'Gestolen' paard terughalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 13:47

jes_sira schreef:
Ja maar, je gaat hem toch zeker wel bellen waarom hij dit gedaan heeft?

Misschien heeft hij wel maanden geprobeerd contact met je te krijgen en omdat dit niet lukte dacht hij dat je het paard niet meer wilde. Lijkt me sterk hoor, maar het zou zomaar zoiets kunnen zijn als een maf misverstand oid.

Ik heb die man gebeld, hij beweerde dat m'n paard dood was. Ik vroeg om zijn boekje op te sturen, dit zou hij meegegeven hebben aan de afhaaldienst.
Ben dan naar de politie gegaan, die hebben hem ook gebeld, daar zei hij da hij die verkocht heeft want wij betaalden onze schulden niet, (terwijl er mondeling afgesproken was dat hij er gratis mocht staan) maar zonder contract zijn wij machteloos..
Hij beweert dat hij er anderhalfjaar gestaan heeft.. wij hebben hem er in mei 2010 naartoe gebracht..

mhollander

Re: 'Gestolen' paard terughalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:51

het is denk ik inderdaad moeilijk te bewijzen allemaal. jouw woord tegen zijn woord. Gelukkig kun je paard terug halen en ergens anders stallen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:53

Balen dat het zo gelopen is.. ik denk dat 200 euro betalen (een ruime 30 euro per maand als je het omrekent) en een goedkoop betrouwbaar plekje voor hem zoeken verreweg de meest eenvoudige oplossing is :)

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 13:57

Dit zijn foto's van in Brugge, hij is daar niet verwaarloosd ofzo.. Alles leek toen nog perfect in orde..
Ik heb geen zin om een proces aan te gaan, en misschien een hoop kosten er bovenop te halen.
Maar als iemand zijn paard op dezelfde manier in Sijsele(Damme) bij brugge kwijt is geraakt mag die mij zeker mailen, dan kan er eventueel wel iets tegen die man begonnen worden..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:14

O, dat stukje dat je hem dus wel gesproken hebt, had ik gemist.

Dus is het gewoon een oplichter! En niet gewoon een boertje, maar een louche handelaar. Goed dat je aangifte hebt gedaan.
En nu maar hopen dat jij en je paardje de enige slachtoffers zijn.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:27

wat een feestmaal zeg. Mijn paardjes zouden niet bij die kar weg te slaan zijn.
Beter om dat hij verder wel goed had.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:37

Falona schreef:
@polly2: Wat denk ik een wezenlijk verschil is tussen de zaak van jou vriendin en die van de TS is het land. TS komt uit België. Van wat ik begrijp uit haar posts in het topic zijn de regels in België net iets anders dan in Nederland en dat kan dag en nacht verschil maken in de uitkomst in een zaak.

Ow....dat had ik niet door...Niet op gelet :o ...maar idd, ander land, andere regels...

Musicfan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:40

wat een hoveelheid wortels zeg!! :wow: Dat zou die van mij ook wel willen.. verder natuurlijk een heel naar verhaal voor jou. Zou maar goed gaan praten met de ' nieuwe eigenaars' van je paardje, misschien kan je hier een goede regeling mee treffen, neem aan dat je uiteindelijk gewoon het beste wilt voor je paardje.
Veel sterkte!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 22:56

Dank jullie voor de reacties.

Ik ben zazou vandaag gaan halen, hij was énorm zenuwachtig. Ik heb gewoon die 200euro betaald. Ik heb hem meteen naar zijn nieuw adoptiegezin, en hopelijk laatste thuis, gebracht. MET contract heb ik hem daar met een goed gevoel achtergelaten. Het is een kwartiertje rijden van mij thuis en ik mag er naartoe wanneer ik wil. Mama en haar twee kinderen zullen hem ongetwijfeld veel aandacht en liefde bieden.

Eind goed al goed zeggen ze dan.. =)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:05

Gefeliciteerd met deze overwinning! Ik geef je een dikke duim!! Het is niet te hopen dat deze handelaar nog meer slachtoffers heeft gemaakt maar anders samen een proces aangaan is idd een idee!!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:54

gelukkig dat het zo is afgelopen. Ik denk zelf dat deze meneer wel meer mensen heeft opgelicht.