Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Udo2001 schreef:Ik kocht mijn paard als 3 jarige op basis van uiterlijk en gang werk (ondanks zijn haar enz). Hij was ook zo groen als gras, en wist haast zeker dat dat paard als je goed met hem omgaat hij het ook met jou doet. Dat is het voordeel van een onbeleerd/niet verpest paard. Deze groeien echt naar je toe, ik vind dat heerlijk. En het zadelmak maken was dus ook een eitje. Ik heb hem bijna 3 jaar en het is een super lekker dier geworden,
en ook nog eens getalanteerd.
FrankavdT schreef:Udo2001 schreef:Ik kocht mijn paard als 3 jarige op basis van uiterlijk en gang werk (ondanks zijn haar enz). Hij was ook zo groen als gras, en wist haast zeker dat dat paard als je goed met hem omgaat hij het ook met jou doet. Dat is het voordeel van een onbeleerd/niet verpest paard. Deze groeien echt naar je toe, ik vind dat heerlijk. En het zadelmak maken was dus ook een eitje. Ik heb hem bijna 3 jaar en het is een super lekker dier geworden,
Mooi om te lezen! Zal een wereld van verschil zijn geweest toen je het paard kocht en nu. Jouw verhaal laat eigenlijk zien dat een groene zo wat alleen maar voordelen heeft: groeien naar je toe, worden alleen maar mooier, en vaak een stuk voordeliger in prijs.
muc schreef:FrankavdT schreef:Mooi om te lezen! Zal een wereld van verschil zijn geweest toen je het paard kocht en nu. Jouw verhaal laat eigenlijk zien dat een groene zo wat alleen maar voordelen heeft: groeien naar je toe, worden alleen maar mooier, en vaak een stuk voordeliger in prijs.
Helemaal mee eens, ik koop ze ook het liefst onbeleerd. Maar niet iedereen kan een een jong paard fatsoenlijk beleren, daar gaat zo veel fout!
En dan krijgen natuurlijk de paarden de schuld dat ze lastig zijn....

(3x raden wat ik nu op stal heb staan... Juist). Toen ik mijn huidige paard op marktplaats zag staan heb ik in de eerste instantie niet eens gekeken, want ja ik wil geen schimmel. Maar het paard in kwestie bleef steeds terugkomen en uiteindelijk toch gekeken en ik was direct verkocht! Qua omschrijving ook wel iets wat bij mij zou passen.
Het was ook de beste aankoop van mijn leven. Eigenlijk niet eens de bedoeling dat het zo zou gaan.
)FrankavdT schreef:Udo2001 schreef:Ik kocht mijn paard als 3 jarige op basis van uiterlijk en gang werk (ondanks zijn haar enz). Hij was ook zo groen als gras, en wist haast zeker dat dat paard als je goed met hem omgaat hij het ook met jou doet. Dat is het voordeel van een onbeleerd/niet verpest paard. Deze groeien echt naar je toe, ik vind dat heerlijk. En het zadelmak maken was dus ook een eitje. Ik heb hem bijna 3 jaar en het is een super lekker dier geworden,
Mooi om te lezen! Zal een wereld van verschil zijn geweest toen je het paard kocht en nu. Jouw verhaal laat eigenlijk zien dat een groene zo wat alleen maar voordelen heeft: groeien naar je toe, worden alleen maar mooier, en vaak een stuk voordeliger in prijs.

).
), maar aangezien ik niets met wedstrijden of keuringen van plan ben, is dit ook niet belangrijk voor mij.
En guess what, bij mij gedraagt ze zich wel.
En ik kende haar verder helemaal niet en ze was toen echt heel anders dan nu, dus ik heb haar niet op karakter gekocht.
ik was maar een keer wezen kijken en wist echt helemaal niks van zijn karakter. Maar vaak zij ze thuis toch ook anders dan bij de andere eigenaar vind ik.
Dat bruine veulen was schuw en had ook weinig interesse in mij. Het zwarte veulen daarentegen kwam gelijk op me af en was niet meer bij me weg te slaan. Ja toen wist ik het wel
En we leven nog lang en gelukkig....