hoorden, ze vouwde zelf nog even de stratcoupon uit d'r rijbroek. Maakte voor ons niet uit.