We hebben inderdaad een fout gemaakt door haar niet eerder röntgenologisch te laten keuren. Dit overkomt ons nooit meer maar we kunnen helaas de tijd niet meer terug draaien. We hebben hier heel veel spijt van!
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt. Het ligt aan de fokker nu in hoeverre hij medewerking wenst te verlenen. Volgens vereniging Eigen Paard en een benaderde jurist staan we sterk omdat wij alles per mail hebben bevestigd, dit een consumentkoop betreft, alles op zo'n korte termijn aan het licht is gekomen en omdat het erfelijk is en de fokker had kunnen verwachten dat deze merrie misschien OCD zou kunnen hebben omdat haar volle broer dit ook had.
Watch_Me schreef:Sorry, maar ik vind het een beetje dom dat je hem niet bij aankoop hebt laten keuren.
Je komt er vaak niet achter bij een klinische keuring dat een paard dit gebrek heeft.
Als je het paard had laten keuren, dan was je er gewoon achter gekomen en had je dit leed niet op je schouders gehad.
Wij hadden een paard klinisch en rontgonologisch laten keuren en die bleek BINNEN EEN WEEK toch cornage te hebben. De klinische keuring was niet zwaar genoeg uitgevoerd, dus dit kwam niet naar boven. Dit was trouwens een erkende keuringsarts, waar ik geen naam van noem.
Wij hadden alles waterdicht zitten, kon gewoon niet duidelijker enzovoorts.
We hadden volgens iedereen gelijk, zelfs artsen uit Someren naar de zaak laten kijken, juristen, noem het maar op.
Maar er is nog een verschil tussen je gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ons viel dan nog geeneens iets te verwijten, maar jij hebt niet aan je onderzoeksplicht voldaan....
Ik hoop voor je dat het goed afloopt en dat je je geld terug krijgt, maar het is absoluut niet makkelijk!