Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Vakantie met eigen paard op de veluwe. WAAR ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:49

Woodyranch is leuk, beetje primitief maar dat vind ik juist leuk en de paarden hadden het er super. dopheetsdel is ook een aanrader, die zit al in het bos en de paden zijn erg goed, mijn vriend is ook bij boszicht geweest met vrienden (en de paarden) en ook die was top. Alleen maar goede ervaringen eigenlijk! Kiezen maar!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:00

De Henriettehoeve (wolfheze) is trouwens ook goed verzorgd en Stoeterij Willemien (otterlo) staat ook nog op mijn lijstje.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:29

Waratje schreef:
Tja, zonder weiland is het voor mijn dus geen vakantiebestemming in de zomer. In de winter is een paddock voldoende, maar in de zomer wil ik dat mijn paard weidegang heeft, ook op vakantie. Maar goed, dat is mijn persoonlijke beleving.

Hier nog 1,pony;s moeten gewoon 24/7 op de wei, zeker zomers....
Samoza is erg kleinschalig,paar boxen en een buitenbak, weinig tot geen mogelijkheid om ze buiten te hebben dag en nacht.
Vind het zelf ook niet prettig op zo'n mega camping, dat iedereen maar zo aan je beesten kunt zitten, houd ze graag in de gaten, zodat ik kan zien wie wat geeft.....

Ik heb nog een prima adresje daar vlakbij, een heerlijk chalet met veel vrijheid, een simpele camping met een weitje.
Als je geen pony;s hebt die makkelijk ontsnappen, is het draadje wat er staat voldoende, anders zelf prikdraad meenemen.

www.campingdeplagge.nl

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:40

stoeterij willemien daar zou een volgende keer mijn voorkeur denk ik naar uit gaan... Wij zijn afgelopen jaar naar de kleine pol geweest en vond dat eerlijk gezegd zwaar tegenvallen. De stallen zijn iets aan de kleine kant maar vooral de rails van de deuren is laag. onze paarden stoten steeds hun hoofd als ze niet opletten bij het erin en eruit gaan. De pipowagen was koud met een kachel die niet gezond rook en het regende binnen bij de ramen. nee voor ons eens en nooit weer helaas...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:45

schnappie schreef:
stoeterij willemien daar zou een volgende keer mijn voorkeur denk ik naar uit gaan... Wij zijn afgelopen jaar naar de kleine pol geweest en vond dat eerlijk gezegd zwaar tegenvallen. De stallen zijn iets aan de kleine kant maar vooral de rails van de deuren is laag. onze paarden stoten steeds hun hoofd als ze niet opletten bij het erin en eruit gaan. De pipowagen was koud met een kachel die niet gezond rook en het regende binnen bij de ramen. nee voor ons eens en nooit weer helaas...

Tja, die pipowagen is ondertussen ook al wat op leeftijd. Wij hebben goede ervaringen met de blokhut en de kamer aan de achterkant van het huis. Heel simpel en prettig ingericht en comfortabele bedden. Onze paarden hebben toen in de paddocks overnacht, dat beviel ze uitstekend ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:55

Waratje schreef:
lieziej schreef:
Ik kan jullie zeker Boutique Hotel de Sterrenberg in Otterlo aanraden!! Super de luxe kamers, lekker saunaatje, zwembadje alles! De mensen zijn ook bereid (bijna ;) ) alles voor je te doen. Ik denk dat als je hun belt dat zij wel iemand weten waar je je paard kan stallen! http://www.sterrenberg.nl

Voor zover ik weet zit er in de directe omgeving van dat hotel geen stalling, dus dan zul je hoogstens je paard in een wei kunnen zetten. De meeste stallen zitten dan op een aardig afstandje en dan zijn er ook wel overnachtingsplekken voor mensen dichterbij die stallen te vinden.

Toevallig weet ik dat het weiland tegenover het hotel van hun is, er staan (nog) geen stallen op. Heb gepraat met de eigenaar en die zat er over te twijfelen. Misschien dat het wel mogelijk is daar je paard neer te zetten, maar je mist idd wel alle voorzieningen...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:25

Tessebes schreef:
Bonte Wieven vind ik geen optie, aangezien je paard daar alleen naar buiten mag als je er zelf bij bent.
De Kleine Pol is erg leuk, stallen misschien wat aan de kleine kant.

Bonte Wieven heb ik ook gelogeerd. ;)
Wij hadden de kleine stalletjes met uitloop. En ik kon best een boodschap halen, hoefde er echt niet naast te staan hoor.
Het is wel piepklein en het stormde toen we daar waren. Zowel wij, als de paarden, stonden onder het afdakje. Beetje krap :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:38

Naamkwijt, maar ze hebben een Fjorden stal.
Je kunt daar een blokhut huren en je paard kan zowel in het weiland als op stal.
Zeer betaalbaar.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:49

http://www.stalvanomme.nl/ Hier heb je een camping op het terrein bij. In het voorjaar is het er wel druk met merries van Holstud.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:18

annebe schreef:
Naamkwijt, maar ze hebben een Fjorden stal.
Je kunt daar een blokhut huren en je paard kan zowel in het weiland als op stal.
Zeer betaalbaar.

Je bedoelt denk ik Fjordhestgard (ofzoiets) in Hoenderloo?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:36

Bravura schreef:
http://www.stalvanomme.nl/ Hier heb je een camping op het terrein bij. In het voorjaar is het er wel druk met merries van Holstud.

Dank, dit adres kende ik nog niet ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:20

Waratje@ klopt!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:59

Wij bieden bed breakfast en box aan voor mensen met paarden.
Je slaapt op een gezellige kamer in huis met twee 2 persoons bedstedes, hier kan je je even heerlijk terugtrekken.
Eten kan gezamelijk, maar je kan natuurlijk ook altijd zelf wat regelen of lekker uit eten gaan in het gezellige dorpje Lunteren of omliggende plaatsen (ede en veenendaal bv)
In de zomer kan je lekker bbq-en en in de winter is het mogelijk om stampot te eten.
Gids ritten zijn mogelijk, evenals fotoreportages tijdens de rit op de Veluwe/Ginkelse heide en/of lunch (picknick of een restaurantje waar je je paard kan stallen)

Je paard krijgt hier een grote box met een lekker bedje stro.
24/7 buiten in de weide/paddock is ook mogelijk.
Bix en hooi staat klaar, maar je mag natuurlijk ook je eigen paardenvoer meenemen.

We wonen 5 minuutjes stappen van het bos. Vanaf hier kan je uren door het bos/veluwe rijden.

Meer informatie kan via de pb.
De site is nog in aanbouw.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:38

Weet iemand een accomodatie (op de veluwe) waar je ook paarden kan huren of daar heel vlakbij. We gaan met ongeveer 8 personen, en 7 paarden. 1 persoon kan haar paard helaas niet meenemen vanwege haar veulen :) We willen in September gaan van vrijdag tot maandag.

tadeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:42

Hallo
wij bieden jullie de mogelijkheid om met de vakantie naar de veluwe te komen met paard vrienden en vriendinnen etc bekijk onze website www.decharleshoeve.nl heb je vragen bel of mail gr Jolanda.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:37

Leuk topic! Ik wil in juni met een vriendin en 2 paarden een dag of 4 naar de veluwe. Wij zoeken een plek waar de paarden overdag op het land kunnen, maar 's nachts wel op stal, zo te zien is dat voldoende te vinden!

Nu vroeg ik me het volgende af: hoe zit het op de verschillende locaties met de hoeveelheid dazen? 4 dagen beesten van je afslaan is namelijk niet echt bevorderend voor het vakantiegevoel ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:01

tadeus schreef:
Hallo
wij bieden jullie de mogelijkheid om met de vakantie naar de veluwe te komen met paard vrienden en vriendinnen etc bekijk onze website http://www.decharleshoeve.nl heb je vragen bel of mail gr Jolanda.

Dat ziet er goed uit Jolanda! Hoeft men geen wegen over om het bos in te kunnen?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:59

Antheman schreef:
Bravura schreef:

Daar moet je langs gekomen zijn toen je bij mij kwam logeren ;) zit aan het zandpad zit ook verder van het bos af ;)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:06

Eenhoorn schreef:
http://www.dopheetsdel.nl

Staan de paarden voor je huisje in de wei, en je rijdt zo van het terrein af het bos in.

Als je in de buurt van Harskamp/Kootwijk enz wilt overnachten is dit echt een aanrader!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:09

Yessy schreef:
Nu vroeg ik me het volgende af: hoe zit het op de verschillende locaties met de hoeveelheid dazen? 4 dagen beesten van je afslaan is namelijk niet echt bevorderend voor het vakantiegevoel ;)

Hier op de veluwe zitten heel veel dazen.

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:15

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:33

dynamiek schreef:
Yessy schreef:

Hier op de veluwe zitten heel veel dazen.

Hier op de Veluwe zitten nauwelijks tot geen dazen..........

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:38

Ik ben nu 3x naar de veluwe geweest en nog nooit last gehad van dazen. Ja, af en toe eens eentje, maar geen hele zwermen. Ik ben 1x in mei (wolfheze), 1x in juli (otterlo) en 1x in augustus (nieuw milligen) geweest.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:57

dynamiek schreef:
Citaat:

Citaat:
Daar moet je langs gekomen zijn toen je bij mij kwam logeren ;) zit aan het zandpad zit ook verder van het bos af ;)

Grappig :D

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:17

Ik heb ook goede ervaringen bij De Kleine Pol, in het appartement.

Ook de Woody Ranch en Stal Mansour in Arnhem en Dopheetsdel heb ik goede ervaringen mee.

Weet iemand een overnachting voor mens en paard in de buurt van Wolfheze, Renkum?