Beslag laten leggen op een paard en auto, graag tips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:22

Hoezo praat ik nu weer onzin. Ik geef alleen mijn mening. Ik heb het zo voor mekaar als ik in zo'n lastig pakket zit dat mijn ouders de zorg van mijn paard op zich nemen. En ik er dus geen kosten aan heb.
Wij kunnen vanaf de computer niet weten wat voor regeling de persoon heeft geregeld wat betrekking tot zijn paard. Misschien heeft die ook wel zo'n constructie.
Een auto is vervangbaar als daar het geld voor is. Een paard heeft zijn eigen karakter en eigenschappen en niet vervangbaar voor precies dezelfde.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:30

felicity schreef:
Hoezo praat ik nu weer onzin. Ik geef alleen mijn mening. Ik heb het zo voor mekaar als ik in zo'n lastig pakket zit dat mijn ouders de zorg van mijn paard op zich nemen. En ik er dus geen kosten aan heb.
Wij kunnen vanaf de computer niet weten wat voor regeling de persoon heeft geregeld wat betrekking tot zijn paard. Misschien heeft die ook wel zo'n constructie.
Een auto is vervangbaar als daar het geld voor is. Een paard heeft zijn eigen karakter en eigenschappen en niet vervangbaar voor precies dezelfde.

je mag een mening hebben, maar je praat onzin over het verschil tussen paard en auto.

Ik ken iemand met een hele mooie oude auto. en ja, dat is een soort van zijn kindje. voor hem is die auto onvervangbaar. en daar zijn meerdere voorbeelden van. Voor paardenliefhebbers is hun paard onvervangbaar, maar er zijn zoveel mensen die iets materieels hebben waar ze aan hangen. voor mij misschien niet voor te stellen omdat mijn paard mijn alles is, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is.

ik vind dat ze op z'n minst had moeten reageren. ze heeft 10.000 euro schuld, dat stop je toch niet zo even in de doofpot voor over een jaar. als ze normaal had gereageerd had haar paard misschien nu geneens op het spel gestaan. je hebt ook gewoon verplichtingen..

felicity

Re: Beslag laten leggen op een paard en auto, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:56

En nog steeds vind ik een paard en een auto een groot verschil. Maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:46

Ik wil je niet teleurstellen maar verwacht geen wonderen.... Ik heb een tijd voor een deurwaarder gewerkt op de afdeling executie en zelfs ik als medewerkster werd soms echt moedeloos van de gevallen waarbij het jaren duurde voordat er een deel van het geld werd betaald. Als je een incassobureau inschakelt gaan zij eerst brieven voor je sturen maar dat weet je al. Zodra daar geen gehoor aan wordt gegeven komen de juristen in actie om de debiteur te dagvaarden. De dagvaarding zal aan de debiteur worden overhandigd door de deurwaarder. Vervolgens komt er een zitting, waarbij de gedaagde ervoor kan kiezen aanwezig te zijn voor eventueel verzet. Als er een vonnis is uitgesproken wordt deze betekend aan de debiteur en dan moet er dus betaald worden en worden er opnieuw brieven worden verstuurd, maar dan nu door de afdeling executie. Als je geluk hebt schrikt jouw debiteur al bij dagvaarden en betaald deze meteen voor dagvaarding nog de kosten. Ook willen ze soms na het vonnis bij een sommatie van de afdeling executie (aankondiging beslag) nog wel eens schrikken en het geld betalen of een regeling treffen. Zo niet moet je erg veel geduld hebben want het kan jaren duren voordat er ook maar iets van geld verschijnt... En in die tijd, zeker na dagvaarding, lopen de kosten onwijs hoog op! Soms wordt er een betalingsregeling getroffen, dus wordt er maandelijks een bedrag betaald om beslaglegging te voorkomen en zo de schuld af te lossen. Beslag leggen op eigendom gaat niet zomaar, er zal eerst beslag worden gelegd op dingen als zorgtoeslag, voorlopige teruggave en eventuele inkomsten zoals een salaris als de debiteur een baan heeft. Tegen de tijd dat er daadwerkelijk beslag gaat worden gelegd op roerend goed, waaronder dus paard en auto, zal er heel wat aan vooraf gaan en een deurwaarder is echt heel erg duur. Denk daarnaast ook aan alle kosten die worden gemaakt voor processtukken en het opvragen van informatie door de afdeling executie. Daarnaast zijn veel mensen zo slim om het paard of andere bezittingen voor beslaglegging op een andermans naam te zetten waardoor de beslagpoging niks meer waard is. Dus of jij je geld daadwerkelijk terug gaat krijgen hiermee durf ik niet te zeggen, ik hoop het van harte voor je maar nogmaals: verwacht geen wonderen :\

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:47

Heb je diegene schriftelijk 'in gebreke' gesteld en een termijn gegeven om alsnog haar schuld te kunnen voldoen?
Dat moet er letterlijk in staan (in gebreke).
Als je dat gedaan hebt is er niets aan de hand, anders wel, dan zul je dit eerst nog moeten doen voordat je andere acties kunt ondernemen.
Ik zou zeer zeker conservatoir beslag laten leggen, daarmee voorkom je dat er zaken onttrokken gaan worden (je geeft aan daar bang voor te zijn). Dit werkt prima en daar is niet veel voor nodig, dit kan dus op alles zijn wat die persoon bezit (huis, indien in eigendom, auto, paard t.v, salaris e.d.. Laat het doen op die dingen waarvan je denkt dat die het meest geld zullen opleveren. Jij wilt immers je geld waar je recht op hebt.
Laat je eerst goed voorlichten!
Je heb een beste vordering op haar, veel succes en sterkte.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:51

felicity schreef:
En nog steeds vind ik een paard en een auto een groot verschil. Maar dat is mijn mening.

mee eens
je auton is vervang baar je gaat naar de dealer en hoppa je auto staat weer thuis
van je paard is er maar 1 geen 1 paard is hetzelfde en die is dus niet vervangbaar.
ik spaarde ook van die me to you beertjes zijn vreselijk duur maar als ze daar beslag op zouden leggen heb ik dat liever als op mijn paard(ff eens tom voorbeeld) maar het gaat erom dat dit een leven dier is en ook een auto kun je zien als je kind weet er alles van met motoren :o maar alsnog er is een verschil tussen blik en vlees ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:55

Groot gelijk hoor, gewoon zorgen dat ze je terugbetaald.

Alleen paard in beslag nemen/ laten leggen, heeft niet zoveel nut, paard heeft immers geen papieren en dus geen waarde voor de handel/fok en zit je met de onderhoudskosten, want dat dier kost gewoon geld in onderhoud en voor de slacht is wel wreed want dat dier koos er immers niet voor en het brengt nog minder op.

Het is beter om beslag te leggen op huis, auto, salaris en meer dingen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:04

Issy schreef:
Iemand heeft een schuld (geldbedrag van bijna 10.000 euro) bij mij open staan, en zegt al maanden dat er geen cent afgelost kan worden. Alle redenen waarom er niet afgelost kan worden zijn zo langszamerhand al de reveu gepasseerd.
Ik wil de zaak uit handen geven....

Financiele tips heb je al te over gekregen.
Maar, mijn hemel, hoe heb je de situatie zo laten oplopen?
Je gaat privé toch niet iets van 10.000 euro leveren zonder contante betaling?
En je leent toch ook niet zomaar zoveel geld uit aan iemand?

Houdt er maar rekening mee, iedere euro die je terug gaat krijgen, is een meevaller.

Nooit weer in zo'n situatie komen!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 20:15

Dees schreef:
Issy schreef:
Iemand heeft een schuld (geldbedrag van bijna 10.000 euro) bij mij open staan, en zegt al maanden dat er geen cent afgelost kan worden. Alle redenen waarom er niet afgelost kan worden zijn zo langszamerhand al de reveu gepasseerd.
Ik wil de zaak uit handen geven....

Financiele tips heb je al te over gekregen.
Maar, mijn hemel, hoe heb je de situatie zo laten oplopen?
Je gaat privé toch niet iets van 10.000 euro leveren zonder contante betaling?
En je leent toch ook niet zomaar zoveel geld uit aan iemand?

Houdt er maar rekening mee, iedere euro die je terug gaat krijgen, is een meevaller.

Nooit weer in zo'n situatie komen!

Het betreft geen lening, maar een achterstallige betaling voor huur, electra, gas etc. Aangezien ik er nu voor opdraai om dat te betalen en het ook niet zomaar heb liggen, lopen de kosten per maand op. Overigens woont diegene niet meer op de plek, verhuisd zonder op te zeggen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:35

Ik weet niet waar je woont, maar je moet Flanderijn en van Eck in Rotterdam eens benaderen voor deze zaken, dat zijn hele harde lui die echt achter je centen aangaan! Is een deurwaarder/incasso bureau.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:41

Moderatoropmerking:
TS vraagt hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Niet of het gevoelsmatig oké is om beslag op een paard te laten leggen. Dat is een heel andere discussie, die niet hier hoort. Graag ontopic verder!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:44

Weet niet of het hier al is geschreven, maar je bent toch eigenaar van een paard als je minimaal 6 maanden alle kosten van een paard hebt betaald? Maakt naam waarop het paard geregistreerd is niks uit. Kan je niet na gaan of hij dat de laatste maanden heeft gedaan. (en dan natuurlijk wel op papier vast kunnen leggen voor bewijslast)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:03

wacht even even over het paard op een andere naam zetten ik neem aan dat die stallings kosten dan zelf doorbetaald dus dan is het paard alsnog voor haar voor een paard van een ander betaal je niet neem ik aan...? en als het via internetbankieren word betaald dan kun je dat als bewijs gebruiken. alsnog vind het het cru om beslag te laten leggen op een paard 10.000 euro schuld is ook een beetje te.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:21

nikita_benno schreef:
wacht even even over het paard op een andere naam zetten ik neem aan dat die stallings kosten dan zelf doorbetaald dus dan is het paard alsnog voor haar voor een paard van een ander betaal je niet neem ik aan...? en als het via internetbankieren word betaald dan kun je dat als bewijs gebruiken. alsnog vind het het cru om beslag te laten leggen op een paard 10.000 euro schuld is ook een beetje te.

Daar zit idd wat in. De zaak die ik toen meemaakte waarbij wij beslag gingen leggen op een aantal paarden van iemand ging het wel zo. Diegene had ze snel op andermans naam laten zetten waardoor onze beslagpoging niets meer waard was. Hoe het verder precies zat weet ik niet, maar onze deurwaarder kon dus niets meer doen.

Mbt of het cru is of niet: Geld is geld en als iemand snel moet betalen kan een deurwaarder op 'dirty tactics' overgaan. Het klinkt heel erg maar je moest eens weten hoeveel mensen ineens het geld tevoorschijn weten te toveren als de deurwaarder op het punt staat de hond of het paard mee te nemen... Deurwaarders hebben niets met emoties te maken, ze moeten alleen het geld innen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:47

@mis_montana
maar als iemand nog steeds stallings kosten betaald dan valt dat toch op?
geen paard hebben maar wel stalling betalen ;) dan moet een deurwaarder echt wel iets kunnen. idd geld is geld ja zelf zou ik nooit zover gaan aangezien mn nieuwe paard echt wel veel waard is voor mij, maar dit is gewoon ongeschoft en zeker als ik lees dat het om huur enz gaat. maar ik neem aan dat ze met dit soort kosten kwa stalling wel iets kunnen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:26

Ik heb niet alles gelezen, maar heb je info ingewonnen bij een jurist?
Vanuit mijn werksituatie werden er indien nodig ook wel beslagen gelegd (om deze in te schrijven is wel een duur grapje). Een beslag op bijv. een lopende rekening kan heel interessant zijn, omdat je daarmee je tegenpartij elke mogelijkheid tot uitgaven ontneemt. Mijn ervaring was dat je daarmee heel snel een doorbraak kan forceren. Informeren kan geen kwaad.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 09:36

nikita_benno schreef:

Daarom word het denk ik een conservatoir beslag dan kan ze niet snel nog even zaken op andermans naam leggen. De 6 maanden verzorg regels lees ik altijd wel op bokt, maar ik heb er nog nooit iets over gelezen in een juridisch stuk. Dus of dat nou echt geldt?

Aankomende week heb ik een gesprek met gerechtsdeurwaarder en incassobureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:59

Dat zou idd een oplossing zijn. Maar Conservatoir beslag wordt bijna nooit gelegd. Dit komt omdat het gelegd wordt nog voordat het vonnis is uitgesproken. En als dit vonnis, tegen alle verwachtingen in, in jullie nadeel wordt uitgesproken is er veel geld verspild wat niet te verhalen valt op de schuldenaar maar wel op de schuldeiser. Dus je moet echt zeker weten een sterke zaak te hebben met goede bewijzen alvorens je hieraan begint